Κατά 35,7% αυξήθηκαν οι διαμαρτυρίες, τα παράπονα και οι καταγγελίες καταναλωτών για το ηλεκτρικό ρεύμα που έγιναν πέρυσι στην Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ), σύμφωνα με την ετήσια έκθεση για το 2013. Η αύξηση στις αναφορές αποδίδεται από τη ΡΑΕ στην επιδείνωση της οικονομικής κατάστασης. Δεν είναι τυχαίο ότι κυριαρχούν τα θέματα διευκόλυνσης αποπληρωμής ληξιπρόθεσμων οφειλών, αποφυγής αποσυνδέσεων ή / και εκκλήσεις για επανασύνδεση της ηλεκτροδότησης. Τα αυτούσια παράπονα και οι καταγγελίες για το 2013 ανέρχονται σε 329 και επικεντρώνονται, κατά κύριο λόγο, σε θέματα λογαριασμών (38%), θέματα δικτύου (24,6%) και τιμές / χρεώσεις (23,1%).
Οι καταγγελίες για θέματα λογαριασμών επικεντρώνονται στην αδυναμία εξεύρεσης λύσης με τον (κύριο) προμηθευτή ως προς την ευνοϊκότερη προσφορά διακανονισμού των ληξιπρόθεσμων οφειλών, με αποτέλεσμα οι συγκεκριμένοι καταναλωτές να αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο της διακοπής ηλεκτροδότησης, στην αδυναμία κατανόησης υπολογισμού των χρεώσεων του λογαριασμού, ορισμένες εκ των οποίων (ΕΤΜΕΑΡ, ΥΚΩ) εκλαμβάνονται ως ιδιαίτερα αυξημένες και σε λάθη στους λογαριασμούς για διάφορους λόγους, καθώς και στους αποκαλούμενους «υπέρογκους λογαριασμούς», για τους οποίους οι διαμαρτυρόμενοι καταναλωτές δεν λαμβάνουν επαρκείς εξηγήσεις από τον προμηθευτή τους.
Για τα θέματα δικτύου οι καταγγελίες συνδέονται με τη μετρητική διάταξη κατανάλωσης (7%) και αφορούν αμφισβητούμενες καταγραφές κατανάλωσης και καθυστερήσεις στην εγκατάσταση, στον έλεγχο ή στην αντικατάσταση μετρητών, τις αποσυνδέσεις (6,7%) λόγω καθυστερημένης ικανοποίησης αιτήματος διακοπής ηλεκτροδότησης, με αποτέλεσμα την παρατεταμένη χρέωση του συμβαλλόμενου και αιτήματα επανασύνδεσης έπειτα από διακοπή λόγω ληξιπρόθεσμων οφειλών. Υπάρχουν, επίσης, παράπονα για την ποιότητα ηλεκτροδότησης (6%), λόγω διακοπών και διαταραχών στην τάση ηλεκτροδότησης.