«Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε μόλις τρεισήμισι ώρες»

Την ολοκλήρωση της διπλής ηλεκτροκινούμενης γραμμής από την Αθήνα ως την Πάτρα και τη Θεσσαλονίκη έως το 2017 έχει θέσει ως στόχο ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Κωνσταντίνος Σπηλιόπουλος. Σε συνέντευξη που παραχώρησε στην «κυριακάτικη δημοκρατία», ο κ. Σπηλιόπουλος τόνισε ότι στον άξονα Αθήνα – Πάτρα βρίσκονται σε εξέλιξη έργα συνολικού προϋπολογισμού 684.000.000 ευρώ, ενώ παράλληλα υλοποιούνται έργα 870.000.000 ευρώ στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Οριοθετώντας τους επόμενους στόχους της ΕΡΓΟΣΕ, ο πρόεδρος της εταιρίας εστιάζει επίσης στην αναβάθμιση της υφιστάμενης γραμμής του βασικού σιδηροδρομικού άξονα Φλώρινα – Θεσσαλονίκη – Κιλκίς – Σέρρες – Δράμα – Ξάνθη – Κομοτηνή – Αλεξανδρούπολη – Πύθιο – Ορμένιο (άξονας Ανατολής-Δύσης) και την εγκατάσταση σύγχρονων συστημάτων σηματοδότησης και ηλεκτροκίνησης.

Ποιοι είναι οι στόχοι της εταιρίας;

Βασική προτεραιότητα του επενδυτικού προγράμματος αναβάθμισης του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου που υλοποιεί η ΕΡΓΟΣΕ είναι η ολοκλήρωση του βασικού σιδηροδρομικού άξονα Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη/Προμαχώνας (ΠΑΘΕ/Π), ώστε να αποτελεί άξονα υψηλών ταχυτήτων και αυξημένης χωρητικότητας, εξοπλισμένο με σύγχρονα συστήματα ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης. Στόχος μας είναι έως το 2017 να έχει ολοκληρωθεί η διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή από την Αθήνα ως την Πάτρα και ως τη Θεσσαλονίκη.

Επίσης, με δεδομένο ότι η γεωπολιτική θέση της Ελλάδας, ως νοτιότερου άκρου της Βαλκανικής Χερσονήσου, προσφέρει σε αυτήν σημαντικά πλεονεκτήματα που, εφόσον αξιοποιηθούν, θα της επιτρέψουν να διαδραματίσει κομβικό ρόλο στις εμπορευματικές, κυρίως, μεταφορές της ευρύτερης περιοχής αλλά και γενικότερα της Ευρώπης, ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη σύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας με τους βασικούς λιμένες.

Ποιο είναι το το ύψος των επενδύσεων και το όφελος για τους πολίτες, όταν ολοκληρωθούν;

Στον άξονα Αθήνα – Πάτρα βρίσκονται σε εξέλιξη έργα συνολικού προϋπολογισμού 684.000.000 ευρώ και σε φάση άμεσης δημοπράτησης έργα προϋπολογισμού 205.000.000 ευρώ, που αφορούν την ολοκλήρωση της νέας διπλής ηλεκτροκινούμενης σιδηροδρομικής γραμμής, με προοπτική ολοκλήρωσης τα τέλη του 2017. Μετά την ολοκλήρωση των έργων ο χρόνος διαδρομής θα διαμορφωθεί σε δύο ώρες.

Στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη, υλοποιούνται έργα συνολικού προϋπολογισμού 870.000.000 ευρώ, με κυριότερα την κατασκευή της νέας διπλής ηλεκτροκινούμενης σιδηροδρομικής γραμμής στο ορεινό τμήμα Τιθορέα – Δομοκός, μήκους 106 χλμ., καθώς και την ολοκλήρωση των συστημάτων σύγχρονης σηματοδότησης και τηλεπικοινωνιών επί του συνολικού άξονα. Με την αποπεράτωση των παραπάνω έργων στο τέλος του 2016 ολοκληρώνεται ο πλήρως αναβαθμισμένος, ευρωπαϊκών προδιαγραφών βασικός σιδηροδρομικός άξονας Αθήνα – Θεσσαλονίκη που διασυνδέει τη χώρα μας με την Ευρώπη μέσω Βουλγαρίας και FYROM, ενώ ο χρόνος διαδρομής των ηλεκτροκίνητων συρμών InterCity μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης θα μειωθεί σε τρεις ώρες και 30 λεπτά.

Οσον αφορά τη σύνδεση του δικτύου με τα βασικά λιμάνια της χώρας, τον περασμένο χρόνο παραδόθηκε σε λειτουργία η γραμμή σύνδεσης με τον εμπορευματικό λιμένα στο Νέο Ικόνιο, με πολύ θετικά αποτελέσματα αλλά και προοπτικές όσον αφορά την ανάληψη από τον σιδηρόδρομο σημαντικού μέρους των διακινούμενων φορτίων. Παράλληλα, η ΕΡΓΟΣΕ υλοποιεί το έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης του προβλήτα εμπορευματοκιβωτίων του λιμένα Αλεξανδρούπολης. Με την ολοκλήρωση του έργου στις αρχές του 2015 θα παρέχεται η δυνατότητα διακίνησης μέσω του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου σημαντικού όγκου εμπορευμάτων μεταξύ, αφενός, των χωρών της Ανατολικής Μεσογείου και, αφετέρου, των χωρών της βορειοανατολικής Ευρώπης και της Μαύρης Θάλασσας, παρακάμπτοντας τα στενά του Βοσπόρου.

