Η Black Friday βρίσκει φέτος τους Έλληνες καταναλωτές σε τελείως διαφορετική τροχιά σε σχέση με το παρελθόν. Οι εικόνες με ουρές έξω από καταστήματα και κόσμος που συνωστίζεται για τηλεοράσεις και συσκευές μοιάζουν πλέον μακρινή ανάμνηση, καθώς σύμφωνα με την έρευνα του Εργαστηρίου «ΑΓΟΡΑ» του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών ο πρωταγωνιστής της φετινής αγοραστικής περιόδου είναι ξεκάθαρα οι υπηρεσίες.
Η έρευνα αποτυπώνει μια εντυπωσιακή αλλαγή στη συμπεριφορά των καταναλωτών. Το ποσοστό εκείνων που δεν αγόρασαν καμία υπηρεσία το 2024 έφτανε το 33%. Το 2025, αυτό το ποσοστό υποχωρεί στο 22%, δείχνοντας πως οι Έλληνες δεν βλέπουν πλέον τη Black Friday ως ευκαιρία μόνο για υλικά αγαθά, αλλά ως περίοδο επένδυσης σε εμπειρίες και προσωπική αναβάθμιση.
Η μεγαλύτερη έκπληξη είναι η εκτόξευση των ταξιδιωτικών υπηρεσιών. Από 25% το 2024, το ποσοστό των καταναλωτών που αγοράζει ταξιδιωτικά πακέτα και υπηρεσίες φτάνει φέτος στο εντυπωσιακό 63%. Οι Έλληνες φαίνεται πως αναζητούν περισσότερο από ποτέ μικρές αποδράσεις, στιγμές χαλάρωσης και ευελιξία, αξιοποιώντας τις προσφορές της περιόδου για να κλείσουν ταξίδια σε καλύτερες τιμές. Και δεν σταματούν εκεί:
- Εκπαιδευτικές υπηρεσίες: 24%,
- Ψυχαγωγία: 19%,
- Αισθητική & ευεξία: 17%.
Η Black Friday δεν αντιμετωπίζει πια τις υπηρεσίες ως δευτερεύουσα επιλογή -τις αναδεικνύει σε βασικό πυλώνα της αγοράς.
Οι δαπάνες
Στο ερώτημα τι σκοπεύουν να αγοράσουν φέτος, οι απαντήσεις είναι αποκαλυπτικές:
- 45% επιλέγουν κυρίως υπηρεσίες,
- 25% προϊόντα,
- 20% μοιράζουν ισομερώς τις επιλογές τους.
Ακόμη πιο χαρακτηριστικό είναι το εύρημα ότι το 48% σκοπεύει να αγοράσει περισσότερες υπηρεσίες από πέρυσι, δείχνοντας ότι η τάση όχι μόνο υφίσταται, αλλά ενισχύεται και αυτοτροφοδοτείται. Βέβαια, οι δαπάνες παραμένουν σε λογικά επίπεδα:
- Οι περισσότεροι θα ξοδέψουν 50–200 ευρώ,
- 18% θα δαπανήσει κάτω από 50 ευρώ,
- Μόλις 11% θα ξεπεράσει τα 400 ευρώ.
Μικρές μεμονωμένες δαπάνες, που όμως αθροιστικά δημιουργούν μια δυναμική και ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά υπηρεσιών.
Η Black Friday γίνεται mobile-first – Τα social media οδηγούν το παιχνίδι
Ο τρόπος ενημέρωσης των καταναλωτών φανερώνει μια πλήρη αλλαγή εποχής:
- 65% ενημερώνονται από social media,
- 41% από email marketing,
- 38% από word of mouth.
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και τα μοτίβα αναζήτησης:
- 40% κάνει ενεργητική έρευνα και συγκρίσεις,
- 39% πέφτει πάνω στις προσφορές τυχαία μέσω scrolling – ένα μεγάλο ποσοστό που ενισχύει τις αυθόρμητες αγορές και δείχνει τον ρόλο του ψηφιακού περιβάλλοντος στη δημιουργία ζήτησης.


