Κράξιμο στον Στέλιο Πέτσα ακόμα και από τον «guardian»

Δημοσίευμα-κόλαφος από τον «Guardian» για τον αδιαφανή τρόπο με τον οποίο το Μαξίμου μοίρασε το κονδύλι των 20.000.000 ευρώ

Κόλαφο για την κυβέρνηση της «αριστείας» του Κυριάκου Μητσοτάκη αποτελεί χθεσινό δημοσίευμα του «Guardian», όπου σχολιάζεται επικριτικά, μεταξύ άλλων, ο αδιαφανής τρόπος με τον οποίο το Μαξίμου αποφάσισε να διαμοιράσει το κονδύλι των 20.000.000 ευρώ στα ΜΜΕ. «Η κυβέρνηση Μητσοτάκη χρησιμοποιεί την κατάσταση έκτακτης ανάγκης ως πρόσχημα για αδιαφανείς και αμφισβητήσιμες χρηματοδοτήσεις» έγραψε χαρακτηριστικά η έγκυρη βρετανική εφημερίδα σε άρθρο της, το οποίο τιτλοφόρησε με τη φράση «Ενώ η πανδημία υποχωρεί, οι Ελληνες θα θελήσουν γρήγορα απαντήσεις για τα δημόσια οικονομικά».

Συγκεκριμένα, στο δημοσίευμα τονίζεται χαρακτηριστικά πως, πέρα από το «success story» διαχείρισης της πανδημίας, «έχει επίσης γίνει ολοένα και πιο ξεκάθαρο ότι η κυβέρνηση Μητσοτάκη χρησιμοποιεί την κατάσταση έκτακτης ανάγκης ως πρόσχημα για αδιαφανείς και αμφισβητήσιμες χρηματοδοτήσεις. Μια σειρά αποκαλύψεων έχει επηρεάσει τη φήμη της κυβέρνησης. Και ενώ η οικονομία σημειώνει άνοδο, η προσέγγιση της διοίκησης στα δημόσια οικονομικά δύσκολα θα γεμίσει τους Ελληνες με αισιοδοξία για την οικονομική ανάκαμψη».

Και ως τρανταχτά παραδείγματα, το άρθρο αναφέρεται στις απευθείας αναθέσεις, υπογραμμίζοντας μάλιστα την πρακτική να τεμαχίζονται δημόσιες συμβάσεις σε μικρότερα κομμάτια, ώστε να είναι κάτω από το όριο των 25.000 ευρώ, αλλά κυρίως τα vouchers στους επιστήμονες, που μετατράπηκαν τελικά στο σκάνδαλο «Σκόιλ Ελικικού» λόγω της εξαιρετικά κακής ποιότητας στις πλατφόρμες επιμόρφωσης των επιστημόνων.

Ειδική μνεία γίνεται βέβαια στο τεράστιο κονδύλι, στο πακέτο των 20.000.000 ευρώ που δόθηκε στα ΜΜΕ, μέσω της διαφημιστικής εταιρίας Initiative και με κριτήρια απόλυτα αδιαφανή, ενώ την ίδια ώρα η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη αρνείται πεισματικά να δώσει τα ποσά στη δημοσιότητα. Να δώσει, δηλαδή, στοιχεία στον ελληνικό λαό, ώστε όλοι να καταλάβουν πόσα χρήματα πήρε τελικά κάθε μέσο ενημέρωσης.

Ο «Guardian» δεν παραλείπει να αναφερθεί και στις απευθείας αναθέσεις στο υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής, αλλά και στη νομοθεσία που επιτρέπει πλέον στον υπουργό Νότη Μηταράκη να διαχειρίζεται μυστικά κονδύλια. Μάλιστα, όπως σημείωνε η εφημερίδα, η Ε.Ε. τουλάχιστον προς στιγμή δεν έχει αντιδράσει, αλλά αυτό μπορεί να αλλάξει με το «πακέτο των 32 δισ. ευρώ» που θα κατευθυνθεί στην Ελλάδα μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης. Εντούτοις, δεν είναι η πρώτη φορά που η Ε.Ε. απλώς παρακολουθεί τις εξελίξεις στην Ελλάδα.

