Ποια είναι τα τέσσερα μέτρα που ανακοίνωσε ο Σκρέκας

Σχεδόν το σύνολο των παρεμβάσεων θα τεθεί σε ισχύ τον Μάρτιο

Νέο εμπαιγμό των καταναλωτών συνιστούν τα μέτρα κατά της ακρίβειας που ανακοίνωσε χθες ο Κώστας Σκρέκας (κεντρική φωτό). Ειδικά η επιβολή πλαφόν στο μεικτό περιθώριο κέρδους του βρεφικού γάλακτος αποτελεί μέγιστη κοροϊδία, καθώς οι πολυεθνικές ρυθμίζουν από μόνες τους το υποτιθέμενο κόστος του προϊόντος, κάνοντας μία απλή υπερτιμολόγηση κατά την εισαγωγή. Αντί η κυβέρνηση να προχωρήσει σε διατίμηση στην τιμή, περιορίστηκε στο να θέσει πλαφόν στο περιθώριο μεικτού κέρδους.

Μάλιστα ο υπουργός Ανάπτυξης ανακοίνωσε ότι σχεδόν το σύνολο των παρεμβάσεων θα τεθεί σε ισχύ τον Μάρτιο, δίνοντας περίπου 40-50 ημέρες περιθώριο για να προσαρμόσουν οι προμηθευτικές εταιρίες τις εμπορικές πολιτικές και τις νέες τιμές, και αυτές να περάσουν στα ράφια των σούπερ μάρκετ.

Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις, από τον Μάρτιο μειώνονται οι εκπτώσεις των προμηθευτών κατά 30%, με στόχο να μεταφερθεί το όφελος στον καταναλωτή, με αντίστοιχη μείωση της τιμής στο ράφι, κάτι το οποίο, ωστόσο, θα υπόκεινται στους ελέγχους που θα πρέπει να κάνει η ΔΙΜΕΑ. Το μέτρο θα εφαρμοστεί στις κατηγορίες στις οποίες, σύμφωνα με την Επιτροπή Ανταγωνισμού, παρατηρήθηκαν αποκλίσεις, όπως είναι το βρεφικό γάλα, τα απορρυπαντικά, τα καθαριστικά, τα αφρόλουτρα και τα σαμπουάν, οι οδοντόκρεμες και οι βρεφικές πάνες.

Για την κατηγορία του βρεφικού γάλακτος ορίζεται η επιβολή πλαφόν στο μεικτό περιθώριο κέρδους των εταιριών που εισάγουν, παράγουν και διακινούν το συγκεκριμένο προϊόν στη χώρα μας. Το πλαφόν ορίζεται ως το άθροισμα του λειτουργικού κόστους της εταιρίας για τη συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων και εμπορικού κέρδους 7%.

Το τρίτο μέτρο υποχρεώνει τους προμηθευτές να διαθέτουν στο λιανεμπόριο τα προϊόντα που παρασκευάζουν σε καθαρές τιμές. Σε αυτό το πλαίσιο επιτρέπεται το πιστωτικό τιμολόγιο μόνο έως 3% για επιστροφές προϊόντων ή φύρας. Πρόκειται για ένα μέτρο που επηρεάζει προϊόντα του πρωτογενούς τομέα, όπως είναι τα νωπά φρούτα, τα λαχανικά και τα κρέατα. Το μόνο μέτρο που θα τεθεί από σήμερα σε εφαρμογή είναι η απαγόρευση στους προμηθευτές που αυξάνουν τις τιμές των προϊόντων να υλοποιούν εκπτώσεις και ευρύτερες προωθητικές ενέργειες για χρονικό διάστημα τριών μηνών στα προϊόντα των οποίων αυξάνουν τις τιμές. Στον αντίποδα, όσοι διατηρούν σταθερές τιμές έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιούν προσφορές. Κατά την εφαρμογή της συγκεκριμένης πρακτικής οι ανατιμήσεις στα προϊόντα των σούπερ μάρκετ πρέπει να μεταφέρονται στις τιμές με έκπτωση.

Σύμφωνα με τον κ. Σκρέκα, με αυτές τις τέσσερις παρεμβάσεις επιτυγχάνεται άμεση μείωση της τιμής σε βασικά αγαθά, αλλά και επιπλέον όφελος για τον καταναλωτή, καθώς οι όποιες εκπτώσεις και προσφορές θα γίνονται πάνω στις νέες, μειωμένες τιμές. Επίσης αποτρέπεται η παραπλάνηση των καταναλωτών με πλασματικές εκπτώσεις που νοθεύουν τον ανταγωνισμό και αλλοιώνουν το κριτήριο του καταναλωτή, ενώ αξιοποιούνται περαιτέρω οι νέες τεχνολογίες για τη διενέργεια ελέγχων και την αποτροπή φαινομένων αισχροκέρδειας. «Με τα παραπάνω μέτρα διορθώνουμε κατεστημένες στρεβλές εμπορικές πρακτικές. Βασική μας προτεραιότητα είναι η προστασία των καταναλωτών και η εύρυθμη λειτουργία της αγοράς» σημείωσε ο υπουργός.

{{-PCOUNT-}}8{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα