Οι αιχμάλωτοι της ΔΕΗ! «Αφού θα πληρώσουμε, γιατι μας ταλαιπωρούν;»

Έντεκα το πρωί, στον αριθμό 9 της οδού Αμασείας στο Παγκράτι, περίπου 200 πολίτες «στριμώχνονται» γύρω από τα γκισέ, στον διάδρομο και στα σκαλοπάτια της εισόδου στο υποκατάστημα της ΔΕΗ. Νέοι άνεργοι, χαμηλόμισθοι, συνταξιούχοι αλλά και… αδειούχοι που βρήκαν ελεύθερο χρόνο για να τακτοποιήσουν τις οφειλές τους, σχηματίζουν ουρές αρκετών μέτρων, προκειμένου να πληρώσουν δόσεις, να εξοφλήσουν λογαριασμούς περασμένων μηνών και να προχωρήσουν στον… πολυπόθητο διακανονισμό. Μια ανακοίνωση κολλημένη στο τζάμι της πόρτας ενημερώνει τους ενδιαφερομένους ότι «οι λογαριασμοί με ΕΕΤΗΔΕ δεν εξυπηρετούνται στα ταμεία, αλλά γίνεται αφαίρεση του ποσού στο γραφείο δίπλα στις πληροφορίες», ενώ η υπεύθυνη ασφαλείας του κτιρίου εκτελεί χρέη… τροχονόμου!

«Στη δεξιά ουρά όσοι θέλουν απλώς να πληρώσουν, στην αριστερή όσοι είναι για διακανονισμούς ή έχουν παλαιούς λογαριασμούς με χαράτσι. Μετά την αφαίρεση του ΕΕΤΗΔΕ, συνεχίζετε στη δεύτερη ουρά για να πληρώσετε» λέει σε εκείνους που στέκονται (ακόμα) στο πεζοδρόμιο, έξω από το κτίριο. «Δηλαδή, δεν μπορούμε να πληρώσουμε αμέσως; Θα περιμένουμε δύο φορές; Πάει, τη χάσαμε την ημέρα» διαμαρτύρεται μια ηλικιωμένη, η οποία χρησιμοποιεί σαν βεντάλια ένα «πακέτο» ανεξόφλητων λογαριασμών. Λίγα βήματα πιο μπροστά, εκεί που υπάρχει η… πολυτέλεια του κλιματιστικού, μία γυναίκα «μοιράζεται» με τον διπλανό της… περιπέτειες από την Εφορία. «Τρεις ώρες ήμουν στην ΔΟΥ και δουλειά δεν έκανα. Αναγκάστηκα να φύγω. Και τώρα μου λένε ότι, για να ξεμπερδέψω με το χαράτσι του 2012, πρέπει να ξαναπάω; Εκεί πρέπει να περιμένω και για το παράβολο, όχι μόνο για να πληρώσω στο ταμείο. Πήρα την άδειά μου για το καλοκαίρι και κάνω διακοπές στις δημόσιες υπηρεσίες».

Η απόφαση της ΔΕΗ να προχωρήσει σε εκκαθάριση των ανεξόφλητων ποσών ΕΕΤΗΔΕ του περασμένου έτους, «επιστρέφοντας» στις εφορίες την αρμοδιότητα να εισπράξουν το χαράτσι του 2012, «πυροδότησε» νέο κύκλο ταλαιπωρίας για τους πολίτες. «Αφού θα πληρώσουμε σε κάθε περίπτωση, γιατί μας καθυστερούν κιόλας;» συνεχίζει η ίδια, ενώ ένας από τους συνομιλητές της θυμάται τον πρώην υπουργό Οικονομικών Γιώργο Παπακωνσταντίνου. «Αυτός τα ξεκίνησε όλα, μας έβαλε τη θηλιά στον λαιμό. Και τώρα λένε ότι θα τον δικάσουν. Και λοιπόν; Μήπως θα γλιτώσουμε; Αλλες τρεις δόσεις χρωστάω, πρέπει να κάνω νέα ρύθμιση». Στα ταμεία, οι ερωτήσεις πέφτουν βροχή και οι υπάλληλοι δεν προλαβαίνουν να πάρουν ανάσα. «Βγάζουμε τα 160 και μένει υπόλοιπο 432 ευρώ. Στον άλλο λογαριασμό, χωρίς το χαράτσι, είναι 273 ευρώ. Αυτά όμως πρέπει να τα πληρώσετε, είναι για το ρεύμα του σπιτιού».

