Φιάσκο (!) η επανεκκίνηση των έργων!

Φιάσκο αποδείχθηκε η επανεκκίνηση των τεσσάρων μεγάλων οδικών αξόνων, παρά τις εξαγγελίες και τις φιέστες του υπουργού Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκη, όπως υποστηρίζει κορυφαίος υπουργός της κυβέρνησης με άριστη γνώση του θέματος. Η επανεκκίνηση των έργων, που θα αποτελούσε σημαντικό βήμα για την «ανάσταση» της οικονομίας, δεν αναμένεται πριν από τα τέλη του φθινοπώρου, όπως πολλές φορές έχει γράψει η «δημοκρατία». Για να υπάρξει ουσιαστική έναρξη εργασιών σε πολλά μέτωπα, ώστε να γίνουν και οι προσλήψεις των περίπου 25.000 εργαζομένων, πρέπει πρώτα να ψηφιστούν από τη Βουλή οι αναμορφωμένες συμβάσεις παραχώρησης οι οποίες θα κατατεθούν ως ενιαίο νομοσχέδιο.

Ο κ. Χατζηδάκης και άλλα αρμόδια κυβερνητικά στελέχη που συμμετείχαν στην πασχαλινή φιέστα, όπως ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Εργων Στράτος Σιμόπουλος, έλεγαν ότι διαθέτουν ως και αεροφωτογραφίες για να μας πείσουν. Βέβαια, ο βουλευτής Αχαΐας της Ν.Δ. Α. Νταβλούρος είχε κάνει λόγο για επικοινωνιακή φιέστα, αποδίδοντας σωστότερα την όλη υπόθεση.

Ομως, η νέα ηγεσία του υπουργείου Υποδομών κρατά αποστάσεις από τις εξαγγελίες του υπουργού Ανάπτυξης. Ανώτερα στελέχη, που γνωρίζουν άριστα το θέμα, υποστηρίζουν ότι έχουν εκτροχιαστεί τα χρονοδιαγράμματα σύνταξης των νέων συμβάσεων παραχώρησης, αλλά και ενεργοποίησης εργοταξίων στους τέσσερις οδικούς άξονες (Ολυμπία Οδός, Ιόνια Οδός, Μαλιακός – Κλειδί και Αξονας Κεντρικής Ελλάδας).

Οι αεροφωτογραφίες του κ. Χατζηδάκη φαίνεται ότι δεν έπεισαν ούτε τον κοινοτικό επίτροπο Περιφερειακής Ανάπτυξης Γ. Χαν. Ο τελευταίος βρέθηκε την περασμένη εβδομάδα στην Ελλάδα και δήλωσε ότι τα έργα είναι βιώσιμα (έπειτα από τη μεγάλη αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης μέσω κονδυλίων του ΕΣΠΑ). Ομως, απέφυγε να δεσμευτεί για το πότε θα ολοκληρωθεί η επεξεργασία των νέων συμβάσεων παραχώρησης, ενώ επισήμανε ότι εκκρεμούν θέματα κρατικών ενισχύσεων που εξετάζει η Κομισιόν.

Οπως εξηγούν στελέχη κατασκευαστικών εταιριών, που από την αρχή είχαν κρατήσει αποστάσεις από τις εξαγγελίες του υπουργείου Ανάπτυξης, για να ξεκινήσουν εργασίες σε πολλά μέτωπα πρέπει να ψηφιστούν οι συμβάσεις ώστε να αρχίσει η χρηματοδότηση από τις εμπορικές τράπεζες. Οι τράπεζες είχαν κλείσει την κάνουλα χρηματοδότησης από τα τέλη του 2010, αφού εξαιτίας της κρίσης είχαν ανατραπεί οι προβλέψεις για τα έσοδα από τα διόδια. Η κυκλοφορία στους οδικούς άξονες έχει μειωθεί κατά σχεδόν 50% σε σχέση με τις προβλέψεις των αρχικών συμβάσεων. Για να γίνουν βιώσιμα τα έργα θα χρειαστεί αύξηση της συνεισφοράς του Δημοσίου μέσω ΕΣΠΑ. Επιπλέον, το Δημόσιο δέχθηκε να καταβάλει στους εργολάβους τεράστιες αποζημιώσεις για καθυστερήσεις σε θέματα όπως οι απαλλοτριώσεις, η μεταφορά δημόσιων δικτύων κ.λπ.

Στο υπουργείο Υποδομών υποστηρίζουν ότι «ουσιαστική επανεκκίνηση δεν έχει υπάρξει» και δεσμεύονται ότι θα μπουν αυστηρά χρονοδιαγράμματα ώστε να ολοκληρωθούν τα έργα εντός των προθεσμιών που θα συμφωνηθούν. Τα ίδια έλεγε βέβαια και η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου…

Φώτης Κόλλιας

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα