Κώστας Αχ. Καραμανλής: Καμένο χαρτί για τη Ν.Δ. όσο κι αν τον κρύβουν…

Δεν μπορεί να σωθεί από τη σύμβαση που υπέγραψε το 2022 με την Hellenic Train, ούτε να δραπετεύσει από το εξώδικο που του έστειλαν οι μηχανοδηγοί

Το όποιο πολιτικό μέλλον του Κώστα Αχ. Καραμανλή διαγράφηκε το βράδυ του πολύνεκρου δυστυχήματος των Τεμπών. Από εκείνη τη μαύρη νύχτα και μετά ο Καραμανλής δεν μπορεί να σταθεί ξανά στην πολιτική.

  • Από τον Βασίλη Γαλούπη

Το γεγονός ότι ο ίδιος δεν το έχει καταλάβει ακόμα είναι δικό του πρόβλημα και μόνο. Κανενός άλλου. Για την πολιτική ζωή του τόπου είναι πλέον ένα καμένο χαρτί.

Αν ο Καραμανλής συνεχίζει να μη σέβεται τον εαυτό του, το κόμμα του και το ειδικό βάρος του επωνύμου του, αυτό είναι κάτι που θα φανεί το προσεχές διάστημα. Προς το παρόν, το μόνο που κάνει είναι να κρύβεται αρνούμενος να αποσύρει τη συμμετοχή του από τις εκλογές, παρά την κατακραυγή.

Η στάση του Καραμανλή προκαλεί περισσότερες υποψίες για τον ρόλο του απ’ αυτές που ήδη υπάρχουν. Αν δεν έχει τίποτα να φοβηθεί, γιατί δεν εμφανίζεται πουθενά; Γιατί π.χ. δεν πάει αύριο στη Βουλή για τη συνεδρίαση της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου, ώστε να δώσει τις εξηγήσεις που οφείλει για το δυστύχημα των Τεμπών;

Ο Καραμανλής έσπευσε το επόμενο πρωί του δυστυχήματος στα Τέμπη και προσπάθησε να κλάψει. Δεν έπεισε. Αμέσως μετά παραιτήθηκε από υπουργός. Τότε επισημαίναμε ότι η παραίτησή του θα έχει μια κάποια αξία μόνο αν αποσυρθεί κι από τις εκλογές. Δεν το πράττει.

«Γιατί να χρεωθώ εγώ τα εγκληματικά λάθη των προηγουμένων;» φέρεται ότι αναρωτήθηκε θρασύδειλα. Μια λογικοφανής ερμηνεία είναι ότι γαντζώνεται από την υποψηφιότητά του στις εκλογές για να διατηρήσει τη βουλευτική ασυλία. Ομως η βουλευτική ασυλία δεν μπορεί να μπλοκάρει όσα θα ακολουθήσουν.

Ο Καραμανλής είναι αυτός που άλλαξε τη σύμβαση με την ιταλική Hellenic Train, όπως αποκάλυψε η «δημοκρατία» πριν από μερικές μέρες. Απ’ αυτές τις αλλαγές: 1. Το Ελληνικό Δημόσιο έχασε τουλάχιστον 530.000.000 ευρώ επενδύσεων που προβλεπόταν να κάνουν οι Ιταλοί. 2. Το Ελληνικό Δημόσιο δεν ήταν πια υποχρεωμένο να πράξει όσα έπρεπε για τα θέματα ηλεκτρονικής ασφάλειας, με συνέπεια τα Τέμπη. 3. Το Δημόσιο χάνει κάθε χρόνο 50.000.000 ευρώ, πληρώνοντας στους Ιταλούς ως άγονη διαδρομή το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη.

Αυτή η κατάπτυστη σύμβαση που λειτουργεί σε βάρος του δημοσίου συμφέροντος και της ασφάλειας των επιβατών έχει το ονοματεπώνυμο του Κώστα Αχ. Καραμανλή. Οφείλει εξηγήσεις για όσα έπραξε. Και οι ευθύνες του δεν είναι μόνο πολιτικές.

Ο οικονομικός εισαγγελέας Χαράλαμπος Βουρλιώτης ήδη ψάχνει τις συμβάσεις για τους ελληνικούς σιδηροδρόμους. Μοιάζει αδύνατον να μη σταθεί σ’ αυτήν, την πιο κραυγαλέα όλων. Η αντιπολίτευση, από την πλευρά της, κρατά ψηλά το θέμα, όπως φάνηκε και χθες, δείχνοντας εμμέσως πλην σαφώς Ειδικό Δικαστήριο.

Αυτά τα προβλήματα δεν λύνονται με μια βουλευτική ασυλία, η οποία μπορεί να αρθεί ανά πάσα στιγμή. Και δεν υπάρχει περίπτωση να μη διερευνηθούν, ό,τι κι αν κάνει ο Καραμανλής, όσο κι αν συγκαλύπτει ο Μητσοτάκης, όσους αντιπερισπασμούς κι αν επιχειρούν οι μητσοτακικοί δημοσιογράφοι.

Το ίδιο ισχύει και για τους άλλους δύο που κρύβονται πίσω από τη σκιά του Καραμανλή, τον άφαντο αρμόδιο για ζητήματα Μεταφορών Μιχάλη Παπαδόπουλο και τον γενικό γραμματέα Μεταφορών Ιωάννη Ξιφαρά. Οσο και να κρύβονται οι τρεις τους, δεν πρόκειται να τους ξεχάσει κανείς.

Οι συνδικαλιστές των μηχανοδηγών έστειλαν εξώδικο στις 31 Οκτωβρίου 2022 όπου ενημέρωναν με δικαστικό επιμελητή και την ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών για τα μεγάλα κενά ασφαλείας που υπήρχαν και για το δυστύχημα που ερχόταν. Από πού κι ως πού θεωρεί ο Καραμανλής ότι έχει δραπετεύσει και απ’ αυτή την ευθύνη; Πώς υποθέτει ότι θα τον σώσει μια νέα εκλογή του;

Ο Καραμανλής είναι ένας άνθρωπος που πάνω απ’ όλα διαθέτει ισχυρό αίσθημα αυτοσυντήρησης. Μπροστά στην προοπτική να χάσει τα προνόμια και την ασυλία του βουλευτή άφησε να διαρρεύσει ότι πρόκειται ξανά να είναι υποψήφιος, ελάχιστα 24ωρα μετά τη δακρύβρεχτη παραίτηση. Γνωρίζει φυσικά ότι έτσι αυτοεξευτελίζεται, αλλά αυτό κρίνεται προφανώς ως μικρό τίμημα μπροστά στη βολή του.

Ο πρώην υπ. Μεταφορών είναι ένας νέος άνθρωπος που έχει επωφεληθεί από όλα τα προνόμια στα οποία γεννήθηκε. Εγγράμματος, μορφωμένος, εύπορος και με διασυνδέσεις, θα μπορούσε στο εξής να ασχοληθεί με οτιδήποτε. Κι όμως. Ακόμα και τώρα προτιμά τον αυτοδιασυρμό από το να κάνει ένα διάλειμμα από την πολιτική.

Ο Καραμανλής αντιμετώπισε την παραίτησή του ως μία σύμβαση, μια τυπική υποχρέωση που κράτησε μόλις λίγες μέρες. Η στάση του αποτελεί κοροϊδία. Αναλαμβάνει, τυπικά, την ευθύνη με την παραίτηση μόνο και μόνο για να την απαρνηθεί αμέσως μετά. Ούτε οι 57 νεκροί ούτε οι τραυματίες στις ΜΕΘ δεν στάθηκαν ικανοί να αλλάξουν την προτεραιότητά του να βάλει εκ νέου υποψηφιότητα.

Ακόμα και μετά την παταγώδη αποτυχία του ως υπουργού, το πώς συμπεριφέρεται τώρα έχει σημασία για τη δημοκρατία και για τα πρότυπα στη δημόσια ζωή. Αλλά τα στάνταρ για τον Καραμανλή αποδεικνύονται εξαιρετικά χαμηλά και ηγεσία γι’ αυτόν δεν σημαίνει τίποτε άλλο από το να «ξεφύγει» από τη δύσκολη θέση. Μπορεί να του έλαχε να γεννηθεί με ένα επώνυμο που ανοίγει πόρτες, αλλά προφανώς δεν γεννήθηκε ηγέτης.


ΚΩΣΤΑΣ ΑΧ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ

Βουλευτής Ν.Δ.

