Ουρές τέλος στο Κτηματολόγιο

Σε λειτουργία από χθες η νέα πλατφόρμα για τους αριθμούς προτεραιότητας, με στόχο να σταματήσει η ταλαιπωρία των πολιτών – Θα αποτελεί πλέον τον μοναδικό τρόπο εξυπηρέτησης

Τέλος στις ουρές, στις χειρόγραφες λίστες και στην ταλαιπωρία των συναλλασσόμενων στο Κτηματολογικό Γραφείο Αθηνών φιλοδοξούν να βάλουν το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και το Ελληνικό Κτηματολόγιο, θέτοντας από χθες σε λειτουργία μια νέα πλατφόρμα για την έκδοση αριθμού προτεραιότητας. Θα αποτελεί πλέον τον μοναδικό τρόπο εξυπηρέτησης των πολιτών για τις συναλλαγές τους με το Κτηματολογικό Γραφείο.

  • Από τον Β. Παπακωνσταντόπουλο

Ο πολίτης θα λαμβάνει στο κινητό του τον αριθμό προτεραιότητας και θα μπορεί να παρακολουθεί οποιαδήποτε στιγμή μέσω της πλατφόρμας την εξέλιξη της αναμονής, ώστε να προγραμματίσει την παρουσία του στην υπηρεσία δίχως να απαιτείται πολύωρη αναμονή.

Πρόσβαση στην υπηρεσία έχει το σύνολο των πολιτών μέσω του ktimatologio.gov.gr, επιλέγοντας το «Εκδοση αριθμού προτεραιότητας για εξυπηρέτηση σε ΚΓ», με χρήση των προσωπικών κωδικών TAXISnet της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Πού απαιτείται

Οι υπηρεσίες για τις οποίες θα απαιτείται η έκδοση του αριθμού προτεραιότητας από τον προσερχόμενο στο Κτηματολογικό Γραφείο είναι οι εξής:

• Κατηγορία Α: Υποβολή αιτήσεων για καταχώριση εγγραπτέων πράξεων και χορήγηση πιστοποιητικών και αντιγράφων που δεν εκδίδονται ηλεκτρονικά.

• Κατηγορία Β: Παραλαβή πιστοποιητικών, αποσπασμάτων και αντιγράφων.

• Κατηγορία Γ: Ενεχυροφυλακείο. Η κατηγορία αυτή περιλαμβάνει την κατάθεση αιτήσεων για εγγραφή συμβάσεων ενεχύρου του ν. 2844/2000 καθώς και την έκδοση και χορήγηση αντιγράφων σύμβασης ή παραρτημάτων αυτής.

Αρχικά η λήψη αριθμού προτεραιότητας μέσω της πλατφόρμας θα ισχύει για το Κτηματολογικό Γραφείο Αθηνών (με έδρα την Αθήνα), ενώ σταδιακά θα ενταχθούν τα Κτηματολογικά Γραφεία Αττικής (με έδρα το Κορωπί) και Πειραιώς και Νήσων (με έδρα τον Πειραιά). Η δυνατότητα έκδοσης αριθμού προτεραιότητας μέσω της πλατφόρμας θα δίνεται για την επόμενη ημέρα, από τις 15.00 της προηγούμενης ημέρας έως τις 11.30 της ίδιας ημέρας. Κάθε πολίτης/επαγγελματίας που προσέρχεται για την εξυπηρέτησή του στο Κτηματολογικό Γραφείο θα πρέπει να έχει εκδώσει ηλεκτρονικά αριθμό προτεραιότητας, είτε ενεργεί αυτοπροσώπως για δική του υπόθεση είτε έχει ιδιότητα εξουσιοδοτημένου προσώπου για να ενεργήσει για λογαριασμό άλλου προσώπου που του έχει δώσει σχετική εξουσιοδότηση.

Ο μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός ενεργών αριθμών προτεραιοτήτων ανά πολίτη – ΑΦΜ για κάθε Κτηματολογικό Γραφείο είναι τέσσερις την εργάσιμη ημέρα. Πολίτες που προσέρχονται με αριθμούς προτεραιότητας που δεν είναι ενεργοί ή δεν έχουν εκδοθεί στα δικά τους στοιχεία δεν θα μπορούν να εξυπηρετηθούν. Το πρόσωπο που έχει εκδώσει αριθμό προτεραιότητας κατά την έλευσή του στο κτηματολογικό γραφείο θα πρέπει να προσκομίζει τα απαραίτητα έγγραφα ταυτοπροσωπίας, εξουσιοδότηση, εάν ενεργεί για λογαριασμό κάποιου άλλου, καθώς και τον αριθμό προτεραιότητας.

Σημειώνεται ότι κάθε πολίτης που έχει εκδώσει αριθμό προτεραιότητας και δεν σκοπεύει να προσέλθει στο Κτηματολογικό Γραφείο οφείλει να τον ακυρώσει εγκαίρως. Σύμφωνα με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, η νέα πλατφόρμα θα είναι υποχρεωτική και θα αποτελεί το μόνο κανάλι για την εξυπηρέτηση διά ζώσης στα Κτηματολογικά Γραφεία, βάζοντας τέλος σε φαινόμενα εμπορευματοποίησης της σειράς προτεραιότητας, με επιτηδείους να πωλούν χαρτάκια προτεραιότητας σε πολίτες.

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα