Χάος στη Λευκάδα – Έκλεισε η γέφυρα για τα πλωτά σκάφη

Παραμένει εκτός λειτουργίας από τις 13 Ιουλίου, όταν έληξε το πιστοποιητικό ασφαλείας. Ισχυρό πλήγμα για τους επαγγελματίες και ταλαιπωρία για τους λάτρεις του θαλάσσιου τουρισμού, που αναγκάζονται να κάνουν τον γύρο του νησιού για να περάσουν τον δίαυλο.

Αναστάτωση έχει προκληθεί στους επαγγελματίες του τουρισμού στη Λευκάδα, καθώς έχει κλείσει εδώ και δύο εβδομάδες η πλωτή γέφυρα για τα σκάφη αναψυχής εν μέσω της καλοκαιρινής περιόδου, με αποτέλεσμα να έχει μειωθεί δραματικά ο τζίρος των επιχειρήσεων του κλάδου και οι λάτρεις του θαλάσσιου τουρισμού να αναγκάζονται να κάνουν τον γύρο του νησιού για να περάσουν τον δίαυλο.

Το πρόβλημα έχει δημιουργηθεί από την Κυριακή 13 Ιουλίου, όταν έληξε το πιστοποιητικό ασφαλείας της πλωτής γέφυρας «Αγία Μαύρα» που ενώνει εδώ και 40 χρόνια τη Λευκάδα με την Αιτωλοακαρνανία, κλείνοντας για τα σκάφη αναψυχής σε μια περίοδο αυξημένης επισκεψιμότητας.

Αντίθετα, κανονικά γίνεται η διέλευση των αυτοκινήτων.

Οι επαγγελματίες του κλάδου του θαλάσσιου τουρισμού είναι εξοργισμένοι για το αιφνιδιαστικό κλείσιμο της γέφυρας, ενώ και οι τουρίστες που περνούν τις διακοπές τους με γιοτ και άλλα σκάφη δυσανασχετούν, καθώς θα πρέπει να κάνουν τον γύρο της Λευκάδας για να φτάσουν στον προορισμό τους… Το επιμελητήριο του νησιού αναφέρει σε σχετική ανακοίνωσή του πως «η αναστολή της λειτουργίας της πλωτής γέφυρας δημιουργεί μια αναστάτωση στον θαλάσσιο τουρισμό αλλά και τη γενικότερη εικόνα του τουριστικού μας προϊόντος».

Το πιστοποιητικό ασφαλείας της πλωτής γέφυρας είχε λήξει εδώ και έναν χρόνο και έγιναν προσπάθειες ανανέωσής του για ακόμη έναν χρόνο έπειτα από διενέργεια επιθεώρησης.

Ωστόσο, και το νέο πιστοποιητικό εξέπνευσε στις 13 Ιουλίου.

Η Περιφέρεια έπρεπε να προχωρήσει εγκαίρως σε εναλλακτικό σχέδιο, με την ενοικίαση ενός φεριμπότ που θα ενώνει το νησί με την ηπειρωτική Ελλάδα, τουλάχιστον μέχρι να ολοκληρωθούν οι τεχνικές εργασίες ή να αποφασιστεί η αντικατάσταση της γέφυρας. 

Η διαδικασία αυτή έχει καθυστερήσει, οδηγώντας στο κλείσιμο της πλωτής γέφυρας για τα σκάφη, αν και μέχρι τις 13 Ιουλίου άνοιγε για περίπου 15 λεπτά για να περάσουν τα πλοία στις 08.00, 10.00, 14.00, 17.00, 19.00, 21.00 και 22.00. Από τις 13 Ιουλίου είναι μόνιμα κλειστή, με εξαίρεση ορισμένες έκτακτες περιπτώσεις κατόπιν ειδικής άδειας από το λιμεναρχείο.

Προχθές συνεδρίασε ακόμα μία φορά το περιφερειακό συμβούλιο ώστε να προχωρήσει η σύμβαση με ανάδοχο για να μπει φεριμπότ και να είναι ελεύθερη η διέλευση σκαφών και αυτοκινήτων.

Η διαδικασία αυτή έχει καθυστερήσει, με αποτέλεσμα το κλείσιμο του διαύλου για τα σκάφη αναψυχής εδώ και 15 ημέρες. Από την πλευρά του, ο αντιπεριφερειάρχης Λευκάδας Αντώνης Δουβίτσας είναι καθησυχαστικός, δηλώνοντας στη «δημοκρατία» πως το πρόβλημα αναμένεται να έχει λυθεί μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες.

«Είμαστε στη διαδικασία συμβασιοποίησης με τον νέο ανάδοχο. Θεωρώ ότι τις επόμενες ημέρες όλα θα πάνε καλά. Θα έρθει ένα φεριμπότ για να καλύψει το κενό της γέφυρας και η γέφυρα θα πάει για συντήρηση και θα επανέλθει σε 15-20 ημέρες. Τόσο μεγάλο το πρόβλημα δεν είναι. Δεν έχει κλείσει το νησί. Μπορεί να εξυπηρετηθεί από την άλλη είσοδο, οπότε όλα είναι μια χαρά. Οι αντιδράσεις είναι φυσιολογικό να υπάρχουν. Θεωρώ όμως ότι δεν είναι το μέγεθος που περιγράφεται».

Ο κ. Δουβίτσας υποβαθμίζει το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί, υποστηρίζοντας πως με βάση τα στοιχεία του λιμεναρχείου από το σημείο διέρχεται μόλις το 5% των σκαφών που φτάνουν στο νησί. Αξίζει να σημειωθεί πως η πλωτή γέφυρα «Αγία Μαύρα» αποτελεί ένα από τα πιο ιδιαίτερα τεχνικά έργα στην Ελλάδα, καθώς είναι η μοναδική στο είδος της.

Κατασκευασμένη στα ναυπηγεία Ελευσίνας το 1985, συνδέει καθημερινά τη Λευκάδα με την ηπειρωτική Ελλάδα, μέσω της εθνικής οδού Βόνιτσας – Λευκάδας.

Με μήκος 71 μέτρα και βάρος 390 τόνους, η μεταλλική κατασκευή βασίζεται σε αρθρωτό μηχανισμό που επιτρέπει την περιστροφή του κυρίως σώματος της γέφυρας και την πλαγιοδέτησή της, ώστε να απελευθερώνεται ο ναυτικός διάδρομος για τη διέλευση σκαφών, διακόπτοντας για λίγο την κυκλοφορία των οχημάτων. Φέρει δύο καταπέλτες μήκους 10,5 μέτρων ο καθένας, οι οποίοι ανασηκώνονται για να περάσουν αλιευτικά σκάφη, γιοτ και άλλα μικρά πλοιάρια.

{{-PCOUNT-}}15{{-PCOUNT-}}
Advertisement 2

Κορυφαίες Ειδήσεις