Γιώργος Γεραπετρίτης: Σε νέα αποστολή ο μετρ του κουκουλώματος

Ο αντ’ αυτού του Μητσοτάκη ξεκαθάρισε από χθες, για να μην υπάρχουν αυταπάτες, ότι η επιτροπή που έφτιαξε «δεν θα αποδώσει ευθύνες»

Αν η χώρα ψάχνει την κάθαρση για το έγκλημα των Τεμπών, είναι σίγουρο ότι δεν θα τη βρει ούτε στον Γεραπετρίτη ούτε σε μια επιτροπή εμπειρογνωμόνων που ο ίδιος διορίζει.

  • Από τον Βασίλη Γαλούπη

Ο άνθρωπος για όλες τις δουλειές του Μητσοτάκη ανέλαβε χθες «μια ακόμα τριπλή αποστολή», όπως είπε. Να διερευνήσει «τους λόγους που φτάσαμε να θρηνήσουμε την απώλεια ψυχών».

Οποιος, όμως, άκουσε και τη συνέχεια των δηλώσεών του, κατά την παραλαβή του υπουργείου Μεταφορών από τον Κώστα Αχ. Καραμανλή, διαπίστωσε πως πρόκειται για μια φάρσα. «Οχι, βεβαίως, ότι θα αποδοθούν ευθύνες» έσπευσε ο Γεραπετρίτης να ρίξει από τα ροζ σύννεφα όσους αρχικά νόμισαν πως αυτή η επιτροπή δεν θα είναι ακόμα μία εφεύρεση για χάσιμο χρόνου, εκτός από την κυβέρνηση που κερδίζει χρόνο εν όψει εκλογών μέχρι να ξεθυμάνει η οργή του κόσμου.

Τι νόημα έχει μια επιτροπή που δεν θα αποδώσει ευθύνες για τον θάνατο δεκάδων ανθρώπων; Που έστω δεν θα συντάξει ένα πόρισμα με ονοματεπώνυμα και καταμερισμό ευθυνών για συγκεκριμένα άτομα, ώστε να το αποστείλει στον εισαγγελέα για τα περαιτέρω;

Ακόμα, όμως, κι αν η συγκεκριμένη επιτροπή φτάσει να αποκαλύψει κάποιες κρίσιμες πληροφορίες και κενά, είναι απίθανο η κυβέρνηση και τα golden boys της στους οργανισμούς να μάθουν κάτι καινούργιο. Ολοι γνώριζαν για την κατάσταση στους ελληνικούς σιδηροδρόμους, όλοι είχαν ειδοποιηθεί εγκαίρως κι αρμοδίως ακόμα και με εξώδικα ότι ένα δυστύχημα όπως αυτό των Τεμπών ήταν θέμα χρόνου να γίνει. Πολιτική και σιδηροδρομική ηγεσία ήταν από καιρό απολύτως ενήμερες και, μάλιστα, επανειλημμένα γι’ αυτό ακριβώς που εν τέλει συνέβη. Τι καινούργιο μπορεί να μας πει μια επιτροπή, που, μάλιστα, διορίζει ο… Γεραπετρίτης για το δυστύχημα των Τεμπών;

Αλλωστε από χθες κιόλας άρχισε ο ίδιος ο υπουργός τις γενικολογίες και υπεκφυγές περί… διαχρονικών παθογενειών και… συστημικών προβλημάτων. Σχεδόν τέσσερα χρόνια πρωθυπουργός είναι ο Μητσοτάκης, με δεξί του χέρι τον Γεραπετρίτη. Είχαν χρόνο για να διορθώσουν τα περισσότερα ζητήματα σε όλα τα μέσα μεταφοράς κι όχι μόνο στον σιδηρόδρομο. Και δεν έκαναν τίποτα για να αποτραπεί το μοιραίο.

Ο Γεραπετρίτης μπορεί να ανέλαβε ακόμα μία… αποστολή από τον Μητσοτάκη, αλλά μια επιτροπή στο πόδι και διορισμένη, όχι πραγματικά ανεξάρτητη, έχει όρια για το πόσο δυσάρεστη μπορεί να γίνει απέναντι σε μια κυβέρνηση εθισμένη στα κουκουλώματα. Σ’ αυτά τα κουκουλώματα, μάλιστα, ο Γεραπετρίτης έχει παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στα χρόνια διακυβέρνησης Μητσοτάκη.

Ως υπουργός Επικρατείας και συνταγματολόγος ήταν αυτός που έκανε έναν νόμο-ντροπή για τις υποκλοπές και την ΕΥΠ, προκαλώντας την οργή όλων των κομμάτων και της ΑΔΑΕ. Το «μαγειρεμένο» από τον Γεραπετρίτη νομοσχέδιο είχε στόχο τη διασφάλιση της «ασυλίας» του πρωθυπουργού από τις ευθύνες του ως πολιτικά αρμόδιου για την ΕΥΠ, φροντίζοντας να εξαφανιστούν όσα έχουν γίνει ως τώρα με τις υποκλοπές. Ο Γεραπετρίτης ήταν αυτός που στη συνέχεια, την ώρα που η αξιωματική αντιπολίτευση κατέθετε πρόταση μομφής στη Βουλή με τα ακράδαντα αποδεικτικά στοιχεία της ΑΔΑΕ για τις υποκλοπές από την πρωθυπουργική ΕΥΠ, ξεσπούσε σε γέλια στο υπουργικό του έδρανο.

Ο ίδιος ήταν που ως υπουργός Επικρατείας συνομιλούσε με τον… Φουρθιώτη, δίχως να εξηγήσει ποτέ, ως όφειλε απέναντι στον ελληνικό λαό, γιατί είχε πάρε δώσε με ένα τέτοιο άτομο. Ο Γεραπετρίτης ήταν που έδινε γραμμή στην επιτροπή των ειδικών για την πανδημία του κορονοϊού, επιχειρώντας να επηρεάσει με ωμό τρόπο τι θα αποφασίσουν οι επιστήμονες. Αυτός ήταν που, μαζί με τον Σκέρτσο, έλεγε ότι η μελέτη Τσιόδρα για τις ΜΕΘ δεν έφτασε ποτέ στα χέρια του πρωθυπουργού. Τα αποτελέσματα για τη διαχείριση της πανδημίας είναι γνωστά, με τη χώρα μας να κάνει ρεκόρ θανάτων.

Και, τέλος, ο Γιώργος Γεραπετρίτης, ο Νο 2 της κυβέρνησης, είναι ο εμπνευστής του φιάσκου που αποκαλείται «επιτελικό κράτος». Ενός επιτελικού κράτους που καταρρέει σε κάθε δύσκολη στιγμή. Στις φωτιές δίχως υποψία μποφόρ της Εύβοιας και της Βαρυμπόμπης, σε ένα απλό χιόνι στην Αττική Οδό, στην πανδημία με αβοήθητους ανθρώπους να πεθαίνουν σε ράντσα, ενώ την ίδια ώρα ο Γεραπετρίτης έκανε εξωφρενικές δηλώσεις περί αχρείαστων ΜΕΘ, στα Τέμπη με έναν αχθοφόρο να έχει πιστοποιηθεί ως σταθμάρχης στα 60 του και με συστήματα ασφαλείας που υπήρχαν, αλλά δεν λειτουργούσαν πουθενά.

Στο μόνο που λειτούργησε το επιτελικό κράτος του Μητσοτάκη και του Γεραπετρίτη ήταν στις υποκλοπές, που πράγματι, αν δεν ασχολούνταν αιφνιδιαστικά η Ε.Ε. με ελέγχους στα κινητά των ευρωβουλευτών, ακόμα θα παρακολουθούνταν η μισή Ελλάδα. Ο Γεραπετρίτης θα μείνει στο υπουργείο Μεταφορών για μερικές εβδομάδες μέχρι να γίνουν οι εκλογές.

Μέχρι τότε θα φτιάχνει επιτροπές για να βρεθούν τα συστημικά αίτια των διαχρονικών παθογενειών, δηλαδή για να μη βρεθεί τίποτα, όπως και σε ό,τι άλλο έχει αναλάβει ως αποστολή από τον Μητσοτάκη. Ισως τελικά θα ήταν προτιμότερο όταν σηκώθηκε από τη θέση του για να αποχωρήσει από το υπουργείο Μεταφορών ο αποτυχημένος και γεμάτος ευθύνες Κώστας Αχ. Καραμανλής να έμενε μια άδεια καρέκλα.


ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΕΡΑΠΕΤΡΙΤΗΣ
Συνταγματολόγος, υπουργός Μεταφορών

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Γεννήθηκε το 1967 στην Κάρπαθο. Σπούδασε Νομική στο Καποδιστριακό και έκανε μεταπτυχιακό στο Εδιμβούργο. Είναι δικηγόρος και καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου. Το 2005 ήταν μέλος του Δ.Σ. στον ΟΤΕ και το 2009 διετέλεσε γενικός γραμματέας στην κυβέρνηση Γιώργου Παπανδρέου. Το 2016 ο Κυριάκος Μητσοτάκης τον συμπεριέλαβε στο επταμελές συμβουλευτικό σώμα της Ν.Δ. κι έναν χρόνο αργότερα αναβαθμίστηκε σε επικεφαλής της ομάδας συμβούλων. Το 2019 εξελέγη βουλευτής Επικρατείας και στη συνέχεια διορίστηκε υπουργός Επικρατείας. Από χθες ανέλαβε υπουργός Μεταφορών.

{{-PCOUNT-}}16{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα