Από τον Τσάφο στον Κυρανάκη, μια… αποτυχία δρόμος

Η ιστορική εμπειρία λέει ότι όποια κυβέρνηση έφερε απέναντί της τα ταξί, βγήκε χαμένη

• Το Μέγαρο Μαξίμου υποτίμησε το μέτωπο με τους ταξιτζήδες και τώρα -επιεικώς- τρέχει και δεν φτάνει. Αγνοήθηκε η ιστορική εμπειρία, που λέει ότι όποια κυβέρνηση τους έφερε απέναντί της, βγήκε χαμένη. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό…

  • Του Ανδρέα Καψαμπέλη

• Με τη στάση και τις δηλώσεις του ο (εδώ και δυόμισι μήνες) αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης είναι ο αρνητικός πρωταγωνιστής των ημερών, ωστόσο το παρασκήνιο που ξετυλίγεται είναι πολύ ευρύτερο και βαθύτερο…

• Εχει, καταρχάς, ενδιαφέρον ότι η προσπάθεια, που ξεκίνησε υπογείως εδώ και πολύ καιρό, να υπάρξει παράκαμψη του ΣΑΤΑ (Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής) και να εμφανιστεί σε ρόλο κυβερνητικού συνομιλητή η Ομοσπονδία Ταξί, απέτυχε παταγωδώς. Οχι μόνο επειδή οι πειθήνιοι «γαλάζιοι» συνδικαλιστές δεν πιάνουν μία μπροστά στον δυναμικό Θύμιο Λυμπερόπουλο, αλλά διότι υπάρχει κι ένα θέμα αντιπροσωπευτικότητας του κλάδου, όπως έδειξαν ξεκάθαρα και οι χθεσινές μαζικές κινητοποιήσεις έξω από το υπουργείο Μεταφορών και στη συνέχεια στη Βουλή…

• Ποιος είναι μάλιστα εκείνος που έβαλε πρώτος τη σφραγίδα του σε αυτό το σκηνικό αδιεξόδου, που ήδη πυροδοτεί ένα νέο μπάχαλο, με κοινωνικές προεκτάσεις; Κρατηθείτε, παρακαλώ: Ο Νίκος Τσάφος. Οχι, δεν πρόκειται περί συνωνυμίας. Είναι ο νυν υφυπουργός Ενέργειας με τις φιλοτουρκικές απόψεις, που ξεσήκωσαν σάλο μόλις έγιναν γνωστές…

• Προτού χριστεί υφυπουργός, στα μέσα Μαρτίου, ο (εξ Αμερικής προερχόμενος) κ. Τσάφος επισήμως έφερε τον τίτλο του ειδικού συμβούλου του πρωθυπουργού σε θέματα ενέργειας και είχε τοποθετηθεί στη θέση αυτή ύστερα από τη συνάντηση του Κ. Μητσοτάκη με τον Τζο Μπάιντεν στον Λευκό Οίκο τον Μάιο του 2022.

• Ομως, όπως «άκουσαν» (με εύλογη έκπληξη) από απολύτως αξιόπιστες πηγές οι κοριοί της στήλης, ο κ. Τσάφος είχε κι άλλους ρόλους μέσα στο Μέγαρο Μαξίμου προτού υφυπουργοποιηθεί. Χωρίς να έχει ανακοινωθεί απολύτως τίποτε σχετικό, δρούσε και ως σύμβουλος του κ. Μητσοτάκη για τα θέματα μεταφορών: Είχε τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο. Ακόμη και ο Χρήστος Σταϊκούρας (στο πλαίσιο του… επιτελικού κράτους προφανώς) στεκόταν ως υφιστάμενος μπροστά του.

• Για τις λεωφορειολωρίδες είχαν πραγματοποιηθεί ουκ ολίγες συσκέψεις, σε ορισμένες εκ των οποίων παρίστατο και ο Κ. Μητσοτάκης, ενώ όταν απουσίαζε, τον «αντικαθιστούσε» ο Τσάφος. Από την αρχή μάλιστα ήταν εμμονικά αντίθετος σε οποιαδήποτε εξαίρεση για είσοδο των ταξί. Και σε μια τελική σύσκεψη ο κ. Μητσοτάκης, συμφωνώντας πλήρως μαζί του, έδωσε το οκ για την ολική απαγόρευσή τους. Την ίδια ώρα η κυβέρνηση προς τα έξω έδινε (ψευδώς, όπως διαπιστώνεται) την εντύπωση ότι το συζητούσε…

• Αυτό εξηγεί γιατί ο πρωθυπουργός κρύβεται, αποφεύγοντας να απαντήσει στο αίτημα των ταξιτζήδων να τους δεχτεί. Και η μεταβίβαση της σκυτάλης ουσιαστικά από τον Τσάφο στον Κυρανάκη συμπληρώνει το σχετικό παζλ…

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Πώς μας κοροϊδεύουν με το ελαιόλαδο – Η λεπτομέρεια στις ετικέτες που προδίδει...

