Φανάρι: Ένοχη σιωπή στη σκιά των μαφιόζων

Ο Βαρθολομαίος οφείλει να δώσει εξηγήσεις για όσα έχουν δει τις τελευταίες μέρες το φως της δημοσιότητας με το «ιερό σκάνδαλο» στην Κρήτη

Δύο αρχιμαφιόζοι, με εμφανιζόμενες «μπροστινές» επιχειρήσεις ένα μπιτσόμπαρο κι ένα ξενοδοχείο στην Κρήτη, εμφανίζονται σε συνομιλίες να ασκούν πιέσεις για την εκλογή δικού τους Αρχιεπισκόπου στα Χανιά. Ο ίδιος αρχιμανδρίτης-μαριονέτα των μαφιόζων ήταν και ο εκλεκτός του Πατριάρχη Βαρθολομαίου, που απειλούσε ακόμα και με καθαιρέσεις για να τον επιβάλει.

  • Από τον Βασίλη Γαλουπη

Ο Βαρθολομαίος, όπως κι όλοι όσοι κατείχαν ή κυνήγησαν κάποτε το δικό του αξίωμα, γνώριζε πως δεν γίνεσαι Πατριάρχης αν επιθυμείς να λογοδοτείς μόνο στον Θεό. Αν αυτό επιθυμούσε, θα γινόταν ασκητής. Διεκδίκησε, όμως, τον ρόλο του Πατριάρχη, που σημαίνει ότι λογοδοτεί και στους ανθρώπους! Και οι άνθρωποι, πλάσματα ατελή και κυνικά, απαιτούν εξηγήσεις από τον Πατριάρχη και για πράγματα πεζά.

Οπως:

1. Οι απατεωνιές με την εκκλησιαστική περιουσία.

2. Ο βαθμός διαπλοκής με τον πρωθυπουργό.

3. Οι εκβιασμοί για να μην τοποθετηθεί δεσπότης ο επιθυμητός από την Εκκλησία της Κρήτης, αλλά ο επιθυμητός από απατεώνες, κλέφτες, καταπατητές και ναρκεμπόρους.

Με δυο λόγια, καλείται να μας εξηγήσει ο Βαρθολομαίος πώς γίνεται να προωθεί άνθρωπο της μαφίας, χωρίς να είναι ο ίδιος άνθρωπος της μαφίας, αλλά του… Θεού!
Πώς είναι δυνατόν η κολόνα της Ορθοδοξίας, ο Οικουμενικός μας Πατριάρχης, να έχει χάσει τελείως τον έλεγχο και να μην μπορεί να ελέγξει τα του οίκου του; Φτάνοντας στην κατάντια να προωθεί, διά επιλογών του, τα πιο άνομα συμφέροντα; Παραμένει αδιανόητο ο Βαρθολομαίος να μη ζητά ακόμα και τώρα μια «συγγνώμη» επειδή «έσπρωχνε» έναν αρχιμανδρίτη μπλεγμένο στη μαφία. Και ύστερα απ’ όλες αυτές τις συνταρακτικές αποκαλύψεις είναι υποχρεωμένος να σκεφτεί την απόσυρση. Να αποτραβηχτεί. Για να μη σέρνει άλλο το Οικουμενικό Πατριαρχείο σε έναν τέτοιον μολυσμένο δρόμο…

Και, επιτέλους, ας απαντήσει στα ερωτήματα που ο ίδιος έχει προκαλέσει:

Α. Γιατί προέβη σε τέτοια επίδειξη δύναμης, μέχρι και σε επιβολή ειδικής «διάταξης» από το σχετικό υπουργείο, για να μπλοκάρει την τοποθέτηση του Αμφιλοχίου, που θα συνέχιζε την προσπάθεια για τη διεκδίκηση της -καταπατημένης και κλεμμένης με πλαστά χαρτιά- εκκλησιαστικής περιουσίας;

Β. Γιατί δεν απαίτησε να ακυρωθεί η καταπάτηση της έκτασης-φιλέτο που παρανόμως πωλήθηκε σε Ισραηλινούς επιχειρηματίες για ξενοδοχείο; Ποιες κινήσεις σκοπεύει -αν σκοπεύει- να κάνει για να το πετύχει;

Ενας Πατριάρχης δεν είναι -ή, τέλος πάντων, δεν πρέπει να είναι- CEO και μάνατζερ συμφερόντων. Δεν είναι ένας κυνικός νταραβεριτζής πολιτικών ή διαφόρων μαφιόζων, ηθελημένα ή άθελά του. Στην υπόθεση που «τρέχει» τις τελευταίες ώρες αποκαλύπτεται μια εικόνα σήψης. Ο ίδιος αρχιμανδρίτης περιγράφεται ως δράστης σε υπόθεση εκβιασμού και ξυλοδαρμού κληρικού, μια υπόθεση που κατά πληροφορίες θα απέφερε στον ίδιο και στους συνεργούς του όφελος 200.000 ευρώ. Εξάλλου, τα δύο αδέλφια ξενοδόχοι και φερόμενοι ως μέλη της ηγετικής ομάδας του κυκλώματος είχαν και επεδίωκαν να διατηρήσουν στενές σχέσεις με τοπικούς κληρικούς. Υπάρχουν συνομιλίες που τους εμφανίζουν να ασκούν πιέσεις για την εκλογή Αρχιεπισκόπου της αρεσκείας τους στην Κρήτη.

Οπως σημειώσαμε και χθες, η «δημοκρατία» από την πρώτη κιόλας στιγμή είχε καταγγείλει τις σκοτεινές μεθοδεύσεις, και ο τίτλος στο βασικό πρωτοσέλιδο θέμα της 8ης Μαΐου ήταν «Ανίερα κόλπα για τη Μητρόπολη Κυδωνίας με γερμανικό δάκτυλο. Οικουμενικό Πατριαρχείο και κυβέρνηση αλλάζουν τους κανόνες για να αποτρέψουν την επικράτηση του μαχητικού Αμφιλοχίου». Σχετικά, υπενθυμίζεται ότι ο Αμφιλόχιος τον Οκτώβριο του 2024 είχε ξεμπροστιάσει την υποκρισία του Γερμανού προέδρου της Δημοκρατίας Φρανκ-Βάλτερ Σταϊνμάιερ, όταν στην επίσκεψή του στην Κρήτη έχυνε κροκοδείλια δάκρυα για τις σφαγές και ταυτόχρονα δήλωνε ότι θεωρούσε… λήξαν το θέμα των πολεμικών αποζημιώσεων.

Και προσθέταμε πως «ο Οικουμενικός Πατριάρχης χρωστά πολλές εξηγήσεις, αλλά και μια μεγάλη συγγνώμη στο ποίμνιο που σκανδάλισε με τη στάση του στο θέμα της διαδοχής για τη Μητρόπολη Κυδωνίας και Αποκορώνου». Η σιωπή του Βαρθολομαίου είναι ενοχική. Ο Πατριάρχης δεν έκανε τη δουλειά του, που είναι να υπηρετεί με τόλμη και διαφάνεια το ποίμνιό του και την Εκκλησία του. Στις επιχειρήσεις, όταν ένας μάνατζερ «πιαστεί στα πράσα» ή απλώς αποτύχει, παραιτείται. Αφού προφανώς ως μάνατζερ βλέπει περισσότερο τον εαυτό του ο Πατριάρχης, μπορεί κι αυτός να φύγει.

Εναλλακτικά, μπορεί να μείνει και να κάνει τη δουλειά του. Η μεσοβέζικη κατάσταση, όπου εμφανίζονται ειδήσεις με τις λέξεις «μαφία» και «Εκκλησία» στην ίδια πρόταση, υποβιβάζει τον θεσμό της Εκκλησίας σε μια παρέα συμφερόντων, μαφιόζικων και μη. Ο Βαρθολομαίος είναι έκθετος και αλλού. Από πού κι ως πού παρασημοφόρησε τον Πάνο Ξενοκώστα; Δεν είναι δικό του «μαγαζί» το Οικουμενικό Πατριαρχείο για να μοιράζει παράσημα όπως ο ίδιος θέλει και σε ανθρώπους που δεν γνωρίζει κανείς τι ακριβώς έχουν πράξει για να αξίζουν μια τέτοια τιμή από την Εκκλησία… Οσο για τις δραματικές στιγμές στη Μονή Σινά, ο Οικουμενικός Πατριάρχης παραμένει ουσιαστικά αποστασιοποιημένος, παρακολουθώντας απλά τις εξελίξεις. Το μόνο που έπραξε είναι να αναγνωρίσει, και εμμέσως να στηρίξει, τον Αρχιεπίσκοπο Δαμιανό ως «τον μόνο νόμιμο και κανονικό ηγούμενο της Μονής Αγίας Αικατερίνης Σινά». Για όσα σκανδαλώδη, όμως, κατηγορείται ο Δαμιανός από τους μοναχούς του, ούτε κουβέντα…


ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ

Οικουμενικός Πατριάρχης 

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Γεννήθηκε το 1940 στους Αγίους Θεοδώρους Ιμβρου. Το κατά κόσμον όνομά του ήταν Δημήτριος Αρχοντώνης. Φοίτησε στη Θεολογική Σχολή της Χάλκης, στο Ινστιτούτο Ανατολικών Σπουδών Ρώμης (Γρηγοριανό Πανεπιστήμιο), στο Οικουμενικό Ινστιτούτο του Bossey στην Ελβετία και στο Πανεπιστήμιο του Μονάχου. Μιλά επτά γλώσσες. Χειροτονήθηκε διάκονος το 1961, πρεσβύτερος το 1969 και μητροπολίτης Φιλαδελφείας το 1973. Διετέλεσε διευθυντής του γραφείου του Οικουμενικού Πατριάρχη Δημητρίου. Στις 22 Οκτωβρίου 1991 εξελέγη παμψηφεί Οικουμενικός Πατριάρχης. Κατά τη διάρκεια της Πατριαρχίας του τελέστηκε για πρώτη φορά μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή λειτουργία στο ιστορικό μοναστήρι της Παναγίας Σουμελά, τον Δεκαπενταύγουστο του 2010.

{{-PCOUNT-}}18{{-PCOUNT-}}
Advertisement 3

Κορυφαίες Ειδήσεις

Advertisement 4