Ολοκαύτωμα με «Ναμπούκο»

Γιατί ο Ιταλός σκηνοθέτης Λέο Μουσκάτο είδε την όπερα από άλλη ματιά όταν… πάτησε το ΗρώδειοΣυνέντευξη στη 
Γιώτα Βαζούρα 

Aπό τις μαρμάρινες κερκίδες του Ηρωδείου κοιτάζει τον χώρο εντυπωσιασμένος. Ομολογεί πως το Ωδείο είναι μοναδικό και ό,τι ωραιότερο έχει δει στη ζωή του. Και στην πρώτη συνεργασία με την Εθνική Λυρική Σκηνή, ο διαπρεπής σκηνοθέτης Λέο Μουσκάτο ευτύχησε να είναι εκείνος που θα παρουσιάσει την εμβληματική όπερα του Βέρντι «Ναμπούκο» στη σκηνή του Ηρωδείου εγκαινιάζοντας την καλοκαιρινή σεζόν του Φεστιβάλ Αθηνών. 

Λίγο πριν από την αποψινή πρεμιέρα της όπερας, ο Ιταλός σκηνοθέτης μίλησε στη «δημοκρατία» για τη νέα αυτή παραγωγή: «Οταν πρωτοήρθα στην Ελλάδα πριν από καιρό με το επιτελείο μου για να δούμε το εξαιρετικό θέατρό σας, το Ηρώδειο, κατέστη αμέσως σαφές σε εμάς πως θα πρέπει να αλλάξουμε τη σκηνοθεσία της παράστασης, ακόμη και την κεντρική ιδέα της. Μέχρι στιγμής, όσες φορές έχω ασχοληθεί με τον “Ναμπούκο”, τον έχω παρουσιάσει διατηρώντας πιστά το ιστορικό του πλαίσιο, μια και, ως γνωστόν, η πλοκή του έργου διαδραματίζεται στην Ιερουσαλήμ και τη Βαβυλώνα το 587 π.Χ. Οταν είδα τον χώρο, η σκηνοθεσία άλλαξε.

Στη νέα παραγωγή μας τοποθετήσαμε τη δράση και την ιστορία να θυμίζει το Ολοκαύτωμα των Εβραίων στο πρώτο μισό του 20ού αιώνα. Ο στόχος μας δεν ήταν να χρησιμοποιήσουμε ένα στενό ιστορικό πλαίσιο, αλλά προσπαθούμε με την ομάδα μου να επινοούμε κάθε φορά έναν διαφορετικό τρόπο για να πούμε την ιστορία στο σύγχρονο κοινό» σχολιάζει ο κ. Μουσκάτο, ο οποίος δηλώνει ενθουσιασμένος με το σκηνοθετικό αποτέλεσμα.
«Στην προγενική πρόβα κάθισα και είδα για πρώτη φορά ολοκληρωμένη την παραγωγή. Ελπίζω να σας αγγίξει, όπως άγγιξε και εμένα».

Η υπόθεση αφορά την αιχμαλωσία των Εβραίων από τον βασιλιά της Βαβυλώνας Ναβουχοδονόσορα (Ναμπούκο). Οταν, στην αλαζονεία του, εκείνος ζητεί από όλους να τον προσκυνήσουν ως θεό, τον πλήττει κεραυνός. Οταν αναγνωρίζει ποιος είναι ο αληθινός Θεός, βρίσκει πάλι τα λογικά του, απελευθερώνει τους Εβραίους και συναινεί στη σχέση της πραγματικής κόρης του, της Φενένας, με τον ανιψιό του βασιλιά της Ιερουσαλήμ, του Ισμαήλ.

Στη νέα παραγωγή, που θα δούμε απόψε από τη Λυρική Σκηνή, οι στολές των πρωταγωνιστών είναι εμπνευσμένες από τις στολές εκστρατείας των Γερμανών στρατιωτών στον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ ένα αγκαθωτό σύρμα που δεσπόζει στη σκηνή παραπέμπει έμμεσα στα ναζιστικά στρατόπεδα συγκέντρωσης. Φυσικά, ένα από τα πιο γνωστά κομμάτια του αριστουργήματος του Βέρντι είναι το εξαίσιο χορωδιακό «Va pensiero», το οποίο μιλά για την αγάπη για την πατρίδα, και θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους ύμνους για τους Ιταλούς.

«Τους Ελληνες δεν ξέρω αν τους αγγίζει με αυτόν τον τρόπο. Θεωρώ πως είναι ένα τραγούδι το οποίο μιλά για την επιστροφή στην παιδική ηλικία και για τη νοσταλγία της πατρίδας» επισημαίνει ο Ιταλός σκηνοθέτης, τονίζοντας πως τον ενδιαφέρει μέσα από τις δουλειές του να διηγείται ιστορίες όχι για το κοινό αλλά μαζί με το κοινό.

• Info: Η όπερα του Τζουζέπε Βέρντι «Ναμπούκο» σε μουσική διεύθυνση του Φιλίπ Ογκέν και με τον Ελληνα βαρύτονο Δημήτρη Πλατανιά κάνει πρεμιέρα σήμερα στο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού. Εως τις 8 Ιουνίου. Ωρα έναρξης: 21.00.

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα