Δώρο Μητσοτάκη στη Hellenic Train: Παραμένει για άλλα 30 χρόνια!

-

Χάρη στη μαραθώνια επιχείρηση συγκάλυψης της τραγωδίας των Τεμπών. Ο μύθος της «εκδίωξής» της από την κυβέρνηση κατέρρευσε πανηγυρικά

Τον Ιανουάριο του 2025, ο Κυριάκος Μητσοτάκης παραμύθιαζε πως «αν αποδειχθεί ότι υπήρχε κάτι ύποπτο στο τρένο, θα ζητήσουμε από τον υπεύθυνο της αμαξοστοιχίας, τη Hellenic Train, να λογοδοτήσει». Στο μεταξύ, ο ίδιος ο πρωθυπουργός, οι υπουργοί του και οι εμπλεκόμενοι κρατικοί αξιωματούχοι ήταν που ήδη διασφάλιζαν, με τη μαραθώνια επιχείρηση συγκάλυψης, ότι δεν θα αποδειχθεί τίποτα ύποπτο.

  • Από τον Βασίλη Γαλούπη

Τον Μάιο, ο πρωθυπουργός συνέχισε να κοροϊδεύει, λίγο πριν από τη συνάντηση με τη Μελόνι, πως «απαιτούμε από τη Hellenic Train και τον μέτοχό της να επενδύσει δικά της κεφάλαια και να φέρει νέα, σύγχρονα τρένα που θα αναβαθμίσουν και την ποιότητα της υπηρεσίας». Κι ενώ η «δημοκρατία» είχε αποκαλύψει από τον Μάρτιο του 2023 πως ο Μητσοτάκης με τον Καραμανλή του Αχιλλέως είχαν χαρίσει 600 εκατ. ευρώ στη θυγατρική του ιταλικού κράτους, επειδή η ελληνική κυβέρνηση δεν ήθελε να προχωρήσει σε έργα ασφαλείας, με συνέπεια τα Τέμπη.

Επί 2,5 χρόνια, το μιντιακό σύστημα του Μαξίμου διαδίδει πως δήθεν ο πρωθυπουργός θα εκδιώξει τη Hellenic Train από την Ελλάδα. Ενα από τα πολλά πατήματα θα ήταν, υποτίθεται, το γεγονός ότι ο «ξηλωμένος» διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Ιταλός Καποτόρτο, πιάστηκε να λέει ψέματα στην εξεταστική και κατηγορήθηκε για ψευδορκία. Ασφαλώς και δεν ισχύει τίποτα απ’ όσα «γάβγιζε» το Μαξίμου, ως σκυλί που δεν δαγκώνει, για τους Ιταλούς. Οχι μόνο επειδή όσα συνέβησαν στα Τέμπη αφορούν και τον ΟΣΕ και την ελληνική κυβέρνηση, αλλά κυρίως επειδή η Hellenic Train έχει «δέσει» την παραμονή της στην Ελλάδα. Κι όχι απλώς μέχρι να τελεσιδικήσουν οι μηνύσεις και αγωγές των συγγενών θυμάτων εναντίον της, αλλά για τα επόμενα 30 χρόνια! Η αλήθεια αποκαλύφθηκε στον τελευταίο ισολογισμό της Hellenic Train, που δόθηκε πριν από λίγα 24ωρα μέσα στην εβδομάδα, για το οικονομικό έτος 2024.

Σε αυτόν αναφέρεται ρητώς:

1 «Η κοινοπραξία Hellenic Train – Damco, η οποία ανακηρύχθηκε οριστικός παραχωρησιούχος του Θριασίου II ήδη από τον Μάιο του 2023, έλαβε έγκριση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού στα τέλη Οκτωβρίου 2024 για τη σύσταση της κοινής επιχείρησης που θα υπογράψει τη σύμβαση παραχώρησης για τη λειτουργία, συντήρηση, εκμετάλλευση, ολοκλήρωση μελετών, κατασκευή έργων και προμήθεια εξοπλισμού του ΕΣΣΣΔΙ Θριασίου Πεδίου. Η σύμβαση παραχώρησης αναμένεται να υπογραφεί εντός του 2025».

2 «Οσον αφορά τις μελλοντικές προοπτικές, αναφέρεται ότι εντός του έτους 2025 αναμένεται να υπογραφεί από την κοινοπραξία Hellenic Train – Damco η 30ετής σύμβαση παραχώρησης του εμπορευματικού terminal Θριάσιο ΙΙ. Το Θριάσιο ΙΙ θα αποτελεί ένα ορόσημο στη σιδηροδρομική υποδομή της χώρας, η οποία αναμένεται να ωφελήσει σημαντικά τον εμπορευματικό κλάδο της εταιρίας».

