Ένας στους τέσσερις εκπαιδευτικούς ζήτησε και πήρε άμεσα άδεια, επικαλούμενος διάφορους λόγους, ήδη από το ξεκίνημα της χρονιάς
Άκρως ανησυχητική είναι η κατάσταση με τα κενά στα σχολεία λίγες μόλις ημέρες μετά το πρώτο κουδούνι, καθώς ένας στους τέσσερις εκπαιδευτικούς ζήτησε και πήρε άμεσα άδεια, επικαλούμενος διάφορους λόγους. Ενδεικτικό του προβλήματος είναι, επίσης, ότι μόνο σε έναν νομό οι έξι από τους 12 νεοδιορισθέντες νηπιαγωγούς ζήτησαν άδεια προτού καλά καλά αρχίσει η σχολική χρονιά! Κάνοντας εκτενή αναφορά στο συγκεκριμένο ζήτημα, ο υφυπουργός Παιδείας, Κώστας Βλάσης, τόνισε ότι περίπου το 23% των φετινών διορισθέντων εκπαιδευτικών έλαβε άδεια άμεσα, για λόγους όπως ανατροφή τέκνου, κύηση ή επαπειλούμενη κύηση.
Όπως είπε, πολλοί νεοδιορισμένοι εκπαιδευτικοί είτε δεν αποδέχονται τον διορισμό τους είτε ζητούν άδειες άνευ αποδοχών ή παρατάσεις για την ορκωμοσία τους, ενώ κάποιοι άλλοι απουσιάζουν για σοβαρούς προσωπικούς λόγους, με συνέπεια να παρατηρείται το παραπάνω φαινόμενο. Μιλώντας ο ίδιος στο Βεργίνα TV, αναφέρθηκε σε μερικά ακραία παραδείγματα, λέγοντας, μεταξύ άλλων, πως ένας νομός έμεινε με το ξεκίνημα τους σχολικού έτους με τους μισούς νηπιαγωγούς! «Σε έναν μόνο νομό διορίστηκαν 12 νηπιαγωγοί και οι έξι ζήτησαν άδεια… Σε ένα μικρό νησί, η μοναδική νηπιαγωγός έλαβε άδεια αμέσως και αναγκαστήκαμε να στείλουμε άλλον εκπαιδευτικό για να μη μείνουν τα παιδιά χωρίς δάσκαλο» εξήγησε ο κ. Βλάσης και χαρακτήρισε την κατάσταση «δύσκολη εξίσωση», καθώς οι υπολογισμοί και οι πραγματικές ανάγκες διαφέρουν σημαντικά και δεν μπορούν να προβλεφθούν επακριβώς. Παρ’ όλα αυτά, ανακοίνωσε δεύτερο «κύμα» διορισμών αναπληρωτών, δασκάλων και καθηγητών ως τις 25 Σεπτεμβρίου, σε μια προσπάθεια να καλυφθούν τα κενά.
Νωρίτερα, ο υφυπουργός Παιδείας είχε τονίσει πως, από την 1η Σεπτεμβρίου, διορίστηκαν 10.000 μόνιμοι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι βρίσκονται στις αίθουσες. Σύμφωνα με τον ίδιο, πρόκειται για σημαντικό βήμα, δεδομένου ότι, από το 2020 έως σήμερα, έχουν διοριστεί συνολικά περίπου 50.000 εκπαιδευτικοί. Πρόσθεσε, δε, πως στις αρχές του μήνα ήρθε το πρώτο «κύμα» αναπληρωτών, με 24.000 εκπαιδευτικούς να καλύπτουν τα κενά, που όμως συνεχίζουν να υπάρχουν. Ο κ. Βλάσης επισήμανε πως αναμένεται ως το τέλος του σχολικού έτους να κατατεθεί προς ψήφιση η νομοθετική ρύθμιση για τη λειτουργία των Κέντρων Μελέτης, τομέας στον οποίο υπάρχει νομικό κενό, καθώς λειτουργούν σήμερα χωρίς θεσμικό πλαίσιο και επίσημη εποπτεία, ενώ υπογράμμισε την αξία της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης. Αναφορικά με το τελευταίο, τόνισε πως γίνεται προσπάθεια για την αναβάθμισή της και την ενίσχυση της σύνδεσής της με την αγορά εργασίας, καθώς και ότι πρέπει να αλλάξει η αντίληψη που θέλει την επαγγελματική εκπαίδευση ως επιλογή για όσους δεν καταφέρνουν να εισαχθούν σε πανεπιστήμια.
«Υπάρχουν επαγγέλματα που προκύπτουν από ανώτατα πανεπιστήμια και παρέχουν ωραία πτυχία, αλλά δεν προσφέρουν επαγγελματική αποκατάσταση. Πιο δύσκολα θα βρει δουλειά ένας φιλόλογος ή θεολόγος, παρά ένας ηλεκτροσυγκολλητής. Υπάρχουν ελκυστικά επαγγέλματα με υψηλές αποδοχές, πάνω από 3.000 ευρώ τον μήνα, που χρειάζονται εξειδικευμένους επαγγελματίες. Σε αυτό επενδύουμε» κατέληξε ο υφυπουργός Παιδείας.