Δεν παραμένει θεωρητική συζήτηση το πόσο επηρεάζει η τεχνητή νοημοσύνη την αγορά εργασίας καθώς έχουν καταγραφεί οι πρώτες “δονήσεις”
Στην Αυστραλία η 63χρονη Kathryn Sullivan, εργάστηκε επί 25 χρόνια στην Τράπεζα Commonwealth (CBA), ως ταμίας και υπάλληλος εξυπηρέτησης πελατών.
Στους τελευταίους μήνες της καριέρας της, η Sullivan ανέλαβε καθήκοντα που σχετίζονταν με την τεχνητή νοημοσύνη «Bumblebee AI», ένα chatbot σχεδιασμένο να απαντά σε ερωτήματα πελατών της τράπεζας. Η δουλειά της ήταν να γράφει απαντήσεις και να δοκιμάζει τη συμπεριφορά του bot, παρεμβαίνοντας προσωπικά όταν αυτό δεν λειτουργούσε σωστά, σύμφωνα με την Daily Mail.
“Ευχαριστούμε και… απολύεστε!”
Η ανακοίνωση της απόλυσής της, τον Ιούλιο του 2025, την αιφνιδίασε, ειδικά επειδή δεν είχε ενημερωθεί προηγουμένως για τον αντίκτυπο που θα είχε η τεχνητή νοημοσύνη στη θέση της.
«Έμεινα εντελώς σοκαρισμένη, όπως και η συνάδελφός μου. Νιώσαμε σαν να είμαστε απλώς ένας αριθμός», ανέφερε η Sullivan. «Χωρίς να το θέλω, εκπαίδευσα ένα chatbot που τελικά μου πήρε τη δουλειά» πρόσθεσε, εκφράζοντας ένα συναίσθημα κοινό μεταξύ πολλών εργαζομένων μπροστά στην αυτοματοποίηση.
Η CBA, η οποία είχε κέρδη 10,25 δισ. δολάρια (Αυστραλίας) το τελευταίο οικονομικό έτος, αναγνώρισε αργότερα ότι η απόλυση της Sullivan και άλλων 44 υπαλλήλων ήταν λάθος.
Η Daily Mail αναφέρει ότι η τράπεζα πρότεινε την επαναπρόσληψη των απολυμένων, όμως η Sullivan αποφάσισε να δεχτεί την αποζημίωση, υποστηρίζοντας ότι η νέα θέση δεν ήταν ισάξια με την προηγούμενη και δεν προσέφερε εργασιακή ασφάλεια.