Αλλαγές στη βαθμολόγηση των γραπτών της α΄ λυκείου φέρνει τώρα το βατερλό των μαθητών αφού, σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία, το 40% των εξεταζομένων έχουν μείνει τουλάχιστον σ’ ένα μάθημα. Αν και ο υφυπουργός Παιδείας Αλέξανδρος Δερμεντζόπουλος δήλωσε προσφάτως ότι δεν έχει γνώση των εν λόγω στατιστικών, φαίνεται ότι… παίζει με τα νεύρα των παιδιών, καθώς αντί να ανακοινωθεί επισήμως ότι θα υπάρξει ευνοϊκή διάταξη, φέρεται ότι έστειλε οδηγία προς τα σχολεία ώστε να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών που θα επανεξεταστούν τον Σεπτέμβριο. Μάλιστα, ο ίδιος είχε αναφέρει ότι η Τράπεζα Θεμάτων δημιουργήθηκε βιαστικά, με προχειρότητα, «καίγοντας» για το θέμα τον πρώην υπουργό Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο. Στο μεταξύ, ο κ. Δερμεντζόπουλος ζητάει από τα λύκεια να του αποσταλούν τα περσινά βαθμολογικά στοιχεία των μαθητών της α΄ λυκείου προκειμένου να τα συγκρίνει με τα φετινά και να διαπιστώσει αν υπάρχουν μεγάλες αποκλίσεις. Με αυτόν τον τρόπο «θα εξαχθούν συμπεράσματα για την Τράπεζα Θεμάτων».
Οσον αφορά την οδηγία, προβλέπει συμψηφισμό των βαθμών στα μαθήματα της Φυσικής, της Χημείας και της Βιολογίας (Φυσικές Επιστήμες), αν ο διαγωνιζόμενος έχει αποτύχει σε κάποιο από αυτά. Δηλαδή, αν ο μαθητής έχει βαθμό κάτω από τη βάση σε ένα από τα κλαδικά μαθήματα αλλά ο μέσος όρος της βαθμολογίας του στις Φυσικές Επιστήμες είναι πάνω από τη βάση, τότε προάγεται στην επόμενη τάξη.
Ουσιαστικά, έτσι ενσωματώνονται αλγοριθμικοί κανόνες για τον υπολογισμό του μέσου όρου για να αποφευχθεί, όσο αυτό είναι εφικτό, το φιάσκο της Τράπεζας Θεμάτων. Πάντως, η οδηγία αυτή προκαλεί πονοκέφαλο σε διευθυντές και καθηγητές λυκείων, οι οποίοι θα πρέπει, με τα κομπιουτεράκια ανά χείρας, να υπολογίσουν ποιοι μαθητές της α΄ τάξης «σώζονται» από τον μέσο όρο.
Εύη Πανταζοπούλου