Του φταίνε οι ενδείξεις, η διοίκηση, ακόμα και ο νεκρός μηχανοδηγός

Καμία ανάληψη ευθύνης από τον Βασίλη Σαμαρά – Τι υποστήριξε στην πρώτη κατάθεσή του ο μοιραίος σταθμάρχης Λάρισας, σχεδόν ένα 24ωρο μετά το πολύνεκρο δυστύχημα

Ευθύνες στη διοίκηση του ΟΣΕ, που τον όρισε αν και ήταν άπειρος, αλλά και στον μακαρίτη μηχανοδηγό της επιβατικής αμαξοστοιχίας που οδήγησε στον θάνατο 57 ανθρώπους έριξε στην πρώτη του κατάθεση ο 59χρονος σταθμάρχης Λάρισας, σχεδόν ένα 24ωρο μετά την τραγωδία.

Η πρώτη κατάθεση του Βασίλη Σαμαρά δόθηκε στους αστυνομικούς που τον είχαν συλλάβει στις 7 το απόγευμα της Τετάρτης 1 Μαρτίου, ενώ οι νεκροί είχαν φτάσει τους 37 και οι τραυματίες τους 127. Ο κατηγορούμενος σταθμάρχης κατέθεσε ότι δεν ανέφερε προφορικά, ούτε έδωσε το γραπτό υπόδειγμα στον μηχανοδηγό του Intercity 62 για τη διπλή γραμμή ανόδου που θα ακολουθούσε, ενώ έφτασε στο σημείο να κατηγορήσει τον μακαρίτη μηχανοδηγό της μοιραίας επιβατικής αμαξοστοιχίας.

Ερώτηση: Πριν αναχωρήσει η υπ’ αριθμόν 62 αμαξοστοιχία από τον σιδηροδρομικό σταθμό της Λάρισας με τελικό προορισμό τη Θεσσαλονίκη αναφέρατε στον μηχανοδηγό της εν λόγω αμαξοστοιχίας πως θα κυκλοφορούσε σε διπλή γραμμή ανόδου;

Σταθμάρχης: Οχι.

Ερώτηση: Στην προκειμένη περίπτωση, τι πιστεύετε πως δεν πήγε καλά και έγινε το ατύχημα;

Σταθμάρχης: Είμαι συντετριμμένος ψυχολογικά από το ατύχημα και πέραν όσων ανωτέρω ανέφερα επιφυλάσσομαι να ανασύρω στη μνήμη περισσότερες λεπτομέρειες.

Ερώτηση: Τι ακριβώς συνετέλεσε στην πρόκληση του ατυχήματος;

Σταθμάρχης: Δεν μπορώ να πω κάτι αυτή τη στιγμή, είμαι πολύ χάλια.

Ερώτηση: Η μη γραπτή και προφορική ενημέρωση του μηχανοδηγού της υπ’ αριθμόν 62 αμαξοστοιχίας από μέρους σας συνετέλεσε στο ατύχημα;

Σταθμάρχης: Πιθανόν ναι. Αν όμως ο μηχανοδηγός είχε ενημερώσει ότι είχε μπει στη γραμμή καθόδου, θα τον είχα ενημερώσει ότι είναι σε λάθος γραμμή.

Ερώτηση: Θα μπορούσε αυτό να το είχε αντιληφθεί ο μηχανοδηγός;

Σταθμάρχης: Ναι, βεβαίως, καθώς ο μηχανοδηγός επιβαίνει μπροστά στην αμαξοστοιχία, έχει ορατότητα και θα μπορούσε να είχε αντιληφθεί ότι το κλειδί δεν ήτανε στην κύρια και έμπαινε από διαγώνιο σε γραμμή καθόδου.

Ερώτηση: Γιατί δεν δώσατε γραπτή ειδοποίηση υποδείγματος 1001 στον μηχανοδηγό της υπ’ αριθμόν 62 αμαξοστοιχίας, πληροφορώντας τον πως θα κυκλοφορούσε σε διπλή γραμμή ανόδου;

Σταθμάρχης: Ηταν αμέλειά μου, καθώς μέσα στον σταθμό υπήρχαν και άλλα τρένα και έπρεπε να διευθετηθούν πώς θα φύγουν και σε ποια γραμμή θα μπουν.

Tα μοιραία κλειδιά

Για το κλειδί που δεν γύρισε ποτέ, με αποτέλεσμα τα δύο τρένα να κινούνται σε πορεία σύγκρουσης, δεν παραδέχθηκε το δικό του λάθος, κάτι που αναίρεσε στη συνέχεια στην απολογία του στην ανακρίτρια. Στην πρώτη κατάθεση είχε ισχυριστεί ότι δεν θεωρεί πιθανό από λανθασμένο χειρισμό δικό του να γύρισε το κλειδί από την άνοδο στην κάθοδο.

Ερώτηση: Περιγράψτε μας ποιος ήτανε ο χειρισμός των κλειδιών αυτών από μέρους σας και ιδίως του κλειδιού 118, όταν αναχώρησε η υπ’ αριθμόν 62 αμαξοστοιχία από τον σιδηροδρομικό σταθμό της Λάρισας;

Σταθμάρχης: Μετά τη διέλευση της αμαξοστοιχίας 2597F το κλειδί 118 που ήταν από την κάθοδο στην άνοδο και το 117 από την άνοδο στην τρίτη γραμμή επανέφερα τα κλειδιά στην κύρια και έδωσα εντολή με κλειδί 117 και 118 να έρθει το 62 στην κύρια γραμμή ανόδου. Από κει και μετά πώς έγινε και τι έγινε δεν το θυμάμαι καθόλου, αλλά εφησύχασα θεωρώντας ότι έχουν κλειδώσει ηλεκτρονικά τα κλειδιά, όπως υποδήλωναν και οι φωτεινές ενδείξεις των λυχνιών του πίνακα.

Ερώτηση: Μετά τον εν λόγω χειρισμό σας ελέγξατε προς βεβαιότητα τα υπ’ αριθμόν 117 και 118 ηλεκτροκίνητα κλειδιά της κύριας γραμμής, δηλαδή εάν όντως είχαν γυρίσει στην κύρια γραμμή;

Σταθμάρχης: Δεν το θεώρησα σκόπιμο, εμπιστευόμενος τις ενδείξεις.

Ερώτηση: Ποια είναι τα κλειδιά επιβεβαίωσης ως αναφέρατε παραπάνω και ποια η λειτουργία τους;

Σταθμάρχης: Τα κλειδιά επιβεβαίωσης είναι τρία. Το ένα είναι που γυρίζουμε από την κύρια σε παρακαμπτήριο, το δεύτερο είναι οι λυχνίες στον πίνακα οι οποίες αναβοσβήνουν και θα πρέπει να παραμείνουν μόνιμα αναμμένες ως ένδειξη ότι κλείδωσε το κλειδί κανονικά και το τρίτο κλειδί ασφαλείας είναι να δώσει εντολή ο σταθμάρχης στον κλειδούχο για να χειριστεί το κλειδί χειροκίνητα.

Ερώτηση: Υπάρχει κάποιο από τα κλειδιά αυτά επιβεβαίωσης που αναφέρατε παραπάνω, που επιβεβαιώνει το γύρισμα των λοιπών κλειδιών;

Σταθμάρχης: Υπάρχει το κλειδί επιβεβαίωσης στην πάνω μεριά του πίνακα καθώς και η λυχνία ένδειξης ή βλάβης, τα οποία επιβεβαιώνουν το γύρισμα του κλειδιού.

Ερώτηση: Παρατηρήσατε τις ενδείξεις επιβεβαίωσης γυρίσματος των κλειδιών;

Σταθμάρχης: Σίγουρα παρατήρησα το κλειδί επιβεβαίωσης (1), καθώς και το κλειδί επιβεβαίωσης (2). Για τον λόγο αυτό δεν χρειάστηκε να καταφύγω στο κλειδί επιβεβαίωσης (3), δηλαδή να στείλω τον κλειδούχο στο σημείο.


Ομολόγησε ότι διέθετε ελάχιστη εμπειρία

Ο 59χρονος σταθμάρχης παραδέχθηκε την απειρία του ως προς τον πίνακα κυκλοφορίας των τρένων, με ελάχιστη πρακτική εμπειρία λίγων ημερών, ρίχνοντας την ευθύνη στη διοίκηση του ΟΣΕ που τον άφησε μόνο του.

Ερώτηση: Θεωρείτε ότι γνωρίζετε επαρκώς τον πίνακα κυκλοφορίας των κλειδιών;

Σταθμάρχης: Με όση επάρκεια μπορούσα να λάβω κατά τον χρόνο της εκπαίδευσής μου.

Ερώτηση: Τότε πώς διατεθήκατε να εκτελέσετε κανονική υπηρεσία και όχι συνεπικουρούμενη;

Σταθμάρχης: Αυτό το ερώτημα μπορεί να απαντηθεί από τη διοίκηση.

Ερώτηση: Στον πίνακα ελέγχου κυκλοφορίας πόσο χρόνο εκπαιδευτήκατε – μαθητεύσατε;

Σταθμάρχης: Ηταν μία βδομάδα μετά τη θεωρία, μία βδομάδα μετά το τέλος των εξετάσεων και της πρακτικής και μία μέρα πριν πιάσω βάρδια κανονικά.

{{-PCOUNT-}}33{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα