Πώς χάρισαν 50.000.000 € τον χρόνο στους Ιταλούς βαπτίζοντας άγονη τη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκ

Τα μισά έσοδα που έχει ετησίως η Hellenic Train είναι από την κρατική επιδότηση

Ο… κλαίοντας Κώστας Αχ. Καραμανλής θέλει, ορεξάτος και πάλι, να διεκδικήσει ξανά την ψήφο του ελληνικού λαού, μετατρέποντας σε κακόγουστη φάρσα την πρόσφατη… συντετριμμένη παραίτησή του κι ενώ επίκεινται εκλογές. Ο Μητσοτάκης, που δεν έχει στο DNA του ούτε κύτταρο πολιτικής ευθιξίας, θα τον συμπεριλάβει φυσικά.

  • Από τον Βασίλη Γαλούπη

Και οι δυο, όμως, θα πρέπει να εξηγήσουν τη σύμβαση που πέρασαν από τη Βουλή τον Ιούλιο 2022, μάλιστα με αναδρομική ισχύ από τον Ιανουάριο εκείνης της χρονιάς. Το πρώτο μέρος των συγκλονιστικών αποκαλύψεων για την εγκληματική σύμβαση διαβάσατε χθες στη «δημοκρατία». Υπάρχει και συνέχεια, όμως. Αυτή τη φορά, με έναν όρο μπανανίας και διασπάθισης του δημόσιου χρήματος.

Ο Καραμανλής άλλαξε την αρχική σύμβαση του Νοεμβρίου 2020, που φέραμε χθες στο φως, και το 2022 πέρασε από τη Βουλή την αδιανόητη χρηματοδότηση από το δημόσιο ταμείο της Hellenic Train με 50.000.000 ευρώ τον χρόνο, μετατρέποντας τη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε επιδοτούμενη και «άγονη γραμμή».

Πρόκειται για αδιανόητες καταστάσεις που δεν θα τολμούσαν να υπογράψουν κυβερνήσεις σε καμία χώρα του πρώτου, δεύτερου και τρίτου κόσμου. Οποιοσδήποτε έβαζε την υπογραφή του σε τέτοιον όρο σπατάλης του χρήματος των φορολογουμένων υπέρ κάποιων Ιταλών δήθεν επενδυτών, που δέχονται να κυκλοφορούν τα τρένα-καρμανιόλες τους σε ράγες χωρίς καμία δικλίδα ασφαλείας, θα ερχόταν αντιμέτωπος με τη Δικαιοσύνη. Και, φυσικά, κάτι τέτοιο δεν θα περνούσε ποτέ από τη Βουλή. Συγκεκριμένα, στη σύμβαση μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Ηellenic Train, που τέθηκε εν ισχύι στις 30/11/2020, υπήρχε ο εξής όρος: «Στο πλαίσιο της επιβολής Υποχρέωσης Δημόσιας Υπηρεσίας, το υπουργείο αναλαμβάνει την υποχρέωση να αποζημιώσει τον πάροχο για το αρνητικό αποτέλεσμα που προκαλεί η παροχή των “υπηρεσιών”, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρούσας, με συνολικό ποσό που κατά κανόνα δεν υπερβαίνει τα 50.000.000 ευρώ ετησίως. Το υπουργείο έχει τη δυνατότητα, εφόσον το αποφασίσει και για λόγους διαφύλαξης του εύρους και της προσιτότητας των “υπηρεσιών”, να καταβάλει μεγαλύτερο ποσό ετήσιας αποζημίωσης σε ειδικές περιπτώσεις».

Οπως αναφέρεται στην αρχική σύμβαση, «το ύψος της αποζημίωσης που το υπουργείο οφείλει να καταβάλει στον πάροχο αντιστοιχεί στο αρνητικό οικονομικό αποτέλεσμα που επιτυγχάνει ο πάροχος από την παροχή κάθε μίας εκ των “υπηρεσιών” προσαυξημένο έτσι ώστε ο πάροχος να καλύπτει τις ζημίες στις οποίες υπόκειται», ενώ υπάρχει παραπομπή στο Παράρτημα Δ. Εκεί γίνεται ο υπολογισμός για τον τρόπο της αποζημίωσης από το Ελληνικό Δημόσιο.

