Το κενό πληροφόρησης για τις ρυθμίσεις οφειλών και η τραυματική εμπειρία με τα ΕΛ.ΤΑ. έσπρωξαν τον κόσμο στα ταμεία
Στην αρνητική εμπειρία του πρόσφατου παρελθόντος, σε κενό πληροφόρησης, αλλά και στη γνωστή φοβία ορισμένων με την τεχνολογία, που εξακολουθεί να οδηγεί σε ουρές έξω από τράπεζες, αποδίδονται κυρίως οι χθεσινές εικόνες συνωστισμού στο κεντρικό κατάστημα της ΔΕΗ στην Αριστείδου. Μάλιστα, στελέχη της ΔΕΗ υποστηρίζουν πως ο συνωστισμός μεγάλωνε, αν και είχαν ενημερώσει τους πελάτες πως μπορούν να πάνε στο κατάστημα της Ομόνοιας, που έχει λιγότερο κόσμο!
Γιατί δημιουργήθηκε, όμως, ο συνωστισμός; Αρκετοί υπενθυμίζουν πως δεν είχε ξεκαθαριστεί τι θα συμβεί με τη ρύθμιση που έχει κάποιος, αν δεν πληρώσει εγκαίρως. Αν και στη ΔΕΗ είχαν πει πως δεν θα κόψουν το ρεύμα για μερικές ημέρες καθυστέρηση, υπήρχε ο φόβος μη χαθεί η ρύθμιση. Επιπλέον, οι πελάτες της ΔΕΗ θυμούνται την περίοδο που πλήρωναν μέσω ΕΛ.ΤΑ., αλλά τα ΕΛ.ΤΑ. παρακρατούσαν τα ποσά για να καλύψουν δικές τους ανάγκες! Τότε κάποιοι πελάτες της ΔΕΗ εμφανίστηκαν ληξιπρόθεσμοι χωρίς λόγο και γι’ αυτό τώρα προτιμούν να πληρώσουν κατευθείαν στα κεντρικά της ΔΕΗ. Πρόσφατη είναι, επίσης, η εμπειρία από την καθυστερημένη παράδοση λογαριασμών, πάλι από τα ΕΛ.ΤΑ.
Επιπλέον, αρκετοί άνθρωποι μεγάλης ηλικίας δεν έχουν εξοικείωση με την τεχνολογία και τους εναλλακτικούς τρόπους πληρωμής των λογαριασμών. Αλλά ούτε και η ΔΕΗ φαίνεται να ενημέρωσε επαρκώς τους πελάτες της για τους εναλλακτικούς τρόπους πληρωμών. Η διοίκηση της εταιρίας, πάντως, είχε από την προηγούμενη εβδομάδα εκδώσει ανακοίνωση, στην οποία ανέφερε πως η ιστοσελίδα www.dei.gr και το τηλεφωνικό κέντρο 11770 «έχουν αναβαθμίσει το πλήθος και την ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρουν».
Πάντως από χθες διαψεύστηκε στην πράξη πανηγυρικά. Επί ώρες δεκάδες καταναλωτές περίμεναν μάταια να απαντήσουν οι υπάλληλοι του τηλεφωνικού κέντρου.
• Μέσα από την ιστοσελίδα της ΔΕΗ www.dei.gr όλοι οι πελάτες μπορούν:
• να πληρώσουν ηλεκτρονικά μέσω πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας, χωρίς καμία επιπλέον τραπεζική προμήθεια,
• να εγγραφούν στον ηλεκτρονικό λογαριασμό e-bill κάνοντας χρήση και της έκπτωσης των 5 ευρώ ανά λογαριασμό, που ισχύει έως τα τέλη Ιουνίου,
• να συνάψουν νέα συμβόλαια ή να κάνουν αλλαγή των στοιχείων του συμβολαίου τους μέσω της νέας υπηρεσίας e-contract της ΔΕΗ.
Στο τηλεφωνικό κέντρο 11770 (όταν απαντά) έχουν προστεθεί τέσσερις νέες υπηρεσίες:
• Το ωράριο έχει διευρυνθεί κατά 2 ώρες (07.00-21.00).
• Δίνεται η δυνατότητα για πληρωμές από το τηλέφωνο καθημερινά, 09.00-17.00, με τον Κωδικό Ηλεκτρονικής Πληρωμής που αναγράφεται στον λογαριασμό και τον αριθμό της χρεωστικής ή πιστωτικής κάρτας, χωρίς πρόσθετους κωδικούς.
• Επιλογή Υπηρεσίας Επιστροφής Κλήσης για όσους είναι σε αναμονή πάνω από 3 λεπτά.
• Διακανονισμοί και για ποσά άνω των 5.000 ευρώ, που μέχρι πρότινος πραγματοποιούνταν στα καταστήματα.
Εξάλλου, η ΔΕΗ έχει έρθει σε επαφή με όλους τους μεγάλους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους προκειμένου να μειώσουν το πάγιο της τηλεφωνικής γραμμής της, με την πρώτη εταιρία να έχει ήδη ανταποκριθεί.