Εξάλλου, σε φάση μελέτης βρίσκονται τα έργα σύνδεσης του δικτύου με το λιμάνι της Πάτρας, τον 6ο προβλήτα του εμπορευματικού λιμένα Θεσσαλονίκης, τον εμπορευματικό λιμένα Καβάλας, καθώς και τον λιμένα Λαυρίου, με προοπτική υλοποίησης των αντίστοιχων έργων στο πλαίσιο του νέου ΕΣΠΑ 2014-2020.

Ποιες δυσκολίες αντιμετωπίζετε;

Κατά την προώθηση του έργου μας αντιμετωπίζουμε πλήθος προβλημάτων, καθυστερήσεις γραφειοκρατικές από τις διάφορες δημόσιες υπηρεσίες, καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις που οφείλονται στα δικαστήρια, καθυστερήσεις από ενστάσεις και προσφυγές από τις εργοληπτικές επιχειρήσεις, οικονομικές δυσκολίες αναδόχων λόγω της κρίσης κ.λπ.

Η εταιρία μας όμως έχει εξειδικευμένο και έμπειρο προσωπικό και υψηλά στάνταρ αποτελεσματικότητας. Ετσι ξεπερνά τα προβλήματα και τα έργα προχωρούν κανονικά, δεδομένου ότι έχουμε αναλάβει δεσμεύσεις όσον αφορά τον χρόνο ολοκλήρωσής τους και παράδοσής τους προς χρήση.

Γιατί υπάρχουν από ορισμένες πλευρές συνεχείς καταγγελίες;

Τα τελευταία χρόνια συγκεκριμένα άτομα υποβάλλουν καταγγελίες αναφορικά με τη δημοπράτηση ή τη διαχείριση συγκεκριμένων έργων της εταιρίας. Οι καταγγελίες αυτές σε τακτά χρονικά διαστήματα επαναλαμβάνονται από τα ίδια συγκεκριμένα άτομα και ανακυκλωμένες επανέρχονται στο φως της δημοσιότητας. Εχει αποδειχθεί, σε όλα τα επίπεδα ελέγχου, ότι ουδεμία από αυτές τις καταγγελίες έχει βάση και ότι σε καμία περίπτωση δεν υπήρξε βλάβη του δημόσιου συμφέροντος. Τίθεται λοιπόν εύλογα το ερώτημα ποια είναι η σκοπιμότητα αυτών των καταγγελιών.

Το επόμενο βήμα και τα θετικά σχόλια στο Κοινοβούλιο

Ποιο είναι το επόμενο βήμα του σιδηροδρόμου;

Μετά την ολοκλήρωση του άξονα ΠΑΘΕ/Π, στον οποίο ήδη αναφέρθηκα, ο επόμενος επενδυτικός στόχος για τον σιδηρόδρομο, με βάση τον υφιστάμενο κεντρικό σχεδιασμό του υπουργείου ΥΠΟΜΕΔΙ είναι η αναβάθμιση της υφιστάμενης γραμμής του βασικού σιδηροδρομικού άξονα Φλώρινα-Θεσσαλονίκη – Κιλκίς – Σέρρες – Δράμα – Ξάνθη – Κομοτηνή – Αλεξανδρούπολη – Πύθιο – Ορμένιο (άξονας Ανατολής – Δύσης) και εγκατάσταση επ’ αυτού σύγχρονων συστημάτων σηματοδότησης και ηλεκτροκίνησης.

Πώς επηρεάζουν οι πολιτικές εξελίξεις το έργο σας;

Θεωρούμε ότι το έργο που εκτελούμε είναι εθνικής σημασίας, αφού θα έχουμε την ολοκλήρωση του βασικού σιδηροδρομικού κορμού της χώρας και τη διασύνδεσή του με την υπόλοιπη Ευρώπη. Είναι στόχος που βρίσκει σύμφωνες ολόκληρη την ελληνική κοινωνία και όλες τις πολιτικές δυνάμεις της χώρας. Τα έργα που εκτελούμε βασίζονται στους κανόνες και στις αρχές της διαφάνειας, της αποτελεσματικότητας και του υγιούς ανταγωνισμού. Και όλες μας οι ενέργειες έχουν στόχο την οικονομική εκτέλεση των έργων, την άριστη ποιότητα και την ολοκλήρωση στον συμβατικό χρόνο τους. Δεν είναι τυχαίο ότι σε όλες τις ενημερώσεις που κάναμε στη Βουλή των Ελλήνων για τις συμβάσεις που υπογράψαμε μόνο θετικά σχόλια εισπράξαμε. Για εμάς η ευθύνη είναι τεράστια, αλλά πιστεύουμε ότι επιτελούμε στο ακέραιο το καθήκον μας. Το υπουργείο ΥΠΟΜΕΔΙ και η πολιτική ηγεσία του που εποπτεύουν την εταιρία μας στηρίζουν το έργο μας και μας βοηθούν να ξεπερνούμε τα δύσκολα προβλήματα που ανακύπτουν. Ολα αυτά μας οδηγούν στο συμπέρασμα να είμαστε μακριά από τις όποιες πολιτικές εξελίξεις και προσηλωμένοι αποκλειστικά και μόνο στο έργο μας.

Βασίλης Αγγελόπουλος

{{-PCOUNT-}}21{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα