20 «influencers» στη μέγκενη της Εφορίας

Εξετάζονται για παραπλάνηση των καταναλωτών στο πλαίσιο πανευρωπαϊκής πρωτοβουλίας. Θα εξεταστούν και για πιθανές φορολογικές παραβάσεις

Στο μικροσκόπιο των ελεγκτικών μηχανισμών μπαίνουν 20 Ελληνες «influencers» για παραπλάνηση των καταναλωτών. Όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Ανάπτυξης, από τον έλεγχο διαπιστώθηκε, μεταξύ άλλων, ότι ενώ το 100% ασκεί εμπορική δραστηριότητα, μόνο το 25% -και όχι πάντα με απόλυτα ξεκάθαρο τρόπο- γνωστοποιεί στον καταναλωτή ότι το περιεχόμενο των αναρτήσεων έχει εμπορικό σκοπό (π.χ. ότι περιλαμβάνει διαφημίσεις).

Σε ποσοστό 50% δεν παρέχουν σαφή ενημέρωση στον καταναλωτή σχετικά με την εμπορική ταυτότητά τους, ενώ από αυτούς που διατηρούν δικές τους ιστοσελίδες πώλησης το 50% δηλώνει ότι είναι εγγεγραμμένο στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο (ΓΕΜΗ). Ολα τα στοιχεία των ελέγχων που πραγματοποιήθηκαν θα διαβιβαστούν και στις αρμόδιες υπηρεσίες της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων για εντοπισμό πιθανών φορολογικών παραβάσεων. Για τις περιπτώσεις εκείνες των «influencers» που έχουν τις δικές τους ιστοσελίδες πώλησης και συνάπτουν συμβάσεις από απόσταση με τους καταναλωτές και για τις οποίες έχουν διαπιστωθεί παραβάσεις, θα επιβληθούν οι διοικητικές κυρώσεις που προβλέπονται από την καταναλωτική νομοθεσία.

Το αμέσως προσεχές διάστημα οι 20 «influencers» θα λάβουν επιστολή από το υπουργείο Ανάπτυξης, με την οποία θα ενημερώνονται επισταμένως και θα καλούνται να προβούν άμεσα στις απαραίτητες διορθωτικές κινήσεις, ώστε οι δραστηριότητές τους να είναι προσαρμοσμένες σε όσα προβλέπει η ευρωπαϊκή καταναλωτική νομοθεσία.

Ειδικότερα, στην επιστολή: α) επισημαίνονται η νομοθεσία της Ε.Ε. καθώς και το δίκαιο για την προστασία του καταναλωτή στην Ελλάδα, που ισχύουν στις περιπτώσεις των εμπορικών επικοινωνιών όλων των «influencers», β) υπογραμμίζονται τα σημεία στις αναρτήσεις των «influencers» που χρήζουν βελτίωσης, ιδίως όσον αφορά τις περιπτώσεις γνωστοποίησης της εμπορικής επικοινωνίας με σκοπό την προώθηση προϊόντων/υπηρεσιών, ώστε να συμβάλουν με αυτό τον τρόπο στη διαμόρφωση μιας σωστής εμπορικής επικοινωνίας με το καταναλωτικό κοινό, που θα διέπεται από διαφάνεια, και γ) προτείνονται συστάσεις για τη χρήση της κατάλληλης επισήμανσης, με δεδομένο ότι η εμπορική επικοινωνία για την προώθηση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας θα πρέπει να προβάλλεται με τέτοιο τρόπο, ώστε να είναι άμεσα ξεκάθαρο στο καταναλωτικό κοινό ότι πρόκειται για διαφημιστική ενέργεια.

Σε αυτό το πλαίσιο, θα πρέπει οι «influencers» να χρησιμοποιούν τα hashtags #διαφήμιση ή #advertisement ή #advertising, καθώς και τα ειδικά εργαλεία γνωστοποίησης που διατίθενται από τις ίδιες τις πλατφόρμες: «συνεργασία επί πληρωμή», «συνεργασία επ’ αμοιβή», «paid partnership», ώστε να διασφαλίζεται ότι το καταναλωτικό κοινό γνωρίζει ότι η επικοινωνία για την προώθηση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας έχει διαφημιστικό περιεχόμενο. Οι έλεγχοι αφορούν συνολικά 576 «influencers» από όλη την Ευρώπη κι εντάσσονται στην πανευρωπαϊκή πρωτοβουλία για τον εντοπισμό «influencers» που ασκούν εμπορικές δραστηριότητες, προωθούν και διαφημίζουν προϊόντα και υπηρεσίες επώνυμων εταιριών.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Oργή Πλακιά: “Λάθος άτομα ήταν στο τρένο – Χορός εκατ. στον ΟΠΕΚΕΠΕ και...

