Φως στα αίτια του τραγικού τροχαίου δυστυχήματος στην Κρήτη που στοίχισε τις ζωές δύο διασωστών του ΕΚΑΒ ρίχνουν με τα δύο πορίσματά τους πέντε εμπειρογνώμονες. Οπως αποκαλύπτουν οι εμπειρογνώμονες, ο διευθυντής του ΕΚΑΒ Κρήτης Δημήτρης Βουρβαχάκης και ο διασώστης Βαγγέλης Κελαράκης πιθανότατα θα είχαν σωθεί, αν επέβαιναν σε… άλλο όχημα. Οι πέντε εμπειρογνώμονες στα πορίσματά τους, τα οποία δημοσίευσε η εφημερίδα «Νέα Κρήτη», υποστηρίζουν αρχικά ότι τα λάστιχα του μοιραίου ασθενοφόρου δεν είχαν αντικατασταθεί από το 2006! Αναφορικά με τη στιγμή του δυστυχήματος, που έγινε στις 12 Δεκεμβρίου του 2012, αναφέρουν ότι το ασθενοφόρο κινούνταν με κανονική ταχύτητα (σ.σ.: μέγιστη τα 80 χλμ. ανά ώρα), όταν ένα μικρό επιβατηγό αυτοκίνητο ξέφυγε από την πορεία του και συγκρούστηκε πλαγιομετωπικά με το ασθενοφόρο. Από τη σύγκρουση το αριστερό ψαλίδι του ασθενοφόρου έσπασε σε δύο σημεία, με αποτέλεσμα να καταρρεύσει η εμπρόσθια γέφυρα, ενώ το ρεζερβουάρ του ασθενοφόρου άνοιξε σε τρία σημεία.
Το όχημα, υπενθυμίζεται, ανεφλέγη και τελευταία στιγμή κατάφεραν διερχόμενοι οδηγοί να απεγκλωβίσουν τον 49χρονο οδηγό του Νίκο Μυρωδιά. Λίγα δευτερόλεπτα αργότερα, δύο εκρήξεις διέλυσαν το όχημα και έκοψαν το νήμα των ζωών του Δημήτρη Βουρβαχάκη και του Βαγγέλη Κελαράκη. Οι εμπειρογνώμονες προσθέτουν ότι τόσο οι ταχύτητες όσο και το είδος της πρόσκρουσης και η κατάληξή τους θα μπορούσαν να ήταν η αιτία για ένα σοβαρό συμβάν, αλλά όχι για θανατηφόρο τροχαίο με δύο νεκρούς. «Οι δύο διασώστες του ΕΚΑΒ θα μπορούσαν να είχαν γλιτώσει, όχι όμως με ένα τέτοιο ασθενοφόρο και με τις προϋποθέσεις που για χρόνια αυτό λειτουργούσε» καταλήγει το πόρισμα.
Κώστας Καντούνης