Από τεχνικό λάθος η μοιραία συντριβή του ελληνικού F-16

Στη μετακίνηση ενός εκ των αντισταθμιστών αεροδυναμικής, που είχε ως αποτέλεσμα το αεροσκάφος να πάρει κλίση προς τα δεξιά κατά τη φάση της απογείωσης και να καρφωθεί σε σταθμευμένα μαχητικά της αεροπορικής βάσης Αλμπαθέτε της Ισπανίας, οφείλεται η τραγωδία του περασμένου Ιανουαρίου με το μοιραίο F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας. Στο συμπέρασμα αυτό καταλήγει το πόρισμα της διεθνούς έρευνας. Στο τραγικό αυτό συμβάν έχασαν τη ζωή τους οι δύο Ελληνες χειριστές και εννέα Γάλλοι αεροπόροι.

Σύμφωνα με το πόρισμα της ερευνητικής ομάδας, στην οποία συμμετείχαν Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία, Γερμανία και ΗΠΑ, υπό την προεδρία της Ελλάδας, «το αεροσκάφος δεν είχε τη σωστή αντιστάθμιση για την απογείωση (12 μοίρες προς τα δεξιά), κάτι που επηρέασε σημαντικά την αεροδυναμική του». Οι αντισταθμιστές κλίσης χρησιμοποιούνται ώστε να μειώνεται η πίεση που πρέπει να ασκεί ο πιλότος χειροκίνητα. Στην περίπτωση του δυστυχήματος της 26ης Ιανουαρίου του 2015, ο αντισταθμιστής βρισκόταν στη θέση μέγιστης αντιστάθμισης προς τα δεξιά, προκαλώντας τη μοιραία βουτιά με το δεξί φτερό.

Οι παράμετροι του αντισταθμιστή φαίνεται, σύμφωνα με το πόρισμα, ότι απορρυθμίστηκαν κατά λάθος από κάποιο κινητό αντικείμενο. Ενας επιβαρυντικός παράγοντας ήταν το γεγονός ότι η διαδικασία ελέγχων είχε πραγματοποιηθεί 20 λεπτά πριν από την απογείωση αντί της τελευταίας στιγμής. Ισως οι χειριστές να μην είχαν αντιληφθεί την αλλαγή της ρύθμισης.

{{-PCOUNT-}}8{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα

spot_img