Οδυσσέας Παπαδόπουλος: «Εξαγωγές ζυμαρικών σε πάνω από 60 χώρες»

Μακβελ – Eurimac: Ο CEO της εμβληματικής ελληνικής βιομηχανίας, Οδυσσέας Παπαδόπουλος, ανοίγει τα χαρτιά του στην «Deal Νews» για τις επόμενες κινήσεις

Η ελληνική βιομηχανία ζυμαρικών, ως κλάδος, γράφει τα δικά της, σημαντικά «κεφάλαια» στο μεγάλο «βιβλίο» της επιχειρηματικής ζωής του τόπου, μέσα από ένα «ταξίδι» πολλών δεκαετιών. Τα προϊόντα της, τα μακαρόνια δηλαδή, γίνονται ανάρπαστα έως τα… πέρατα του κόσμου, με εξαγωγές σε δεκάδες άλλες χώρες, με τη ΜΑΚΒΕΛ-EURIMAC να δίνει τη δική της «μάχη» σε μια αγορά με πολλές προοπτικές.

  • Του Μιχάλη Κοσμετατου

Γιατί οι λάτρεις των ζυμαρικών υπάρχουν παντού και η ίδια, όπως αναφέρει στην «DEALnews» ο διευθύνων σύμβουλός της Οδυσσέας Παπαδόπουλος, τροφοδοτεί τα ράφια των σούπερ μάρκετ και άλλα σημεία πώλησης τροφίμων σε 60 κράτη (το 1/3 του πλανήτη)! «Σηκώνοντας το γάντι» του ανταγωνισμού απέναντι στις Melissa-Κίκιζας και Barilla Hellas (MISKO), η ΜΑΚΒΕΛ-EURIMAC συνεχίζει αυτό που άρχισε από το μακρινό 1939, όταν ιδρύθηκε η ΜΑΚΒΕΛ, συντομογραφία της φράσης «Μακαρονοποιία Βορείου Ελλάδος», από τα αδέρφια Παντελή και Νίκο Κωνσταντινίδη, και άρχισαν τη διαδικασία παρασκευής και εμπορίας ζυμαρικών στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης.

Πολλά χρόνια αργότερα, το 1996, η ΜΑΚΒΕΛ και ο ιταλικός Ομιλος EURICOM άρχισαν την πετυχημένη συνεργασία τους ιδρύοντας την εταιρία EURIMAC» και προχώρησαν στην κατασκευή μιας νέας, τότε, βιομηχανικής μονάδας στο Κιλκίς, στο σημείο που μετεξελίχθηκε στις σημερινές υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις της. Τα χρόνια κύλησαν σαν νερό: γυρίζοντας στο 2025, ο κ. Παπαδόπουλος αποκαλύπτει στην «Dn» τα νέα επιχειρηματικά και επενδυτικά πλάνα, όπως και τους στόχους της εταιρίας. «Η ΜΑΚΒΕΛ-EURIMAC βρίσκεται αυτή την περίοδο στη φάση ολοκλήρωσης ενός νέου, φιλόδοξου επενδυτικού σχεδίου, ύψους 12 εκατ. ευρώ.

Το πλάνο περιλαμβάνει την κατασκευή μονάδας παραγωγής θερμικής ενέργειας από βιομάζα, την αναβάθμιση του μύλου, την εγκατάσταση νέας γραμμής κοφτών ζυμαρικών, με σύγχρονες συσκευαστικές και εγκιβωτιστικές μηχανές, καθώς και την αγορά γειτονικού οικοπέδου. Παράλληλα, πραγματοποιούνται επενδύσεις σε τεχνολογικό εξοπλισμό, για ενίσχυση των ποιοτικών ελέγχων, σε νέους χώρους για το προσωπικό, αλλά και σε αναβαθμισμένο hardware και software για όλη την παραγωγή. Το συγκεκριμένο επενδυτικό πλάνο αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο 2025» μας λέει ο CEO της ελληνικής βιομηχανίας και προσθέτει:

