Δεν έχει τέλος η ταλαιπωρία –και η κοροϊδία, όπως υποστηρίζουν πολλοί Θεσσαλονικείς– με το μετρό της πόλης. Ένα έργο που ξεκίνησε στα τέλη του 2006, γνώρισε καθυστερήσεις, εγκαίνια με καμβάδες και φιέστες, και τελικά παραδόθηκε (τυπικά) στις 30 Νοεμβρίου 2024, μόνο και μόνο για να πραγματοποιήσει τα εγκαίνια ο Κυριάκος Μητσοτάκης, παρ’ ότι παρέμενε ημιτελές.
Τώρα, το μετρό κλείνει ξανά –για ακόμη μία φορά– προκειμένου να πραγματοποιηθούν δοκιμαστικά δρομολόγια για την επέκταση προς την Καλαμαριά.
Από την ημέρα που το μετρό δόθηκε στην κυκλοφορία, τα περιστατικά που έχουν σημειωθεί μόνο ως ανέκδοτο μπορούν να χαρακτηριστούν. Έχουν καταγραφεί δεκάδες τραγελαφικά γεγονότα, όπως για παράδειγμα το μπλοκάρισμα συρμών, που ανάγκασε επιβάτες να διασχίσουν με τα πόδια το τούνελ για να απεγκλωβιστούν.
Στις 21 Μαρτίου σημειώθηκε τεχνική βλάβη σε πέντε από τους δεκατρείς σταθμούς, ενώ μόλις χθες παρουσιάστηκε νέο πρόβλημα: λόγω «υποβαθμισμένης λειτουργίας», οι επιβάτες στριμώχτηκαν στους συρμούς και τις αποβάθρες, καθώς η κυκλοφορία από τον σταθμό «Ανάληψη» έως τον σταθμό «Πανεπιστήμιο» διεξαγόταν μόνο σε μία γραμμή.
Τώρα, το μετρό της Θεσσαλονίκης θα παραμείνει κλειστό για έναν μήνα, από τη Δευτέρα 10 Νοεμβρίου 2025, προκειμένου να πραγματοποιηθούν δοκιμαστικά δρομολόγια για την επέκταση προς την Καλαμαριά.
Μέτρα εξυπηρέτησης από ΟΑΣΘ
Ενόψει του προσωρινού κλεισίματος του μετρό, ο ΟΑΣΘ θα εξυπηρετήσει το επιβατικό κοινό. Δημιουργείται νέα λεωφορειακή γραμμή, η Μ1, ενώ ενισχύονται τρεις ακόμη γραμμές του οργανισμού με επιπλέον οχήματα και αυξημένη συχνότητα δρομολογίων.
Σύμφωνα με τη σημερινή ανακοίνωση του ΟΑΣΘ, πέρα από τη δημιουργία της γραμμής Μ1, θα ενισχυθούν οι εξής γραμμές:
-Γραμμή 3: ΙΚΕΑ – Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός
-Γραμμή 31: Βούλγαρη – ΚΤΕΛ
-Γραμμή 39: Κηφισιά – Δικαστήρια
Το μακρινό ταξίδι του μετρό της Θεσσαλονίκης
Το έργο γνώρισε πολυετείς καθυστερήσεις, εξαιτίας της διακοπής των εργασιών κατά περιόδους λόγω της οικονομικής κρίσης της δεκαετίας του 2010, της κατάρρευσης και χρεοκοπίας δύο διαδοχικών κατασκευαστικών εταιρειών, της πανδημίας Covid-19, αλλά και των συνεχών αλλαγών στον σχεδιασμό του, εξαιτίας εκτεταμένων αρχαιολογικών ανασκαφών στο υπέδαφος. Οι ανασκαφές αυτές οδήγησαν σε μακροχρόνιες δικαστικές προσφυγές σχετικά με τη διαχείριση των αρχαιοτήτων.
Ενδεικτικό είναι ότι, έως και τα εγκαίνια, είχαν ανακαλυφθεί περισσότερα από 300.000 αρχαιολογικά ευρήματα.
Η κατασκευή του κλάδου επέκτασης προς την Καλαμαριά ξεκίνησε το 2013 και αναμένεται –σύμφωνα με τον σχεδιασμό– να τεθεί σε λειτουργία τον Φεβρουάριο του 2026.