Ο Νίκος Πλακιάς, ο άνθρωπος που έχασε τις δίδυμες κόρες του και την ανιψιά του στο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, ξέσπασε με ανάρτησή του...

Κομπλεξικό παραλήρημα του Βελόπουλου κατά της «δημοκρατίας» (επειδή δεν προσκλήθηκε για τα 15...

Για άλλη μία φορά λειτούργησε σαν δεκανίκι της κυβέρνησης, συντασσόμενος με τα τρολ του Μαξίμου Σε άνευ προηγουμένου κομπλεξικό παραλήρημα επιδόθηκε ο Κυριάκος Βελόπουλος, εκτοξεύοντας...

Σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ: Ποιοι είναι οι συλληφθέντες από την Κρήτη – Ο εγκέφαλος έβγαινε...

Στο επίκεντρο αγροτοσυνδικαλιστής, λογιστής και δικηγόρος – 42 εμπλεκόμενοι, έρευνα από το 2019 Σοβαρές εξελίξεις καταγράφονται στην υπόθεση σκανδάλου ΟΠΕΚΕΠΕ στην Κρήτη, καθώς οι Αρχές...

Χειροπέδες σε υπουργούς θέλει η Κοβέσι – Ετοιμάζεται παράκαμψη του περιβόητου άρθρου 86

Τα χειρότερα για την κυβέρνηση Μητσοτάκη και το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ ακόμη δεν ήρθαν Οι νέες συλλήψεις που έγιναν το πρωί της Παρασκευής για την...

Έκθετο το Μαξίμου: Ομιλία του αρχηγού της εγκληματικής οργάνωσης, Χιλετζάκη, σε σύσκεψη της...

Μείζον θέμα για το Μαξίμου και συνολικά για την κυβέρνηση δημιουργεί βίντεο που ήρθε στο φως της δημοσιότητας και δείχνει τον εγκέφαλο της εγκληματικής...

Η Κοβέσι κεραυνοβολεί το Μαξίμου – Υπουργοί απευθείας στο εδώλιο

➜ Σαν κεραυνός εν αιθρία έπεσε στο Μαξίμου η ενημέρωση από τις Βρυξέλλες ότι η Ευρωπαία εισαγγελεύς Λάουρα Κοβέσι μελετά το ενδεχόμενο άσκησης απευθείας...

Η χώρα βουτηγμένη στη βρομιά και την ανομία – Kουμπάροι, μαφιόζοι και απειλές...

Μέσα σε αυτό το εκρηκτικό σκηνικό ο Μητσοτάκης μίλησε στους βουλευτές για εκλογές και την ανάγκη να κερδίσει πάλι η Ν.Δ. Τι φοβάται; Tο μάλε...

Δούρειος Ιππος

Έχουμε το καθήκον να σπάσουμε τη ραχοκοκαλιά του μηχανισμού του εποικισμού  να μην μπορέσουν ποτέ οι φανατικοί να δημιουργήσουν την κρίσιμη μάζα που επιθυμούν Δεν...

Νέες “βόμβες” Βενιζέλου κατά Μητσοτάκη: Έχουμε τεράστιο θεσμικό πρόβλημα – Η χώρα...

Νέα ηχηρή παρέμβαση, μετά από αυτή στην επετειακή εκδήλωση για τα 15 χρόνια κυκλοφορίας της εφημερίδας «δημοκρατίας», πραγματοποίησε ο πρώην αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Ευάγγελος...

«Έπαιξε και έχασε» ο Μητσοτάκης: Του έριξαν «πόρτα» οι αγρότες – Δεν πάνε...

Η γενική συνέλευση των αγροτικών μπλόκων, που λαμβάνει χώρα στη Νίκαια, φαίνεται πως απορρίπτει την πρόσκληση του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη για  συνάντηση στο Μέγαρο...



























spot_img

Ροή ειδήσεων

Advertisement 4
spot_img

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