«Στόχος μας είναι η ενίσχυση των πωλήσεων και η διατήρηση της θέσης της EURIMAC-ΜΑΚΒΕΛ ως της μεγαλύτερης παραγωγικής και εξαγωγικής εταιρίας ζυμαρικών στην Ελλάδα. Με τις νέες επενδύσεις ενδυναμώνουμε ακόμα περισσότερο την παρουσία μας τόσο στην εγχώρια όσο και στη διεθνή αγορά, διατηρώντας υψηλά επίπεδα ποιότητας και καινοτομίας. Χαρακτηριστικό δείγμα αυτής της στρατηγικής είναι το λανσάρισμα, στα τέλη του 2024, της νέας σειράς ζυμαρικών χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη, με τα οποία επιτυγχάνονται η μείωση της αύξησης της γλυκόζης και ο καλύτερος γλυκαιμικός έλεγχος.

Η ανταπόκριση του κοινού είναι ήδη πολύ θετική, με αυξανόμενη ζήτηση στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Τα προϊόντα βρίσκονται σε όλα τα μεγάλα σούπερ μάρκετ, ενώ διευρύνουμε συνεχώς τις συνεργασίες μας με διεθνείς αλυσίδες. Η σειρά αυτή αποτελεί αποτέλεσμα της στρατηγικής μας επένδυσης στην καινοτομία, επιβεβαιώνοντας τη δέσμευσή μας για σύγχρονες και πιο υγιεινές διατροφικές επιλογές».

«Άνοιξε δρόμους η έκθεση»

Οι ερωτήσεις πολλές: Οι εξαγωγές ζυμαρικών σε τι μερίδιο επί των πωλήσεων προσδιορίζονται, σε πόσες χώρες; Υπάρχει πρόθεση να επεκταθούν; «Η ΜΑΚΒΕΛ-EURIMAC εξάγει σήμερα σε 60 χώρες, σε όλες τις ηπείρους. Οι εξαγωγές μας αντιπροσωπεύουν το 50% των συνολικών ελληνικών εξαγωγών ζυμαρικών, γεγονός που μας κατατάσσει ως τη μεγαλύτερη εξαγωγική δύναμη του κλάδου στην Ελλάδα.

Μετά τη συμμετοχή μας στη διεθνή έκθεση Anuga, έχουμε ήδη ανοίξει συζητήσεις για νέες συνεργασίες, επιβεβαιώνοντας τη διαρκή δυναμική της εταιρίας στο εξωτερικό» απαντά ο Οδυσσέας Παπαδόπουλος. Στη συνέχεια, ζητήσαμε την άποψή του σχετικά με τα προβλήματα και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν σήμερα στην Ελλάδα οι βιομηχανίες παραγωγής ζυμαρικών και ρωτήσαμε ποιες λύσεις θα πρότεινε, για να πει:

«Ο κλάδος των τροφίμων βρίσκεται αντιμέτωπος με σημαντικές προκλήσεις: αυξημένο κόστος πρώτων υλών και ενέργειας, υψηλά λειτουργικά έξοδα και μειωμένη αγοραστική δύναμη των καταναλωτών. Παρ’ όλα αυτά, η ΜΑΚΒΕΛ-EURIMAC συνεχίζει να αναπτύσσεται, αυξάνοντας τον όγκο των πωλήσεων και διατηρώντας ισχυρή οικονομική πορεία. Οι ισχυρές και μακροχρόνιες σχέσεις μας με το λιανεμπόριο, η σταθερή φιλοσοφία μας και η προσεκτική τιμολογιακή πολιτική μάς επέτρεψαν να αναπτυχθούμε ταχύτερα από την αγορά. Σήμερα κατέχουμε μερίδιο 30% της ελληνικής αγοράς λόγω της ισχυρής παρουσίας μας στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και στο brand ΜΑΚΒΕΛ».

«Ανταγωνισμός και ακρίβεια στο ράφι»

Πώς περιγράφει τη θέση της εταιρίας στον ανταγωνισμό και ποια είναι η εικόνα, κατά τη γνώμη του, στην αγορά όπου κινείται η εταιρία του: «Η αγορά ζυμαρικών στην Ελλάδα αποτελείται από τρεις βασικούς παίκτες. Κάθε εταιρία αναπτύσσει τις δικές της πρωτοβουλίες –νέα προϊόντα, προωθητικές ενέργειες, εμπορικές στρατηγικές-, για να ενισχύσει το μερίδιό της. Η ΜΑΚΒΕΛ-EURIMAC πιστεύει στον υγιή ανταγωνισμό και κινείται με αυτό το δεδομένο εφαρμόζοντάς το στην πράξη. Πρόκειται για μια ζωντανή αγορά, που εξελίσσεται διαρκώς ανάλογα με τις ανάγκες και τις τάσεις των καταναλωτών». Τελευταία ερώτηση, τι κάνουν οι βιομηχανίες ζυμαρικών για να αντιμετωπιστεί η ακρίβεια στο ράφι των σούπερ μάρκετ.

