Ετοιμο να επιστρέψει ξανά στους δρόμους είναι το θρυλικό «τζιπάκι» Mini Moke. Το αυτοκίνητο που γεννήθηκε από τη «μήτρα» του Mini, που σχεδίασε ο ελληνικής καταγωγής σερ Αλεκ Ισιγόνης, περνά σε νέα εποχή στα χέρια του Ελληνοαυστραλού Τζιμ Μάρκος, ο οποίος, σε συνεργασία με την «αυτοκράτειρα» της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας Chery Motors, σχεδιάζει το νέο μοντέλο και στοχεύει στο άμεσο λανσάρισμά του στους ευρωπαϊκούς δρόμους. Ο ίδιος δήλωσε ότι βρίσκεται στα πρόθυρα υπογραφής συμφωνιών με αντιπροσωπίες στην Ελλάδα αλλά και άλλες χώρες της Μεσογείου για τη διάθεση του νέου Moke, που προσφάτως έκλεψε την παράσταση στη Διεθνή Εκθεση Θεσσαλονίκης.
Προκάλεσε εντύπωση
«Πολλοί είδαν το αυτοκίνητό μας στη Θεσσαλονίκη, στο περίπτερο του Ελληνοαυστραλιανού Εμπορικού Επιμελητηρίου HACCI, και εντυπωσιάστηκαν» ανέφερε ο Τζιμ Μάρκος, προσθέτοντας ότι σύντομα το νέο αυτοκίνητο θα κάνει την εμφάνισή του στα ελληνικά νησιά. Το ολοκαίνουργιο Mini Moke διατηρεί αρκετά από τα στοιχεία του κλασικού μοντέλου της πρώτης γενιάς, ωστόσο δεν υπάρχουν περισσότερες λεπτομέρειες για τα χαρακτηριστικά του, καθώς οι κατασκευαστές του δίνουν πληροφορίες με το «σταγονόμετρο».
Το πρώτα κομμάτια Mini Moke είχαν κατασκευαστεί στις αρχές της δεκαετίας του ’60, προκειμένου να καλύψουν στρατιωτικές ανάγκες, σχέδιο που ναυάγησε γρήγορα, αφού οι μικροί τροχοί του προκαλούσαν δυσκολίες στην κίνηση εκτός δρόμου.
Παρ’ όλα αυτα, το θρυλικό όχημα αποδείχθηκε ιδανικό για χρήση στις παραλίες του Αλγκάβρε στην Πορτογαλία, σε Σεϊχέλες, Αυστραλία, ΗΠΑ και Καραϊβική. Το Mini Moke ήταν ιδιαίτερα δημοφιλές στην αγορά της Αυστραλίας, όπου από το 1966 έως το 1981 κατασκευάστηκαν 26.000 οχήματα. Εξίσου δημοφιλές ήταν και στην Πορτογαλία, αφού παρήχθησαν 10.000 αμάξια στην περίοδο μεταξύ 1980 και 1993, όταν η παραγωγή του Moke σταμάτησε οριστικά.