Ο οίκος μόδας της Gucci έντυσε με ρούχα τα Γλυπτά του Παρθενώνα προκαλώντας θύελλα αντιδράσεων
Εντονες αντιδράσεις προκάλεσε η κίνηση του οίκου Gucci να χρησιμοποιήσει τις φωτογραφίες των ανασυνθέσεων του δυτικού και ανατολικού αετώματος των Γλυπτών του Παρθενώνα (που φιλοξενούνται στο Μουσείο της Ακρόπολης, ενώ σημαντικά τμήματά τους εξακολουθούν να βρίσκονται παρανόμως στο Βρετανικό Μουσείο). Με λίγα λόγια, το brand έντυσε τους θεούς και τις θεές με δημιουργίες Gucci προκειμένου να τις διαφημίσουν! Σε βίντεο που αναρτήθηκαν στον επίσημο λογαριασμό του οίκου στο Ιnstagram, ο Διόνυσος φοράει φλοράλ βερμούδα, μπλούζα με έναν ώμο και ένα ματσάκι γεράνι στο αυτί και μετράει τα likes στις φωτογραφίες του, στα social media, ενώ έχει μια τσάντα σε ροζ αποχρώσεις!
Δίπλα του, η Δήμητρα κρατάει το δικό της smartphone (ανατολικό αέτωμα). Ντυμένος ανάλογα, με γυαλιά ηλίου και αθλητικά παπούτσια κρεμασμένα στον λαιμό, ο Κέκροπας παρακολουθεί τη φιλονικία της Αθηνάς με τον Ποσειδώνα (δυτικό αέτωμα), ενώ με την τσάντα και το κινητό ανά χείρας βρίσκεται δίπλα του η κόρη του Πανδρόσου. Με λουλούδια στο κεφάλι και τσάντα στο χέρι βλέπουμε και τον Ιλισσό, ενώ η ξαπλωμένη Καλλιρρόη έχει σηκωμένο το smartphone της και το βλέμμα στραμμένο στους δύο θεούς, που διεκδικούν την πόλη των Αθηνών.
Οι εικόνες αυτές είχαν ως αποτέλεσμα την αντίδραση του Ομίλου για την UNESCO Πειραιώς και Νήσων, που με μια ανακοίνωση- καταπέλτη κατήγγειλε την Gucci για έλλειψη σεβασμού και προσβολή μνημείων της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς. «Η άθλια παρέμβαση προβάλλει εμπορεύματα της Gucci, με πλήρη αδιαφορία ως προς την πολιτιστική και τη συμβολική αξία των γλυπτών.
Η νομοθεσία
Να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία και τον κανονισμό του Μουσείου της Ακρόπολης, η επαγγελματική φωτογράφιση ή/και η χρήση φωτογραφιών για εμπορικούς – διαφημιστικούς σκοπούς των εκθεμάτων που βρίσκονται στο μουσείο επιτρέπεται μόνο κατόπιν γραπτής έγκρισης από το μουσείο» αναφέρεται στην ανακοίνωση.
Επιπλέον, ο όμιλος «καταγγέλλει δημόσια την εταιρία για τη δημοσίευση των εν λόγω φωτογραφιών και την καλεί να τις ανακαλέσει άμεσα. Η παραπάνω εμπορική διαφήμιση με άλλοθι την ελευθερία της έκφρασης ουσιαστικά ευτελίζει κλασικά έργα μοναδικού κάλλους και αισθητικής, αφαιρώντας τους την ελευθερία να υπάρχουν απρόσβλητα ακόμα και από εκλεπτυσμένους βανδαλισμούς.