Το σχόλιο του κ. Παπαδόπουλου: «Μιλώντας για τη δική μας εταιρία, επιλέξαμε μια ξεκάθαρη στρατηγική: ανταγωνιστικές, σταθερές τιμές κάθε μέρα για τη σειρά των κλασικών ζυμαρικών ΜΑΚΒΕΛ. Σε μια αγορά όπου οι συχνές και σύντομες προσφορές συχνά προκαλούν σύγχυση, εμείς αποφασίσαμε να προσφέρουμε πραγματική διαφάνεια και αξιοπιστία. Χωρίς χρονικούς περιορισμούς, χωρίς ψιλά γράμματα και χωρίς τεχνητές εκπτώσεις. Ετσι διασφαλίζουμε ότι ο καταναλωτής έχει μια σταθερά προσιτή επιλογή για το καθημερινό του τραπέζι».

Οι σταθμοί μιας επιχειρηματικής πορείας 86 χρόνων, από το 1939

Η ιστορία της ΜΑΚΒΕΛ-EURIMAC αρχίζει το 1939, όταν οι αδελφοί Κωνσταντινίδη ίδρυσαν μια μικρή αλλά δυναμική επιχείρηση, που με τα χρόνια εξελίχθηκε σε μία από τις σημαντικότερες ελληνικές βιομηχανίες ζυμαρικών. Σήμερα η εταιρία κατέχει ηγετική θέση στην ελληνική αγορά, με το brand ΜΑΚΒΕΛ να αποτελεί ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα και αγαπημένα ονόματα της κατηγορίας, όπως αναφέρει η διοίκησή της.

Από την πρώτη ημέρα λειτουργίας της, τονίζει, η εταιρία στηρίχθηκε σε στρατηγικές εξωστρέφειας και καινοτομίας, χτίζοντας σταθερά την παρουσία της τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς. Σταθμοί αυτής της διαδρομής ήταν η συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις ήδη από τη δεκαετία του 1970 και η σημαντική σύμπραξη το 1996 με τον ιταλικό Ομιλο EURICOM spa, έναν από τους κορυφαίους ομίλους στον τομέα των αλεύρων και του ρυζιού.

Το 2006 αποτέλεσε σημείο-κλειδί για τη ΜΑΚΒΕΛ-EURIMAC, καθώς η απόκτηση του δικού της μύλου οδήγησε στην πλήρη καθετοποίηση της παραγωγής. Η εξέλιξη αυτή ενίσχυσε ακόμα περισσότερο την εξειδίκευση και τον έλεγχο ποιότητας στα σιτηρά – την πρώτη ύλη για την παραγωγή του σιμιγδαλιού και, φυσικά, των ζυμαρικών. Από το 2013 η εταιρία λειτουργεί με σταθερή δέσμευση στη βιωσιμότητα και με το τρίπτυχο στρατηγικής που περιλαμβάνει επιπλεόν την εξωστρέφεια και την καινοτομία. Το 2024 το τμήμα R&D της εταιρίας ανέπτυξε μία νέα σειρά ζυμαρικών χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη -σπαγγέτι, πένα, λαζανάκι και κριθαράκι- που θεωρούνται καινοτόμα σε διεθνές επίπεδο και ήδη ανοίγουν νέους δρόμους για τον κλάδο.

Οπως λένε οι άνθρωποι της εταιρίας: Ολα αυτά συνοδεύονται από μια έντονα ανθρωποκεντρική φιλοσοφία. Η ΜΑΚΒΕΛ-EURIMAC στηρίζει έμπρακτα την ελληνική κοινωνία και συνεχίζει να επενδύει στους ανθρώπους της, διατηρώντας αναλλοίωτες τις αξίες που τη χαρακτηρίζουν εδώ και σχεδόν έναν αιώνα.

«Πώς εξηγείται η αύξηση κερδών, με πτώση εσόδων»

Ενα άλλο ενδιαφέρον ζήτημα είναι η αποτίμηση που κάνει ο CEO της ΜΑΚΒΕΛ-EURIMAC για την πορεία της εταιρίας και σε οικονομικό επίπεδο. «Το 2024 ήταν μια εξαιρετικά θετική χρονιά για την εταιρία, με σημαντική βελτίωση σε όλα τα βασικά οικονομικά μεγέθη. Παρότι η αξία των πωλήσεων διαμορφώθηκε στα 72,6 εκατ. ευρώ, έναντι 74 εκατ. ευρώ το 2023, ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 5%, δείχνοντας ότι η εταιρία ενίσχυσε τη θέση της στην αγορά και πέτυχε μεγαλύτερη διείσδυση σε επίπεδο προϊόντων» δηλώνει αρχικά στην «DEALnews» ο κ. Παπαδόπουλος και προσθέτει:

«Λόγω της αύξησης του όγκου και της παγκόσμιας παρουσίας μας επιτεύχθηκε άνοδος της κερδοφορίας. Η βελτίωση όλων των δεικτών κερδοφορίας αποδεικνύει ότι η στρατηγική μας -επενδύσεις, καινοτομία, προσεκτική τιμολογιακή πολιτική και λειτουργική αποδοτικότητα- αποδίδει με συνέπεια. Επιπλέον, η εταιρία εξακολουθεί να διατηρεί μηδενικό δανεισμό, στοιχείο που ενισχύει τη χρηματοοικονομική της ευρωστία και μας επιτρέπει να συνεχίσουμε το επενδυτικό μας πρόγραμμα με σταθερότητα. Συνολικά, είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι από την οικονομική πορεία του 2024, καθώς θέτει ακόμα πιο γερά θεμέλια για το 2025 και τις επόμενες χρονιές, όπου ο στόχος μας είναι να συνεχίσουμε την αναπτυξιακή μας τροχιά τόσο στην ελληνική αγορά όσο και διεθνώς».

Ο «χάρτης» της ελληνικής αγοράς

Ανοδικές τάσεις παρουσιάζει η εγχώρια αγορά ζυμαρικών, με τους αθροιστικούς τζίρους των ομίλων να πλησιάζουν το «φράγμα» του μισού δισ. Για τη Melissa Κίκιζας το 2024 αποτέλεσε χρονιά ρεκόρ, καθώς ο μεν τζίρος της αυξήθηκε στα 153,6 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 12,5% σε σχέση με το 2023, τα δε καθαρά κέρδη του ομίλου διαμορφώθηκαν σε 8,5 εκατ. ευρώ, έναντι 6,1 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση.

Ωστόσο, στο προϊοντικό portfolio της συμπεριλαμβάνονται και άλλες κατηγορίες, όπως το ελαιόλαδο, το brand μαγιονέζας Kraft, η Heinz κ.ά. Αλλος ισχυρός «παίκτης» θεωρείται η Barilla Hellas (MISKO), θυγατρική του ιταλικού ομίλου, με πωλήσεις 133,8 εκατ. ευρώ (+7,5%), καθαρά κέρδη μετά φόρων 4,83 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά +48,4%, έναντι 3,25 εκατ. ευρώ το 2023.

Αν προστεθούν τα έσοδα της Μάκβελ Eurimac στα 72,6 εκατ. ευρώ και της Ηλιος στα 11,73 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 5,3%, το άθροισμα μόνο για τις τέσσερις αυτές επιχειρήσεις ανέρχεται σε έναν κύκλο εργασιών ύψους 371,73 εκατ. ευρώ, χωρίς να συνυπολογίζονται άλλες μικρότερες εταιρίες ή τα τυχόν εισαγόμενα προϊόντα. Συνεπώς, στην τρέχουσα χρήση, οι βασικοί «παίκτες» της ελληνικής αγοράς ζυμαρικών «φλερτάρουν» ήδη με το όριο των 400 εκατ. ευρώ.

Πηγή: Εφημερίδα Dealnews

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

15 χρόνια «Δημοκρατία»: Ήταν όλοι εκεί – Ηχηρές παρουσίες από τον πολιτικό και...

Πλήθος κόσμου έδωσε το «παρών» στη χθεσινή γιορτή της «δημοκρατίας» για τα 15 χρόνια από την ίδρυση της εφημερίδας, που συνεχίζει σταθερά και αταλάντευτα...

Η μεγάλη γιορτή για τα 15 χρόνια της «Δημοκρατίας» – Άφιξη Δένδια, Καραμανλή,...

21.07: Τελείωσε η μεγάλη γιορτή για τα 15 χρόνια της Δημοκρατίας.20.59: Στο βήμα ο διεθνώς αναγνωρισμένος σκηνοθέτης Γιάννης Σμαραγδής20.50: Στο βήμα ο εκδότης Ιωάννης Φιλλιπάκης20.48:...

Ιδού τα ιστορικά ντοκουμέντα για την εκποίηση της Μακεδονίας

Η υπόδειξη Γιούνκερ «Αλέξη, κάνε κάτι και για εμάς», η ομολογία του στην «Ιθάκη» «θέλω να μείνω στο ευρώ και να λύσω το όνομα»...

Όργιο απευθείας συμβάσεων 4,6 δισ. ευρώ σε ένα έτος! – Το ελεγκτικό συνέδριο...

Σκάνδαλο μεγατόνων αποκαλύπτει η νέα ετήσια έκθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Σε 12.856 συμβάσεις έγιναν παρακάμψεις διαγωνισμών, ενώ σε 78 περιπτώσεις «έτρεξε» καταργημένη διαδικασίαΕνα τεράστιο...

15 χρόνια «Δημοκρατία» – Μαθήματα δημοκρατίας στο Καπνεργοστάσιο

Αιχμηρές παρεμβάσεις από τους Κ. Καραμανλή και Ευ. Βενιζέλο στη μεγαλειώδη γιορτή για τα 15 χρόνια της εφημερίδας μαςΚρίση δημοκρατίας στην Ελλάδα αναγνώρισαν ο...

Καραμανλής, Βενιζέλος, Σαμαράς, Δένδιας στη μεγάλη γιορτή της «Δημοκρατίας» – Δείτε φωτογραφίες

Πλήθος κόσμου έδωσε το παρών στην  γιορτή της «δημοκρατίας» για τα 15 χρόνια από την ίδρυση της εφημερίδας που συνεχίζει σταθερά και αταλάντευτα να...

Ισχυρή θωράκιση της άμυνάς μας – Το ΚΥΣΕΑ ενέκρινε όλα τα Εξοπλιστικά

Το συμβούλιο έδωσε το πράσινο φως για την προμήθεια του ισραηλινού συστήματος PULS και την επέκταση των συμβάσεων υποστήριξης των Rafale Τo σχέδιο αξιοποίησης του...

Ταραχή στο Μαξίμου και στα… λιβανιστήρια του για την εκδήλωση της «δημοκρατίας»

Οι πολιτικές παρεμβάσεις τους στην εκδήλωση για τα 15 χρόνια της «δημοκρατίας» γκρέμισαν το αφήγημα του επιτελικού κράτους ότι όλα στην Ελλάδα είναι... ζάχαρη H...

Εκνευρισμός στο Μαξίμου: Η κοινή εμφάνιση Βενιζέλου-Καραμανλή και οι πολιτικές αναταράξεις

Μεγάλο εκνευρισμό φαίνεται να προκαλεί στο παρασκήνιο η αυριανή κοινή εμφάνιση του πρώην πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή και του πρώην προέδρου του ΠΑΣΟΚ και αντιπροέδρου...

Καζάνι που «βράζει» η ΝΔ: Ομαδικά «πυρά» σε Τσιάρα – Παραδοχή Βορίδη: “Βρισκόμαστε...

Έκρυθμη είναι η κατάσταση στο εσωτερικό της Νέας Δημοκρατίας καθώς ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, Κώστας Τσιάρας, δέχεται συντονισμένα και ομαδικά πυρά από τους βουλευτές...
Advertisement 1


























spot_img

Ροή ειδήσεων

Advertisement 4
spot_img

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