Δεν είναι όλα τα ελαιόλαδα που βλέπουμε στα ράφια των σούπερ μάρκετ αυτό που υπόσχονται. Σύμφωνα με το αμερικανικό περιοδικό Epicurious, μια μικρή αλλά...

Καραμπινάτο σκάνδαλο στις πλάτες των Αθηναίων με το κτίριο της Πατησίων 159

Τη δουλειά ανέθεσε ο Μπακογιάννης, αλλά τις τελικές υπογραφές έβαλε ο Δούκας! «Δεν μπορούσαμε να κάνουμε αλλιώς» λένε από τον Δήμο Αθηναίων Σε σκάνδαλο που...

Σημεία και τέρατα στο Κτηματολόγιο

Εγγραφο-φωτιά στην Ευρωπαϊκή Εισαγγελία από ομάδα επιστημόνων που εργάζεται στον οργανισμό κάνει λόγο για μεγάλο φαγοπότι με τα κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης Λερναία Υδρα θυμίζουν...

Ενοχλημένη η πρεσβεία για το απαγορευτικό Μητσοτάκη – Συνάντηση Κίμπερλι με Τασούλα

Ακούγεται απίστευτο (και ακατανόητο), αλλά οι πληροφορίες μας επιμένουν ότι είναι πραγματικό γεγονός: Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης τηλεφώνησε σε υπουργούς που είχαν δηλώσει επίσημα...

Φτώχεια καταραμένη

Εμείς τα λέγαμε ότι υπάρχει φτώχεια, αλλά η κυρία Σακελλαροπούλου, καλοβολεμένη ούσα στον προεδρικό θώκο, δεν μας πίστευε. Αλλωστε, είχε και αγωνίες αν ο...

Αποκάλυψη για το πάρτι στα ΕΛ.ΤΑ.: Ο Σκλήκας διπλασίασε σε έξι μήνες τον...

Συνεχίζονται οι αποκαλύψεις για τη θητεία του πρώην πλέον διευθύνοντος συμβούλου των Ελληνικών Ταχυδρομείων, Γρηγόρη Σκλήκα. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του dimokratia.gr, ο μισθός...

Εφιάλτης στα κρεοπωλεία για τους καταναλωτές – Τι κρύβεται πίσω από τις εξωφρενικές...

Το ράλι τιμών στο μοσχαρίσιο κρέας στην Ελλάδα μπορεί να έχει ανακοπεί τον τελευταίο μήνα, ωστόσο δεν αναμένεται να ακολουθήσει φθηνότερη πορεία. Αντιθέτως, σύμφωνα...

Καθετί που φοράει η υπέρκομψη Μαρέβα είναι έργο τέχνης: Σαν να δίνεις μπογιές...

* Αυτός ο Χατζηδάκης είναι ό,τι ακριβώς ονειρεύεται να γίνει κάθε δεξιός: Ενας άεργος κρατικοδίαιτος κηφήνας που βρίζει το Δημόσιο από το οποίο σιτίζεται,...

Ποιοι μπορούν να πάρουν σύνταξη πριν από τα 62 έτη – Αναλυτικός οδηγός...

Η «δημοκρατία» παρουσιάζει έναν αναλυτικό οδηγό με όλες τις προϋποθέσεις που απαιτούνται και διαφέρουν από Ταμείο σε Ταμείο   Χιλιάδες εργαζόμενοι που ασφαλίστηκαν πριν από...

ΕΛΤΑ: Δεν είναι εξυγίανση. Είναι δωράκι στους ιδιώτες

της Μαρίας ΔεναξάΚαι που παραιτήθηκε ο Γρηγόρης Σκλήκας, ο CEO των ΕΛΤΑ, για να μη χρεωθεί ο «Μωυσής», άλλη μια σκόπιμη απαξίωση και στο...

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