Το συγκεκριμένο άρθρο αφορά τις άγονες γραμμές και την «υποχρέωση παροχής Δημόσιας Υπηρεσίας επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών (στο εξής “οι υπηρεσίες”), οι οποίες είναι αναγκαίες από άποψη γενικού οικονομικού και κοινωνικού συμφέροντος, αλλά δεν μπορούν να αποτελέσουν αντικείμενο οικονομικής εκμετάλλευσης». Ετσι, όπως αναφέρεται στη σύμβαση, «οι “υπηρεσίες” αυτές ανατίθενται έναντι αποζημίωσης, η οποία υπολογίζεται σύμφωνα με τους όρους της παρούσας».

Στη σύμβαση του Ιουλίου 2022, όμως, έχουν αλλάξει όλα. Εκεί πλέον, αναφέρεται στο άρθρο 10 ότι «το Ελληνικό Δημόσιο θα καταβάλλει ετησίως στον πάροχο ποσό 50.000.000 ευρώ χωρίς ΦΠΑ ως αποζημίωση για τη λειτουργία της σύμβασης». Σημειώνει ότι «το ποσό αυτό και τα έσοδα από την εκτέλεση των υπηρεσιών θα αποτελούν τα συνολικά έσοδα για την κάλυψη των συνολικών εξόδων που απαιτούνται για την εκτέλεση των υπηρεσιών του Παραρτήματος Α».

Το ποσό της αρχικής σύμβασης του 2020 ήταν 50.000.000 δίχως αναφορά σε ΦΠΑ, κάτι που σημαίνει ότι συμπεριλαμβανόταν. Το 2022, τα 50.000.000 είχαν αυξηθεί, αφού το Δημόσιο καλείται να επιβαρυνθεί και με τον ΦΠΑ. Το χειρότερο, όμως, είναι ότι δεν πρόκειται πλέον για άγονες γραμμές, αλλά για το σύνολο των δρομολογίων της σύμβασης, που πλέον επιδοτούνται με ποσό έως και 50.000.000 ετησίως από την τσέπη των φορολογουμένων, στην υγειά του Καραμανλή και όσων υπουργών ακόμη υπογράφουν το ΦΕΚ της ντροπής.

Στο Παράρτημα Α υπάρχουν τα δρομολόγια που επιδοτούνται από τον Ελληνα φορολογούμενο. Πρώτα πρώτα, στη λίστα δεσπόζουν τα δύο δρομολόγια Αθήνα – Θεσσαλονίκη, που πήραν στον λαιμό τους τουλάχιστον 57 ανθρώπους πριν από μία εβδομάδα. Η κυβέρνηση Μητσοτάκη δίνει 50.000.000 στους Ιταλούς, η Hellenic Train τσεπώνει τα λεφτά των ιθαγενών, όμως ούτε η κυβέρνηση ούτε οι… επενδυτές φρόντισαν το παραμικρό για την ασφάλεια των δικτύων.

Oι ισολογισμοί

Με ποιο δικαίωμα η κυβέρνηση Μητσοτάκη βάφτισε «άγονη γραμμή» το κεντρικό δρομολόγιο Αθήνας – Θεσσαλονίκης; Το οποίο όχι μόνο επιδοτείται από το κράτος, αλλά παρέχει και τα περισσότερα έσοδα από εισιτήρια στη Hellenic Train. Σύμφωνα με τους ισολογισμούς, η κρατική επιδότηση για τις άγονες γραμμές, που δεν είναι άγονες φυσικά, αποτελεί και την κυριότερη πηγή εσόδων της εταιρίας, σε ποσοστό που αγγίζει το 50%.
Πρόκειται για ξεκάθαρη διασπάθιση δημόσιου χρήματος από την ελληνική κυβέρνηση και όσους υπουργούς συνυπέγραψαν αυτή τη βρόμικη σύμβαση μπανανίας με μια εταιρία που όχι μόνο δεν επενδύει τίποτα, αλλά την πληρώνουμε από το υστέρημά μας για να κάνει δρομολόγια θανάτου με τις νεκροφόρες της.