3 Και συνεχίζει: «Η διαδικασία οριστικοποίησης της ανάθεσης βρίσκεται σε εξέλιξη και αναμένεται σημαντική επέκταση των δραστηριοτήτων της εταιρίας, καθώς, όταν οριστικοποιηθεί, θα αφορά παραχώρηση για 30 έτη για την ανάπτυξη και διαχείριση του εμπορευματικού σταθμού Θριάσιο ΙΙ, που βρίσκεται στον Ασπρόπυργο, σε στρατηγική θέση στον εμπορευματικό διάδρομο που ξεκινά από το λιμάνι του Πειραιά (Ικόνιο) και έχει πρόσβαση στον σιδηροδρομικό άξονα Βορρά – Νότου της Ελλάδας. Παράλληλα, η εταιρία θα ξεκινήσει νέες υπηρεσίες εξυπηρέτησης μεταφορών πολλαπλών πελατών εντός των συνόρων, ανοίγοντας μια νέα γραμμή προϊόντων, επιπροσθέτως της καθιερωμένης υπηρεσίας διεθνών μεταφορών, που θα συνδέει τα ελληνικά λιμάνια με προορισμούς της κεντρικής Ευρώπης, συμβάλλοντας σημαντικά στην ανθεκτικότητα και ανάπτυξη της ελληνικής εφοδιαστικής βιομηχανίας».

Την έκθεση υπογράφει ο -εκλεκτός του Μητσοτάκη και πρόεδρος της Hellenic Train- Θανάσης Ζηλιασκόπουλος, που μέχρι το 2024 ήταν πρόεδρος του ΤΑΪΠΕΔ. Ετσι, η Hellenic Train θα συνεχίσει να «διασφαλίζει την ασφάλεια» του ελληνικού σιδηροδρόμου, όπως διαβεβαίωνε μέχρι τα Τέμπη, επί Κ. Αχ. Καραμανλή, σε… αγαστή συνεργασία με τον «νέο ΟΣΕ». Ο μόνος που λείπει από την παρέα των Τεμπών είναι ο Κώστας Καραμανλής, έτσι ώστε το επιβατικό κοινό να συνεχίσει να κοιμάται ήσυχο, ταξιδεύοντας με… ασφάλεια κι έχοντας πάντα εμπιστοσύνη στις κυβερνητικές επιλογές.

Στον ισολογισμό που δόθηκε μέσα στην εβδομάδα, η Hellenic Train των Τεμπών γνωστοποιεί πως έχει «δέσει» στην Ελλάδα για τα επόμενα 30 χρόνια
Στον ισολογισμό που δόθηκε μέσα στην εβδομάδα, η Hellenic Train των Τεμπών γνωστοποιεί πως έχει «δέσει» στην Ελλάδα για τα επόμενα 30 χρόνια


Καμιά ανησυχία και για τυχόν αποζημιώσεις στις οικογένειες των θυμάτων

Ο ισολογισμός κρύβει και τη βεβαιότητα της Hellenic Train ότι δεν θα χρειαστεί να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη για αποζημιώσεις σε θύματα των Τεμπών, αφού δεν προβλέπει ειδικά κονδύλια. Ισως αυτός είναι και ο λόγος για τη νομότυπη, αλλά θρασύτατη, ενέργεια της διοίκησης της Hellenic Train, όπως αποκάλυψε η «δημοκρατία», να ασκήσει αναίρεση κατά της απόφασης του Εφετείου που είχε δικαιώσει τους συγγενείς θανόντος υπαλλήλου της, σε αντίθεση με τον ΟΣΕ.

Στον ισολογισμό της, η Hellenic Train σημειώνει πως «όσον αφορά το ατύχημα στα Τέμπη, κατά την ημερομηνία σύνταξης της παρούσας έκθεσης, ενώ οι έρευνες των αρμόδιων Αρχών βρίσκονται ακόμη σε εξέλιξη, έχει δημοσιευτεί μόνο μία απόφαση αστικής δίκης σε πρώτο βαθμό. Η αναγνωρισμένη (σε πρώτο βαθμό) αξίωση κατά της εταιρίας και του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος – ΟΣΕ ανέρχεται στο ποσό των 800.000 ευρώ». Και συνεχίζει: «Λαμβάνοντας υπόψη αυτό το αποτέλεσμα και τις νέες διαθέσιμες πληροφορίες σχετικά με την ανακατασκευή της δυναμικής του ατυχήματος, η οποία εξακολουθεί να είναι μερική, καθώς ο φάκελος διερεύνησης δεν έχει ακόμη κλείσει, η εκτίμηση της διοίκησης σχετικά με την πιθανή οικονομική υποχρέωση που προκύπτει από το ατύχημα παραμένει αμετάβλητη σε σχέση με το 2023, δηλαδή ότι οι υπάρχουσες ασφαλιστικές καλύψεις εξακολουθούν να καλύπτουν πλήρως τον εκτιμώμενο κίνδυνο για την εταιρία».

Ανακουφισμένη για τις κατηγορίες μόνο πλημμεληματικού χαρακτήρα για στελέχη της, προσθέτει σε άλλο σημείο: «Αναφορικά με τις αστικές αξιώσεις, έχει δημοσιευτεί (μετά το τέλος της χρήσης) μόνο μία απόφαση αστικής δίκης σε δεύτερο βαθμό, αναγνωρίζοντας ευθύνη της εταιρίας και του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος, χωρίς να επιμερίζεται το ποσοστό συνυπαιτιότητας. Η εταιρία πρόκειται να ασκήσει τα σχετικά ένδικα μέσα».

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