Σε λίγες ημέρες περνά και τυπικά για τα επόμενα 35 χρόνια στα χέρια του σχήματος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis Projects
Στα χέρια του σχήματος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis Projects για τα επόμενα 35 χρόνια περνάει και τυπικά τις επόμενες ημέρες η Εγνατία Οδός. Η σχετική σύμβαση κατατέθηκε στη Βουλή κι αναμένεται να ψηφιστεί εντός της εβδομάδας.
- Από τον Βασίλη Παπακωνσταντόπουλο
Το Ελληνικό Δημόσιο θα εισπράξει εφάπαξ το ποσό των 1,32 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 180 εκατ. ευρώ θα οδηγηθούν σε ειδικό λογαριασμό, με στόχο τη χρηματοδότηση των εργασιών πιστοποίησης των σηράγγων του αυτοκινητοδρόμου.
Σύμφωνα με τη σύμβαση, εντός πέντε ετών από την έναρξη της παραχώρησης θα ολοκληρωθούν επενδύσεις άνω των 420 εκατ. ευρώ για την ανάταξη του οδικού άξονα και την αναβάθμιση των κάθετων αξόνων, με το Ελληνικό Δημόσιο να συμβάλει με 60.000.000 ευρώ στις επενδύσεις αυτές. Συνολικά κατά τη διάρκεια των 35 ετών της σύμβασης παραχώρησης προβλέπεται να εκτελεστούν εργασίες βαριάς συντήρησης, συνολικού κόστους 1,8 δισ. ευρώ.
Οι εργασίες αυτές αφορούν κυρίως αντικαταστάσεις ασφαλτικών και οδοστρωμάτων, βαριά συντήρηση τεχνικών έργων (γέφυρες, σήραγγες), αντικαταστάσεις οριζόντιας και κάθετης σήμανσης (πινακίδες, διαγράμμιση) και αντικατάσταση μεταλλικών στηθαίων ασφαλείας. Η σύμβαση προβλέπει, επίσης, την κατασκευή και 16 σταθμών εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών και 12 σύγχρονων χώρων στάθμευσης και αναψυχής κατά μήκος του οδικού άξονα.
Οσον αφορά τα διόδια, από την ημερομηνία έναρξης παραχώρησης και για τα πρώτα δύο χρόνια η τιμή των διοδίων για τα Ι.Χ. στον βασικό άξονα της Εγνατίας Οδού και στους τρεις κάθετους άξονες ορίζεται σε 0,04 ευρώ συν ΦΠΑ (0,0496 τελική τιμή), από περίπου 0,03 ευρώ συν ΦΠΑ που είναι σήμερα. Μετά τη διετία, η τιμή θα αναπροσαρμόζεται σταδιακά.
Από το ισχύον επίπεδο των 0,04 ευρώ για τα Ι.Χ., προβλέπεται αύξηση έως 27,5%, με ανώτατο όριο τα 0,051 ευρώ ανά χιλιόμετρο, χωρίς ΦΠΑ. Το ποσό αυτό θα αναπροσαρμόζεται ετησίως με βάση τον πληθωρισμό. Οι σταδιακές αυξήσεις θα εφαρμοστούν και στους κάθετους οδικούς άξονες. Οι χρεώσεις για τα υπόλοιπα οχήματα θα καθορίζονται βάσει συντελεστών επί της βασικής τιμής των Ι.Χ. Για τα δίκυκλα ορίζεται τέλος ίσο με το 70% της χρέωσης των επιβατικών, ενώ για τα λεωφορεία το τέλος ανέρχεται σε 2,5 φορές την τιμή των Ι.Χ. Στα φορτηγά ο συντελεστής κυμαίνεται από 2,5 έως 3,5 φορές, ανάλογα με τον αριθμό των αξόνων τους.



