Η OpenAI, δημιουργός του ChatGPT, παρουσίασε μία μηχανή αναζήτησης με δυνατότητες τεχνητής νοημοσύνης, στοχεύοντας να αμφισβητήσει την κυριαρχία της Google και του Chrome, του πιο δημοφιλούς browser παγκοσμίως.
ChatGPT Atlas: Ο browser χωρίς address bar
Το νέο πρόγραμμα, με την ονομασία ChatGPT Atlas, αφαιρεί τη συμβατική γραμμή διευθύνσεων, καθώς σχεδιάστηκε «γύρω από το ChatGPT», όπως ανέφερε ο CEO της OpenAI, Sam Altman.
Η πρώτη έκδοση είναι διαθέσιμη για MacOS, ενώ η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα περιλαμβάνει και πληρωμένο agent mode.
Το agent mode επιτρέπει στον browser να πραγματοποιεί αναζητήσεις αυτόνομα για τους συνδρομητές ChatGPT, αξιοποιώντας τα δεδομένα πλοήγησης για ταχύτερα και πιο χρήσιμα αποτελέσματα.
Η OpenAI προωθεί την εμπλοκή των χρηστών στα online services της μέσω συνεργασιών με πλατφόρμες όπως Etsy, Shopify, Expedia και Booking.com, ενισχύοντας την παρουσία της πέρα από τον ίδιο τον browser. Στο πρόσφατο DevDay, ο Altman ανακοίνωσε ότι οι χρήστες του ChatGPT φτάνουν τα 800 εκατομμύρια ενεργούς εβδομαδιαίους χρήστες, διπλάσιοι σε σχέση με τον Φεβρουάριο.
Αντίδραση της αγοράς
Αν και η καινοτομία είναι σημαντική, κάποιοι αναλυτές, όπως ο Pat Moorhead της Moor Insights & Strategy, εμφανίζονται σκεπτικοί για το αν ο Atlas μπορεί να αποτελέσει σοβαρή απειλή για Chrome ή Microsoft Edge, καθώς οι περισσότερες εταιρείες και οι νέοι χρήστες πιθανότατα θα περιμένουν τα υπόλοιπα browsers να ενσωματώσουν παρόμοιες δυνατότητες.
Η τάση προς τη χρήση LLMs όπως το ChatGPT για αναζητήσεις και συμβουλές αυξάνεται. Σύμφωνα με την εταιρεία Datos, τον Ιούλιο το 5,99% των αναζητήσεων σε desktop browsers έγιναν μέσω LLMs – πάνω από διπλάσιο ποσοστό σε σχέση με πέρυσι. Παράλληλα, η Google συνεχίζει να επενδύει στην τεχνητή νοημοσύνη, δίνοντας πλέον προτεραιότητα σε απαντήσεις που παράγονται από AI στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Ο Atlas δείχνει πως η OpenAI προσπαθεί να μετατρέψει τη δημοτικότητα του ChatGPT σε ένα νέο οικοσύστημα υπηρεσιών, ανοίγοντας δρόμο για την επόμενη φάση της διαδικτυακής αναζήτησης.