«Η ελληνική κλεπτοκρατία», σύμφωνα με τα λόγια του αντιπροέδρου της Γερμανίας το 2015, «λεηλάτησε τη χώρα για χρόνια, ενώ η Ε.Ε. απλώς την παρακολούθησε». «Πέντε χρόνια μετά φαίνεται ότι λίγα έχουν αλλάξει» κατέληγε εμφατικά το βρετανικό άρθρο.

«Αδειάζουν» τον Πέτσα για να προστατεύσουν τον Δημητριάδη

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας θα πληρώσει -απ’ ό,τι φαίνεται- τη νύφη για την ιστορία της καμπάνιας «Μένουμε σπίτι», προκειμένου να προστατευθεί ο άνθρωπος που κινούσε τα νήματα, Γρηγόρης Δημητριάδης. Ο κ. Πέτσας είναι πλέον σχεδόν σίγουρο ότι θα μετακινηθεί από τη θέση του κυβερνητικού εκπροσώπου, ενώ ο κ. Γρηγοριάδης θα συνεχίσει να ασκεί -ανενόχλητος- τα καθήκοντά του, που προφανώς περιλαμβάνουν το μοίρασμα κρατικού χρήματος με πολύ «περίεργα» και, πάντως, αμφιλεγόμενα κριτήρια.

Ο Στέλιος Πέτσας πάντως δεν δέχεται μόνον τις επιθέσεις της αντιπολίτευσης, αλλά τον «αδειάζουν» και κυβερνητικοί βουλευτές, οι οποίοι εντοπίζουν «προβλήματα» στη διαχείριση της συγκεκριμένης υπόθεσης.

Τον χορό της αμφισβήτησης άνοιξε ο βουλευτής Εβρου Σταύρος Κελέτσης, ο οποίος χαρακτήρισε τη διαφάνεια «αδιαπραγμάτευτο όρο» για την κυβέρνηση και τόνισε ότι, από τη στιγμή που δημοσιεύθηκε η λίστα με τα ΜΜΕ που έλαβαν χρηματοδότηση, μπορούν να δημοσιευθούν και τα ποσά.

Το ίδιο ακριβώς, τη δημοσιοποίηση δηλαδή των χρημάτων που πήραν τα ΜΜΕ, ζήτησε και η Ντόρα Μπακογιάννη, η οποία είπε: «Το σύνολο των χρηματοδοτήσεων, με την ολοκλήρωση της καμπάνιας, θα σας δοθεί. Θα λογοδοτήσουμε και θα δώσουμε στη δημοσιότητα πού δώσαμε τα χρήματα. Εμείς δεν θα ακολουθήσουμε την πολιτική που ακολούθησε ο ΣΥΡΙΖΑ».
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον πάντως έχει και το «κάρφωμα» του πρώην υφυπουργού Εξωτερικών Αντώνη Διαματάρη και εκδότη της εφημερίδας «Εθνικός Κήρυκας», ο οποίος σε ανάρτησή του με τίτλο «Ο Πέτσας και το “Μένουμε, σπίτι μας”» μιλά για «πραγματικά και μη ΜΜΕ» που πήραν διαφήμιση στην Ελλάδα και αναφέρεται σε «ομογενειακό ΜΜΕ», το οποίο επελέγη με κριτήρια τα οποία καλεί τον κ. Πέτσα να αποκαλύψει. Συγκεκριμένα γράφει:

«Επειδή λέγονται διάφορα στην Αθήνα, ότι ομογενειακά ΜΜΕ πήραν τη διαφήμιση “Μένουμε σπίτι μας”, υποχρεούμαι να παρατηρήσω τα εξής: Όχι, δεν δόθηκε στον “Εθνικό Κήρυκα”, τη μοναδική ημερήσια εφημερίδα του απόδημου Ελληνισμού… η καμπάνια “Μένουμε σπίτι μας”. Και σωστά. Τι δουλειά έχει η Ομογένεια με μια καμπάνια της Ελλάδας “να μένουμε σπίτι μας”; Για την ιστορία, σημειώνω ότι πήραν 1.232 (!) ΜΜΕ, πραγματικά και μη… Όμως ένα ομογενειακό συντροφικό, προοδευτικό, “ΜΜΕ” την πήρε την καμπάνια». Μήπως μπορεί να μας διαφωτίσει ο Πέτσας γιατί έγινε αυτό; Αυτός γνωρίζει τα «μυστικά του βάλτου».

{{-PCOUNT-}}14{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα