Επίδαυρος: 11.000 θεατές στον «Αίαντα»

Ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος «έπλεξε» την τραγωδία του Σοφοκλή, κάνοντας αναφορά στον ήρωα του 1821 Οδυσσέα Ανδρούτσο

«Μα, πρέπει ή με τιμή να ζει ένας άνδρας ή να πεθαίνει με τιμή». Ο συγκλονιστικός λόγος του Σοφοκλή στον «Αίαντα», του παλαιότερου σωζόμενου έργου του σπουδαίου τραγικού μας, ταρακούνησε συθέμελα τους 11.000 θεατές που την περασμένη Παρασκευή και το Σάββατο κατηφόρισαν στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου για να παρακολουθήσουν την παράσταση του Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, η οποία είχε σαφείς επιρροές από την Ελληνική Επανάσταση του 1821. Αν και μια ιδιαίτερα δύσκολη εβδομάδα, με τις πολιτικές ανακατατάξεις να μονοπωλούν το ενδιαφέρον μας και τα πύρινα μέτωπα να ρημάζουν ολάκερη την Ελλάδα, την Παρασκευή περίπου 4.000 άτομα βρέθηκαν στο θέατρο της αργολικής γης για να χειροκροτήσουν την τραγική ιστορία του πολεμιστή Αίαντα, με πρωταγωνιστή τον Νίκο Κουρή.

Το Σάββατο η προσέλευση ήταν σαφώς καλύτερη, αφού στις κερκίδες του θεάτρου κάθισαν περίπου 7.000 άτομα, χειροκροτώντας θερμά τους πρωταγωνιστές της σοφόκλειας τραγωδίας.

Μετάφραση Μαρωνίτη

Η παράσταση, που φέρει την εξαιρετική μετάφραση του Δημήτρη Μαρωνίτη, περιστρέφεται γύρω από τον Αίαντα, ο οποίος, ως ο καλύτερος πολεμιστής, μετά τον θάνατο του Αχιλλέα αιτείται να του δοθούν τα όπλα του νεκρού ήρωα. Οι Ελληνες συμπολεμιστές του, όμως, αποφασίζουν να τα δώσουν στον Οδυσσέα. Ο Αίας θίγεται, θυμώνει και πάνω στη φονική του μανία ξεσπάει στα κοπάδια τους. Οταν συνέρχεται και συνειδητοποιεί τι έκανε, αποφασίζει να βάλει τέρμα στη ζωή του.

Ο Νίκος Κουρής, ως Αίας, κατάφερε να αποδώσει με μεστό τρόπο το πορτρέτο του ήρωα, ο οποίος ζει με βάση τον ηθικό του κώδικα, υπερασπιζόμενος την τιμή του. Μοναδική στιγμή της παράστασης ήταν αναμφίβολα η σκηνή της αυτοχειρίας του.
Η σκηνοθετική προσέγγιση που επιχείρησε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Θεάτρου του Νέου Κόσμου Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος είχε σαφείς αναφορές στην Ελληνική Επανάσταση του 1821 αλλά και στον Οδυσσέα Ανδρούτσο, έναν γενναίο ήρωα, τον οποίο -όπως τον Αίαντα- παραγκώνισαν οι πολιτικές δυνάμεις της εποχής του.

Σύμφωνα με δηλώσεις του σκηνοθέτη στη «δημοκρατία» πριν από μερικές ημέρες, η παράσταση είναι «ένα τραγούδι για τον Αίαντα, για τον κάθε Αίαντα στις μέρες μας».
Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει στη θαυμάσια μουσική του Νίκου Κυπουργού, ο οποίος για τις ανάγκες της παράστασης επιστράτευσε λαούτα, κρουστά και πνευστά.

Εξαιρετικοί ήταν ακόμη η Μαρία Πρωτόπαππα ως Τέκμησσα, ο Γιάννος Περλέγκας ως Τεύκρος αλλά και η Ελένη Ουζουνίδου (Αθηνά), οι οποίοι απέδωσαν με καθηλωτικό τρόπο τους ρόλους τους.
«Οταν η δράση περνά από τον διαφυλετικό πόλεμο στην εμφύλια διαμάχη, όλα γίνονται παθολογικά και πολύπλοκα: δεν ξεχωρίζουν πια εύκολα οι εχθροί από τους φίλους…» σημειώνει στο προλογικό σημείωμα της παράστασης ο μεταφραστής Δημήτρης Μαρωνίτης, αποτυπώνοντας με απόλυτη σαφήνεια το πολιτικό υπόβαθρο ενός έργου που μπορεί να γράφτηκε πριν από περίπου 2.500 χρόνια, ωστόσο είναι εξαιρετικά επίκαιρο.

Περιοδεία ανά την Ελλάδα

«Εχουν να δουν πολλά τα μάτια των ανθρώπων και να μάθουν. Προτού τα δει κανείς, το μέλλον να μαντέψει δεν μπορεί και τι τον περιμένει». Με αυτά τα λόγια γράφτηκε η τελευταία πράξη του δράματος από τα χείλη του Τεύκρου. Μια φράση που, άλλωστε, κρύβει και το μεγαλείο που κουβαλούν τα σοφόκλεια κείμενα… Να σημειωθεί ότι ο «Αίας», μετά την Επίδαυρο, θα κάνει μια μικρή περιοδεία σε επιλεγμένα θέατρα ανά την Ελλάδα.

Γιώτα Βαζούρα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Βόμβα: Βρέθηκαν χιλιάδες «μαϊμού» εγγραφές για τις εκλογές της Ν.Δ.

Το πρόβλημα εντοπίστηκε σε μία από τις μεγαλύτερες νομαρχιακές οργανώσεις του λεκανοπεδίου, όπου εντοπίστηκαν τουλάχιστον 3.000 «μαϊμού» ηλεκτρονικές εγγραφές μελών σε ένα σύνολο κοντά...

Νέα Δημοκρατία: Ανταρσία με… το όπλο παρά πόδα από τα «παιδιά» του ΛΑΟΣ

Με ιδιαίτερη προσοχή παρακολουθούν τα στελέχη της Νέας Δημοκρατίας τις εξελίξεις που λαμβάνουν χώρα εντός της «γαλάζιας» πολυκατοικίας. Η κρίση εξουσίας εντός του Μαξίμου,...

Σύλληψη γνωστής δημοσιογράφου μετά απο αλκοτέστ στην Αττική Οδό – Έβριζε και απειλούσε...

Απρόβλεπτη εξέλιξη είχε ένας συνηθισμένος έλεγχος αλκοτέστ τα ξημερώματα του Σαββάτου στην Αττική Οδό σύμφωνα με πληροφορίες της Αστυνομίας.Σύμφωνα με τις ίδιες πάντα πηγές,...

Ο «φτωχός» Κυριαζίδης προκαλεί την κοινωνία (βίντεο)

Ντράπηκε και η ντροπή με τις ανοησίες του βουλευτή Δράμας και τη χυδαία του κλάψα, πως το βουλευτικό 5χίλιαρο δεν του φτάνει για να...

Το βίντεο της φυγάδευσης του Κυριάκου Μητσοτάκη από το αεροδρόμιο της Αλεξανδρούπολης

Όπως όπως έφυγε ο ... λαοπρόβλητος πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης από την Αλεξανδρούπολη.Από την πίσω έξοδο και με γοργό ρυθμό, ο Κυριάκος Μητσοτάκης αποχώρησε από...

Κυριάκος Μητσοτάκης: Με ύφος… μεγαλειότατου και υποτελείς βουλευτές

Ο... αυτοκράτωρ και οι υποτακτικοί του! Τον κοίταγαν στα μάτια, κρέμονταν από τα χείλη του, επιζητούσαν ένα του βλέμμα, σαν να του έλεγαν «είμαι κι...

Στη φάκα της ΕΛ.ΑΣ. αετονύχης επιχειρηματίας που έταζε «επενδύσεις» σε καζίνο

Πάνω από 1 εκατ. ευρώ η λεία του κυκλώματος. Θύμα της απάτης και ο πρώην παίκτης reality Σπύρος Μαρτίκας Χειροπέδες σε επιχειρηματία, ιδιοκτήτη αλυσίδας κέντρων...

Φωτογραφίες με πολιτικούς και σκηνοθετημένες ληστείες: Νέες αποκαλύψεις για τον επιχειρηματία του κυκλώματος

Υψηλές γνωριμίες, προφίλ ισχύος στα social και μαρτυρίες θυμάτων που μιλούν για 20% «αποδόσεις», ψεύτικες επιταγές και ακραία βία. Το προφίλ του επιχειρηματία και οι...

Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης: Φιδέμπορες και αιρετικοί καντηλανάφτες

Ολες αυτές οι τερατολογίες, πάνω σε ένα καθαρά τεχνικό θέμα της κρατικής γραφειοκρατίας, όπως είναι ο Προσωπικός Αριθμός, βλάπτουν σοβαρά την εθνική ιδέα; Ο Προσωπικός...

«Οι υποκλοπές οδηγούσαν στο Μαξίμου» – Η απάντηση Σολωμού στο εξώδικο Δημητριάδη

Η Σολωμού απαντά στον πρώην διευθυντή του Πρωθυπουργού και δηλώνει πως δεν ανακαλεί τίποτα - «Είναι θέμα δημοκρατίας να εκφράζω ελεύθερα την άποψή μου» Δεν...
Advertisement 1














spot_img

Ροή ειδήσεων


spot_img

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