Δείτε επίσης: Ολόκληρη η σύμβαση σκάνδαλο! Θυσίασαν τις ζωές για να γλιτώσουν εκατομμύρια οι Ιταλοί

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Τρίτη 16/12/2025

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Στο στόχαστρο της ΑΑΔΕ 681.000 φορολογούμενοι: Ποιοι κινδυνεύουν άμεσα με κατασχέσεις

Φορολογικός συναγερμός: 112,5 δισ. ευρώ χρέη και νέο κύμα πλειστηριασμώνΗ φορολογική πίεση σφίγγει εκ νέου, καθώς η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων ενεργοποιεί έναν νέο...

Oργή Πλακιά: “Λάθος άτομα ήταν στο τρένο – Χορός εκατ. στον ΟΠΕΚΕΠΕ και...

Ο Νίκος Πλακιάς, ο άνθρωπος που έχασε τις δίδυμες κόρες του και την ανιψιά του στο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, ξέσπασε με ανάρτησή του...

Χειροπέδες σε υπουργούς θέλει η Κοβέσι – Ετοιμάζεται παράκαμψη του περιβόητου άρθρου 86

Τα χειρότερα για την κυβέρνηση Μητσοτάκη και το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ ακόμη δεν ήρθαν Οι νέες συλλήψεις που έγιναν το πρωί της Παρασκευής για την...

Το ΥΕΘΑ αλλάζει το αμυντικό δόγμα με επιθετικό!

Τέλος στα ήρεμα νερά! Το Αιγαίο θα γίνει «αστακός»: Θα φυλάσσεται από ξηρά με πυραυλικά συστήματα, από τη θάλασσα με αιχμή του δόρατος τις...

Το μεγάλο κόλπο με τα αιγοπρόβατα – Κρίσιμα ερωτήματα χωρίς απάντηση – (Μέρος...

Τα παιχνίδια που παίζονται με όχημα τους ευρωπαϊκούς νόμους, οι α λα καρτ αποφάσεις, οι σκοπιμότητες και το οργανωμένο σχέδιο καταστροφής της ελληνικής κτηνοτροφίας Συγκλονίστηκα,...

Αίγιο: Πέθανε ο 44χρονος που γρονθοκόπησε γιατρό – Απειλές από συγγενείς στο νοσοκομείο

Κατέληξε λίγες ώρες μετά την επιστροφή του στο νοσοκομείο - Απειλές συγγενών κατά του προσωπικούΣοκ προκαλεί η τραγική κατάληξη του περιστατικού βίας στο Νοσοκομείο...

Πλοίο Έλληνα «βαρώνου» εντοπίστηκε στον Ατλαντικό γεμάτο κόκα – Πέντε συλλήψεις

Σε μία από τις σοβαρότερες υποθέσεις διεθνούς διακίνησης ναρκωτικών των τελευταίων ετών, σκάφος ελληνικών συμφερόντων με έδρα τη Νέα Μηχανιώνα εντοπίστηκε να μεταφέρει τεράστια...

Σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ: Ποιοι είναι οι συλληφθέντες από την Κρήτη – Ο εγκέφαλος έβγαινε...

Στο επίκεντρο αγροτοσυνδικαλιστής, λογιστής και δικηγόρος – 42 εμπλεκόμενοι, έρευνα από το 2019 Σοβαρές εξελίξεις καταγράφονται στην υπόθεση σκανδάλου ΟΠΕΚΕΠΕ στην Κρήτη, καθώς οι Αρχές...

Επιτέλους τέλος το ρεζιλίκι

Οι εφημερίδες δεν εφευρέθηκαν μόνο για να γκρινιάζουν και να κάνουν κριτική. Δουλειά τους είναι και να επιβραβεύουν το καλό.Χρήστος ΜπολώσηςΟι παλιότεροι φίλοι...

103 χρόνια «Ελευθερία»: Η φωνή της Λάρισας και της περιφέρειας σε ολόκληρη τη...

Με μια λαμπρή γιορτή, αντάξια της μακράς ιστορίας και της διαχρονικής της παρουσίας, η εφημερίδα «Ελευθερία» γιόρτασε στο «Circus» τα 103 χρόνια αδιάλειπτης μάχιμης...

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