Με εξωπραγματικές προσφορές κέρδισε τρεις διαγωνισμούς μέσα σε δύο μήνες
Του Φώτη Κόλλια
Αναστάτωση επικρατεί στην αγορά κατασκευών, καθώς ο όμιλος Καλογρίτσα μέσα σε δύο μήνες έχει καταφέρει να επικρατήσει και στα τρία από τα οκτώ τμήματα του οδικού άξονα Πάτρας – Πύργου, συνολικού προϋπολογισμού περί τα 180.000.000 ευρώ. Η κοινοπραξία Τοξότης – Ομάδα Κατασκευών (συμφερόντων του Χρ. Καλογρίτσα) μειοδότησε την Τρίτη και στον τρίτο διαγωνισμό για τον οδικό άξονα, με έκπτωση 53%, ποσοστό που για την κατασκευαστική αγορά θεωρείται απαγορευτικό.
Ο κ. Καλογρίτσας ήρθε πρόσφατα στην επικαιρότητα, καθώς διεκδικεί μία από τις τηλεοπτικές άδειες. Γνωστές είναι και οι δηλώσεις του υπουργού Αμυνας Πάνου Καμμένου (που είναι κουμπάρος του) σύμφωνα με τις οποίες οι εργολάβοι δεν πρέπει να παίρνουν τηλεοπτικές άδειες. Ο γιος του κ. Καλογρίτσα Γιάννης είναι, επίσης, κουμπάρος του υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη.
Διαχωρισμός
Ο κ. Σπίρτζης αποφάσισε να σπάσει σε οκτώ τμήματα το έργο του οδικού άξονα Πάτρας – Πύργου με το επιχείρημα ότι έτσι θα το διεκδικήσουν και άλλοι, μικρότεροι κατασκευαστές, ώστε να μην πάει πάλι στα χέρια των ισχυρών ομίλων.
Πάντως, τα ερωτήματα πληθαίνουν γιατί και στις δύο άλλες εργολαβίες ο όμιλος Καλογρίτσα προσέφερε έκπτωση άνω του 53%, όταν οι ισχυρότεροι όμιλοι του κλάδου, που έχουν και εργοτάξια στην περιοχή (και συνεπώς μπορούν να κάνουν το έργο φθηνότερα, όπως υποστηρίζουν), κινήθηκαν αρκετά χαμηλότερα.
Η ανησυχία των ανταγωνιστών του κ. Καλογρίτσα μετά και τη μειοδοσία στην τρίτη εργολαβία συνδέεται με το γεγονός ότι έχει πλέον θέσει υποψηφιότητα για την ανάληψη και των υπόλοιπων πέντε εργολαβιών του οδικού άξονα Πάτρας – Πύργου, συνολικού προϋπολογισμού περί τα 400.000.000 ευρώ. Οπως εξηγούν, «αν πάρει τα τρία πρώτα έργα, τότε μπορεί να επωφεληθεί από τις οικονομίες κλίμακος στα αδρανή κ.λπ., και να χτυπήσει τα υπόλοιπα πέντε έργα». Βέβαια, ελάχιστα στελέχη της αγοράς κατασκευών θεωρούν ότι η κοινοπραξία Τοξότης – Ομάδα Κατασκευών θα καταφέρει να ολοκληρώσει τα έργα στο κόστος που υπόσχεται μέσω των μεγάλων εκπτώσεων.
Η κοινοπραξία μειοδότησε προχθές στον διαγωνισμό για το πρώτο τμήμα του άξονα Πάτρας – Πύργου (Δουναίικα – Πύργος), που επαναλήφθηκε για τυπικούς λόγους, προϋπολογισμού 67.200.000 ευρώ. Νωρίτερα είχε μειοδοτήσει για το τμήμα Αμαλιάδας – Δουναίικων, προϋπολογισμού 58.400.000 ευρώ, καθώς και για το τρίτο τμήμα (Κυλλήνη – Αμαλιάδα), προϋπολογισμού 53.250.000 ευρώ.
Στελέχη της κατασκευαστικής αγοράς υπενθυμίζουν ότι υπάρχει ο κίνδυνος να επαναληφθεί το φαινόμενο του πετάλου του Μαλιακού, όπου επί υπουργίας Γιώργου Σουφλιά στο ΥΠΕΧΩΔΕ είχε αναλάβει (2006-2007) σειρά έργων η ΑΤΤΙΚΑΤ με μεγάλες εκπτώσεις και ενώ είχε ήδη οικονομικά προβλήματα. Τα έργα, που υποτίθεται ότι θα τελείωναν εντός τριετίας, παραδόθηκαν έπειτα από σχεδόν 10 χρόνια, από άλλους εργολάβους.