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Γεννήθηκε το 1974 στην Αθήνα. Εχει καταγωγή από την Πρώτη Σερρών και είναι γιος του Αχιλλέα Καραμανλή, αδελφού του Εθνάρχη Κωνσταντίνου Καραμανλή. Σπούδασε Ιστορία και Οικονομικά στη Νέα Υόρκη, με μεταπτυχιακά στη Βοστόνη. Το 2002-04 εργάστηκε σε επενδυτική τράπεζα στο Λονδίνο. Το 2012 ήταν υποψήφιος με τη Ν.Δ., αλλά δεν εξελέγη. Βουλευτής στον νομό Σερρών έγινε το 2015 και από την επόμενη χρονιά ανέλαβε καθήκοντα υπευθύνου του τομέα Υποδομών – Μεταφορών. Από τις 9 Ιουλίου 2019 διετέλεσε υπουργός Υποδομών και Μεταφορών. Μετά την πολύνεκρη τραγωδία στα Τέμπη υπέβαλε την παραίτησή του.

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Πώς μας κοροϊδεύουν με το ελαιόλαδο – Η λεπτομέρεια στις ετικέτες που προδίδει...

Δεν είναι όλα τα ελαιόλαδα που βλέπουμε στα ράφια των σούπερ μάρκετ αυτό που υπόσχονται. Σύμφωνα με το αμερικανικό περιοδικό Epicurious, μια μικρή αλλά...

Καραμπινάτο σκάνδαλο στις πλάτες των Αθηναίων με το κτίριο της Πατησίων 159

Τη δουλειά ανέθεσε ο Μπακογιάννης, αλλά τις τελικές υπογραφές έβαλε ο Δούκας! «Δεν μπορούσαμε να κάνουμε αλλιώς» λένε από τον Δήμο Αθηναίων Σε σκάνδαλο που...

Σημεία και τέρατα στο Κτηματολόγιο

Εγγραφο-φωτιά στην Ευρωπαϊκή Εισαγγελία από ομάδα επιστημόνων που εργάζεται στον οργανισμό κάνει λόγο για μεγάλο φαγοπότι με τα κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης Λερναία Υδρα θυμίζουν...

Ενοχλημένη η πρεσβεία για το απαγορευτικό Μητσοτάκη – Συνάντηση Κίμπερλι με Τασούλα

Ακούγεται απίστευτο (και ακατανόητο), αλλά οι πληροφορίες μας επιμένουν ότι είναι πραγματικό γεγονός: Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης τηλεφώνησε σε υπουργούς που είχαν δηλώσει επίσημα...

Φτώχεια καταραμένη

Εμείς τα λέγαμε ότι υπάρχει φτώχεια, αλλά η κυρία Σακελλαροπούλου, καλοβολεμένη ούσα στον προεδρικό θώκο, δεν μας πίστευε. Αλλωστε, είχε και αγωνίες αν ο...

Εφιάλτης στα κρεοπωλεία για τους καταναλωτές – Τι κρύβεται πίσω από τις εξωφρενικές...

Το ράλι τιμών στο μοσχαρίσιο κρέας στην Ελλάδα μπορεί να έχει ανακοπεί τον τελευταίο μήνα, ωστόσο δεν αναμένεται να ακολουθήσει φθηνότερη πορεία. Αντιθέτως, σύμφωνα...

Αποκάλυψη για το πάρτι στα ΕΛ.ΤΑ.: Ο Σκλήκας διπλασίασε σε έξι μήνες τον...

Συνεχίζονται οι αποκαλύψεις για τη θητεία του πρώην πλέον διευθύνοντος συμβούλου των Ελληνικών Ταχυδρομείων, Γρηγόρη Σκλήκα. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του dimokratia.gr, ο μισθός...

Καθετί που φοράει η υπέρκομψη Μαρέβα είναι έργο τέχνης: Σαν να δίνεις μπογιές...

* Αυτός ο Χατζηδάκης είναι ό,τι ακριβώς ονειρεύεται να γίνει κάθε δεξιός: Ενας άεργος κρατικοδίαιτος κηφήνας που βρίζει το Δημόσιο από το οποίο σιτίζεται,...

ΕΛΤΑ: Δεν είναι εξυγίανση. Είναι δωράκι στους ιδιώτες

της Μαρίας ΔεναξάΚαι που παραιτήθηκε ο Γρηγόρης Σκλήκας, ο CEO των ΕΛΤΑ, για να μη χρεωθεί ο «Μωυσής», άλλη μια σκόπιμη απαξίωση και στο...

Ποιοι μπορούν να πάρουν σύνταξη πριν από τα 62 έτη – Αναλυτικός οδηγός...

Η «δημοκρατία» παρουσιάζει έναν αναλυτικό οδηγό με όλες τις προϋποθέσεις που απαιτούνται και διαφέρουν από Ταμείο σε Ταμείο   Χιλιάδες εργαζόμενοι που ασφαλίστηκαν πριν από...

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