Μια μητέρα με το παιδί της πλησιάζει στο γκισέ και αραδιάζει μπροστά στην υπάλληλο ένα «βουνό» χαρτιά. «Είναι πολλά, το ξέρω. Θα πληρώσω τη μισή δόση, ίσα για να μη μείνουμε χωρίς φως, όπως κάθε μήνα» λέει χαμηλόφωνα. Η ώρα περνάει αλλά η προσέλευση του κόσμου συνεχίζεται. Στις 13.10 οι τελευταίοι της ουράς βρίσκονται ακόμη εκτός κτιρίου. Η υπεύθυνη ασφαλείας προσπαθεί να καθησυχάσει τον κόσμο, διαβεβαιώνοντας ότι θα εξυπηρετηθούν όλοι. «Μην ανησυχείτε, θα προλάβετε. Θα ταλαιπωρηθείτε, αλλά θα κάνετε τη δουλειά σας». Από το υποκατάστημα του Παγκρατίου περνούν καθημερινά περίπου 500 άτομα, οι περισσότεροι για διακανονισμούς και εξόφληση παλαιών λογαριασμών. «Κάθε φορά που έρχομαι, είναι γεμάτη η ΔΕΗ. Και πάλι καλά είμαστε σήμερα, έχω δει και ουρά 10 μέτρων, μέχρι τον κεντρικό δρόμο, την Πρατίνου. Τι να κάνουμε; Θα περιμένουμε» παρηγορεί τους υπολοίπους μια ηλικιωμένη, περπατώντας με το μπαστούνι της ως τα λιγοστά καθίσματα του διαδρόμου.

Πάνω από 1.000.000 αιτήσεις για ένταξη στο πρόγραμμα της ρύθμισης οφειλών

Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η ΔΕΗ, στα προγράμματα διακανονισμών για την εξόφληση ληξιπρόθεσμων χρεών έχουν ενταχθεί έως σήμερα περισσότεροι από 1.000.000 καταναλωτές. Οι ανεξόφλητοι λογαριασμοί πληθαίνουν καθημερινά και το ύψος των συσσωρευμένων χρεών των πολιτών πλησιάζει, σύμφωνα με τις πιο αισιόδοξες εκτιμήσεις, τα 1,2 δισ. ευρώ. Οι συνεχείς αναφορές καταναλωτών για αδυναμία αποπληρωμής των οφειλών τους, αλλά και για διακοπές ηλεκτροδότησης σε σπίτια και καταστήματα, προκάλεσαν πριν από λίγες ημέρες και την παρέμβαση του Συνηγόρου του Καταναλωτή, που απηύθυνε έκκληση προς τη ΔΕΗ για την άμεση επανασύνδεση και ρύθμιση των χρεών «ευάλωτων» πολιτών, σε χαμηλές μηνιαίες δόσεις.

«Οι δόσεις πρέπει να είναι ίσες, κατ’ ανώτατο όριο, με το 50% της αξίας της συνήθους κατανάλωσης, τόσο για τους ενταγμένους στο Κοινωνικό Τιμολόγιο πελάτες όσο και για εκείνους που τελούν υπό ένταξη στο Μητρώο Ευάλωτων Πελατών. Συνιστάται, επίσης, η άμεση επανασύνδεση του ηλεκτρικού ρεύματος και η ανάλογη ρύθμιση οφειλών των οικιακών -και μη- πελατών, που τελούν σε οικονομική αδυναμία, επειδή έχουν υποστεί δραματική μείωση των εισοδημάτων τους» ανέφερε ο Συνήγορος του Καταναλωτή. Στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο έχουν ήδη ενταχθεί περισσότεροι από 430.000 καταναλωτές, ενώ όσοι ενδιαφέρονται να υποβάλουν αίτηση για το Μητρώο Ευάλωτων Πελατών, μπορούν να ζητούν πληροφορίες στο τηλέφωνο 210-9298000.

Γεράσιμος Κόντος

Φωτό: Χρήστος Ζήνας

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα