Το καψώνι του (απίθανου) Θεοχάρη σε 100.000 πολίτες

Σε καλοκαιρινό καψώνι υποβάλλει 100.000 φορολογουμένους ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Εσόδων Χάρης Θεοχάρης!

Από τις 24 Μαΐου, που άνοιξε το TAXISnet, ο κ. Θεοχάρης έχει μπλοκάρει την οριστική υποβολή των προαναφερόμενων φορολογικών δηλώσεων και αναγκάζει τους υπόχρεους να στήνονται στις ουρές των εφοριών για να υποβάλουν, προς έλεγχο, τα πρωτότυπα δικαιολογητικά των δηλώσεων (εκκαθαριστικό παρακράτησης φόρου, ιατρικές δαπάνες κ.λπ.).

Το τραγικό είναι ότι οι εφοριακοί που κάνουν τους ελέγχους δεν μπορούσαν, έως προχθές να παρέμβουν στις δηλώσεις που θα έπρεπε, υποτίθεται, να αντιπαραβάλουν (με τα πρωτότυπα δικαιολογητικά) ώστε μετά να υποβάλουν την οριστική εκκαθάριση. Και δεν μπορούσαν γιατί το TAXISnet ήταν κλειστό για τις εφορίες!

Παρ’ όλα αυτά όμως οι πολίτες καλούνταν στις εφορίες αυξάνοντας τις ουρές και τον εκνευρισμό που επικρατεί.

Το αποτέλεσμα είναι ότι περίπου 100.000 φορολογούμενοι που ταλαιπωρούνται με τους ελέγχους εδώ και δύο μήνες στην Εφορία δεν μπορούν να πάρουν εκκαθαριστικό (είτε για να πληρώσουν φόρο είτε για να διεκδικήσουν επιστροφή φόρου), καθώς το περιορισμένο προσωπικό των εφοριών δεν έχει αρχίσει ακόμα να κάνει την οριστική εκκαθάριση των δηλώσεων αυτών. Οι εφοριακοί πρέπει ταυτόχρονα να ελέγχουν τα δικαιολογητικά που υποβάλλουν οι πολίτες αλλά και να ενημερώνουν το TAXISnet για όσους ήδη ελέγχθηκαν!

Το αποτέλεσμα είναι ότι αρκετοί που υπέβαλαν μέσα στον Ιούλιο τη φορολογική δήλωσή τους δεν έχουν πάρει ακόμα το εκκαθαριστικό του φόρου εισοδήματος, ενώ ελλοχεύει και ο κίνδυνος να μην έχουν τη δυνατότητα πληρωμής του φόρου σε τρεις διμηνιαίες δόσεις, όπως προβλέπει ο νόμος.

Μετά τους λογιστές τώρα οι εφοριακοί στέφονται εναντίον του Χάρη Θεοχάρη, που έχει βάλει λουκέτο στις περισσότερες ΔΟΥ και έχει αποψιλώσει το προσωπικό σε όσες έχουν μείνει ανοιχτές.

Το αποτέλεσμα είναι οι υπάλληλοι να μην μπορούν να εξυπηρετήσουν τους χιλιάδες φορολογουμένους που καταφθάνουν καθημερινά στην Εφορία, είτε για να πάρουν κλειδάριθμο είτε για να κάνουν διορθώσεις στα στοιχεία τους ή για να υποβάλουν δικαιολογητικά κ.λπ.

Σε κάθε Εφορία έχουν συσσωρευτεί από 100 έως 1.000 φάκελοι με δικαιολογητικά φορολογουμένων που έχουν ελεγχθεί αλλά δεν έχουν καταχωρηθεί στo TAXISnet, ώστε να γίνει η οριστική εκκαθάριση της φορολογικής δήλωσης

Η πρωτοφανής καθυστέρηση με την οποία ξεκίνησε η διαδικασία υποβολής των φετινών φορολογικών δηλώσεων, η έλλειψη οδηγιών και εγκυκλίων και τα τεχνικά προβλήματα του TAXISnet συνεχίζουν να δημιουργούν καθημερινά τεράστια προβλήματα στη ζωή εκατομμυρίων φορολογουμένων.

 

«Εφοροι… απαντάτε στα τηλέφωνα!»

Σε μια προσπάθεια να σώσει την κατάσταση ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Εσόδων Χάρης Θεοχάρης έδωσε εντολή στους εφοριακούς υπαλλήλους να απαντούν στις τηλεφωνικές κλήσεις των φορολογουμένων, ύστερα από καταγγελίες πολιτών ότι οι υπάλληλοι δεν απαντούν.

Ο κ. Θεοχάρης ζήτησε από τους αρμόδιους υπηρεσιακούς παράγοντες να διευθετήσουν το ζήτημα, ώστε οι φορολογούμενοι να λύνουν τις απορίες τους, οι οποίες κατά κύριο λόγο αφορούν τα τμήματα Μητρώου, Εισοδήματος και Δικαστικού των εφοριών. Οι πολίτες μπορούν να καλούν και στην Υπηρεσία Εξυπηρέτησης Συναλλασσομένων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων. Από τις 15 Ιουλίου λειτουργεί ο ενιαίος κεντρικός 5ψήφιος τηλεφωνικός αριθμός 15515 για την παροχή πληροφοριών σχετικά με τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών.

{{-PCOUNT-}}15{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα