Την κατασκευή ενός νέου λιμανιού στο φαληρικό δέλτα, το οποίο θα χρησιμοποιείται αποκλειστικά από κρουαζιερόπλοια, προωθεί η κυβέρνηση, στο πλαίσιο του ευρύτερου σχεδίου αξιοποίησης της παραλιακής ζώνης, από το Φάληρο έως το Σούνιο. Το έργο είναι μία από τις κρίσιμες επενδύσεις που παρακολουθεί στενά το Μέγαρο Μαξίμου, μαζί με τον αγωγό φυσικού αερίου ΤΑΡ και τις δύο επενδύσεις εξόρυξης χρυσού στη Βόρεια Ελλάδα κ.λπ.
Η επένδυση στην ενίσχυση των υποδομών κρουαζιέρας στην Αττική, αλλά και σε συγκεκριμένα λιμάνια στο Αιγαίο στα οποία δεν μπορούν σήμερα να ελλιμενιστούν κρουαζιερόπλοια, μπορεί να οδηγήσει ακόμα και σε τετραπλασιασμό των ετησίων εσόδων που έχει η Ελλάδα, έως το 2016. Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της Εθνικής Τράπεζας, παρά την ελκυστικότητα της χώρας μας ως προορισμού κρουαζιέρας (απορροφά το 17% των επισκέψεων σε ευρωπαϊκά λιμάνια), το όφελος της ελληνικής οικονομίας από το συγκεκριμένο κλάδο είναι σχετικά χαμηλό. Τα άμεσα έσοδα που προκύπτουν από τον ευρωπαϊκό κλάδο της κρουαζιέρας έφτασαν τα 15 δισ. το 2011 (από 8,5 δισ. το 2005). Η Ιταλία συγκεντρώνει το 30% των συγκεκριμένων εσόδων, ενώ 9% αντιστοιχεί στην Ισπανία και μόλις 4% στην Ελλάδα (μόλις 600 εκατ. ευρώ που αντιστοιχούν στο 0,3% του ΑΕΠ και στο 5,2% της συνολικής τουριστικής δαπάνης).
Βασική αιτία είναι η χαμηλή χρήση των ελληνικών λιμανιών ως βάσεων εκκίνησης κρουαζιέρας. Συγκεκριμένα, μόλις το 16% των επιβατών κρουαζιέρας που επισκέφτηκαν την Ελλάδα ξεκίνησαν από ελληνικό λιμάνι το 2011 (ενώ το αντίστοιχο ποσοστό εκτιμάται κοντά στα 75% στην Ιταλία και την Ισπανία). Εκτιμάται ότι η μέση δαπάνη ενός τουρίστα είναι της τάξης των € 300 ανά επιβάτη στα λιμάνια εκκίνησης, έναντι περίπου € 20 στα λιμάνια διέλευσης.
Μελέτες, όπως η πρόσφατη της Εθνικής Τράπεζας, δείχνουν ότι, αν τα 2/3 των επιβατών που επισκέπτονται την Ελλάδα ξεκινούσαν από ελληνικά λιμάνια, ακόμα και με σταθερή διεθνή ζήτηση, τα συνολικά ετήσια έσοδα θα μπορούσαν να ξεπεράσουν τα 1,2 δισ. ευρώ το 2016 από 0,6 δισ. ευρώ το 2011. Στην περίπτωση που «θα έχουμε παράλληλα αύξηση της διεθνούς ζήτησης (30.000.000 πελάτες κρουαζιέρας το 2016) και του home porting σε ελληνικά λιμάνια (τα 2/3 των επιβατών που επισκέπτονται την Ελλάδα να ξεκινούν από ελληνικό λιμάνι), τα συνολικά ετήσια έσοδα θα μπορούσαν να εκτιναχθούν σε επίπεδο κοντά στα 2 δισ. ευρώ το 2016».