Η αγαπημένη του «ελαιοχρωματιστή» είδε μέσω του κινητού όχι μόνο ότι την απατά αλλά και… φωτογραφίες με τους κλεμμένους πίνακες
Η Ολλανδέζα σύντροφός του, που ανακάλυψε ότι την απατούσε, αποδείχτηκε η «αχίλλειος πτέρνα» του, καθώς ήταν εκείνη που «πρόδωσε» στις Αρχές τον 52χρονο «ποντικό», τον Ελληνα «ελαιοχρωματιστή» που έκανε την «κλοπή του αιώνα» από την Εθνική Πινακοθήκη, αποσπώντας πίνακες του Πικάσο και του Μοντριάν, με σκοπό να τους μοσχοπουλήσει στο Αμστερνταμ.
Ο 52χρονος Γ.Σ., που είχε την «εύνοια» να βρίσκεται τους τελευταίους μήνες με βραχιολάκι εκτός φυλακής, από χθες βρίσκεται έγκλειστος στις φυλακές, καθώς το ΣΤ΄ Τριμελές Εφετείο Αθηνών μπορεί να μείωσε την πρωτόδικη ποινή του κατά έναν χρόνο, αλλά τον καταδίκασε σε κάθειρξη 5 ετών χωρίς αναστολή και χωρίς βραχιολάκι… Και αυτό διότι τον «έδεσε» για τα καλά η αγαπημένη του Ολλανδέζα. Μέσα από λογαριασμό του στα social media η υποψιασμένη σύντροφός του ανακάλυψε πως συνομιλεί και γίνεται αποδέκτης γυμνών φωτογραφιών γυναικών με πλούσια κάλλη, επιδιώκοντας «συνάντηση» μαζί τους. Οταν απέκτησε πρόσβαση και στο κινητό του τηλέφωνο, δεν είδε μόνο τις «επαφές» που είχε με μια ζωηρή Ρουμάνα, αλλά διαπίστωσε και φωτογραφίες που απεικονίζουν τους κλεμμένους πίνακες.
Η Ολλανδέζα αναζήτησε και βρήκε τους κωδικούς και από το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο του Ελληνα, ο οποίος πηγαινοερχόταν στην Ολλανδία για να τη συναντήσει, και τότε δεν βεβαιώθηκε μόνο ότι ο σύντροφός της όντως την απατά, αλλά κατάλαβε από την αλληλογραφία, την προέλευση των πινάκων και τα παζάρια που έκανε για τη μεταπώλησή τους με ξένους «ενδιαφερόμενους» ότι ήταν ο δράστης της κινηματογραφικής κλοπής. Ετσι, κατέφυγε στις Αρχές για να πάρει την εκδίκησή της. Ο κατηγορούμενος αποφυλακίστηκε με βραχιολάκι στις 12 Αυγούστου 2022, ενώ το ίδιο μέτρο συνεχίστηκε και τον Ιανουάριο του 2023, όταν καταδικάστηκε σε πρώτο βαθμό σε έξι χρόνια κάθειρξη.
Συνήγορος του 52χρονου, όπως και στην πρώτη δίκη, ήταν ο Σάκης Κεχαγιόγλου, ενώ στην… αντίπερα όχθη βρέθηκε ο ποινικολόγος Στέλιος Γκαρίπης, ο οποίος δήλωσε στη «δημοκρατία»: «Ο ίδιος ο κατηγορούμενος ομολόγησε στην απολογία του πως δεν θα επέστρεφε παρά μόνο μετά τον θάνατό του τα κλεμμένα έργα, αλλά η αντίστροφη πορεία για τη σύλληψή του ξεκίνησε όταν η ερωτική του σύντροφος, μια Ολλανδέζα, με την οποία περνούσε κάποιες ημέρες στην Ολλανδία όπου διέμενε και αυτός επί σειρά μηνών, βρήκε στο κινητό του τέσσερις φωτογραφίες από τους κλεμμένους πίνακες του Πικάσο και του Μοντριάν και συγκεκριμένα, όπως κατέθεσε για πρώτη φορά στο ακροατήριο, δύο φωτογραφίες από την μπροστινή μεριά των έργων και δύο φωτογραφίες από την πίσω πλευρά των πινάκων.
Ο δράστης ομολόγησε δηλαδή πως είχε στο κινητό του φωτογραφίες των κλεμμένων πινάκων και μάλιστα είχε φωτογραφίες της οπίσθιας πλευράς των πινάκων. Αυτή από μόνη της η ομολογία είναι αρκετή για την πλήρη απόδειξη πως ο καθ’ ομολογία δράστης της κλοπής, που ζούσε στην Ολλανδία το 2021, χωρίς να έχει οποιαδήποτε εργασία, έχοντας φωτογραφίες των κλεμμένων έργων τόσο από την εμπρόσθια πλευρά όσο και κυρίως της οπίσθιας πλευράς, αναζητούσε αγοραστές για τα κλεμμένα αυτά έργα».
Από το… σινεμά
Ηταν ξημερώματα της 9ης Ιανουαρίου 2012, όταν ο δράστης εισέβαλε στο εσωτερικό του μουσείου από μια ανασφάλιστη μπαλκονόπορτα. Είχε παραπλανήσει τον φύλακα προκαλώντας ψεύτικους συναγερμούς και κατάφερε να φύγει με τη λεία του. Ο Γ.Σ., που για τη μυθική κλοπή έσπασε όλα τα συστήματα ασφαλείας, για μία δεκαετία παρέμενε ασύλληπτος, έχοντας στην κατοχή του τον πίνακα του Πικάσο «Γυναικείο Κεφάλι» (αναφορά του Πικάσο στη μούσα του Ντόρα Μάαρ), το έργο «Μύλος» του Μοντριάν και ένα σχέδιο του Μονκάλβο. Τα δύο πρώτα έργα τα επέστρεψε με την παράδοση του στις ελληνικές Αρχές, το τρίτο υποστήριξε ότι καταστράφηκε.
Ο Γ.Σ. συνελήφθη τον Ιούνιο του 2021, ομολόγησε την πράξη του και υπέδειξε στους αστυνομικούς το σημείο όπου είχε κρυμμένα τα κλοπιμαία, σε ένα ρέμα στο Πόρτο Ράφτη. Οι πίνακες βρέθηκαν καλυμμένοι με νάιλον συσκευασίες και τυλιγμένοι με μονωτική ταινία. Βρίσκονταν μέσα σε μεγάλους πολυεστερικούς χαρτοφύλακες, παρόμοιους με εκείνους που χρησιμοποιούν οι αρχιτέκτονες.