Το σκάφος όνειρο που άνοιξε πανιά στον Θερμαϊκό!

Με την πολυτέλεια μιας θαλασσινής ιστορίας 83 ετών στα… πόδια τους έφτασαν χθες το πρωί στη Θεσσαλονίκη οι 59 επιβάτες του εντυπωσιακού ιστιοφόρου-κρουαζιερόπλοιου «Sea Cloud». Καθηγητές πανεπιστημίου στην πλειονότητά τους, είχαν το προνόμιο της ιδιαίτερης εξυπηρέτησης, αφού το πλήρωμα ήταν ισάριθμό τους. Επειτα από μια ξενάγηση στη Βεργίνα αλλά και στα αξιοθέατα της πόλης, οι Αμερικανοί ταξιδιώτες συνέχισαν για τον Πειραιά.

Η ιστορία του «Sea Cloud» συναγωνίζεται με άνεση κλασικά μυθιστορήματα του προηγούμενου αιώνα. Στο κατάστρωμά του έδωσαν τα διαπιστευτήριά τους βασιλείς, διπλωμάτες, εκατομμυριούχοι επιχειρηματίες, ακόμα και δικτάτορες. Η χλιδή και η πολυτέλεια έγιναν σύμφυτες με την ύπαρξή του, παρότι πέρασε διά πυρός και σιδήρου και έδωσε ακόμα και υδάτινες μάχες.

Το πολυτελές σκαρί των 109 μέτρων, που ξεκίνησε τη ζωή του ως «Hussar», κατασκευάστηκε το 1931, κατόπιν παραγγελίας ενός πλούσιου επιχειρηματία της Wall Street, του Ι. Φ. Χάτον. Η σύζυγός του Μάρτζορι Μέριγουεδερ αφιέρωσε δύο χρόνια για να το διακοσμήσει με τις σπανιότερες αντίκες. Το διαζύγιο του ζευγαριού είχε ως συνέπεια το «Hussar» να περάσει στη σύζυγο και να μετονομαστεί σε «Sea Cloud».

Στην ΕΣΣΔ

Με τη Μάρτζορι Μέριγουεδερ να βρίσκει αμέσως καταφύγιο στην αγκαλιά του δικηγόρου και συμβούλου του προέδρου Γουίλσον Τζόσεφ Ι. Ντέιβις, το «Sea Cloud» πέρασε σε νέα εποχή. Μετατράπηκε σε διπλωματικό πλωτό παλάτι επί σοβιετικών υδάτων, όταν ο νέος σύζυγος της ιδιοκτήτριας ανέλαβε την αμερικανική πρεσβεία στη Μόσχα.

Το «Sea Cloud», όμως, δεν επαναπαύθηκε στα λούσα και στις πλούσιες συναναστροφές. Στρατολογήθηκε για τις ανάγκες της αμερικανικής ακτοφυλακής, στο πλαίσιο του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Οι αρχικές αντιρρήσεις του προέδρου Ρούζβελτ, στενού φίλου του Ντέιβος, που θεωρούσε ότι ήταν πολύ όμορφο για τέτοιες δουλειές, κάμφθηκε και το «Sea Cloud» έχασε τα κατάρτια του, βάφτηκε γκρι και… κατετάγη.

Κατάφερε δε να επιβιώσει του πολέμου και το 1946 έπλευσε προς τις ακτές της Φλόριντα, βαμμένο λευκό και με τον χρυσό αετό και πάλι στην πλώρη του. Η ανακατασκευή του διήρκεσε τέσσερα χρόνια, για να επιστρέψει στις παλιές δόξες, προτού περάσει το 1955 στα χέρια του Δομινικανού δικτάτορα Rafael Trujillo Montinas, ο οποίος το μετονόμασε σε «Angelita». Επανήλθε αργότερα σε αμερικανικά ύδατα με το όνομα «Patria», ενώ τη δεκαετία του ’70 αγοράστηκε από επιχειρηματίες με έδρα στο Αμβούργο και βαπτίστηκε ξανά «Sea Cloud».

Μαρία Μαθιοπούλου

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα

spot_img