«Βροχή» τα βέλη του γνωστού ηθοποιού για «το 2% των εξουσιαστών» που γκρεμίζει τα όνειρα ανθρώπων καταδυναστεύοντάς τους σεξουαλικά!
Mια παλιά δήλωσή του, ότι «όλο το θέατρο είναι ένα μεγάλο κρεβάτι», έμελλε να βάλει πάλι… φωτιά στα τηλεοπτικά πλατό, με τους Γκλέτσο και Μουτίδου να «πυρακτώνονται» πριν από λίγες ημέρες στο πλατό της εκπομπής «Real view» του Open και τον πρώτο να πετά τα μικρόφωνα και να αποχωρεί!
- Από τον Γιάννη Αρμουτίδη
Ο Στράτος Τζώρτζογλου, μιλώντας αποκλειστικά στην «Espresso», βάζει τα πράγματα στη θέση τους και αναλύει τι εστί 2% στο μεγάλο κρεβάτι του θεάτρου!
Αλήθεια, τι ακριβώς εννοείς λέγοντας ότι «όλο το θέατρο είναι ένα μεγάλο κρεβάτι»;
Οι γενικεύσεις είναι πάντα άστοχες. Δεν μπορεί να είναι όλο το θέατρο ένα μεγάλο κρεβάτι. Σε όλες τις τάξεις των ανθρώπων υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι που κουβαλούν μέσα τους πόνο, θέλοντας να εξουσιάζουν στους άλλους, μέσα από τα τραύματά τους, είτε λεκτικά είτε διανοητικά ή συναισθηματικά ή είτε σεξουαλικά. Συνήθως στους ανθρώπους στο σεξουαλικό βγαίνουν η διαστροφή και ο κακός εαυτός τους. Σε όλους τους τομείς. Είτε είναι στο θέατρο είτε είσαι νοσοκόμος ή δικηγόρος ή σκουπιδιάρης, δάσκαλος, ιερέας, οτιδήποτε κι αν είσαι υπάρχουν πολλές σεξουαλικές παρεκκλίσεις. Υπάρχουν, όμως, και κάποιοι άνθρωποι, 2%, που είναι σε θέση ισχύος και με αυτή, όταν δεν τα έχουν καλά με τον εαυτό τους, τον έρωτά τους, τη σεξουαλικότητά τους, μπορούν να σου κλείσουν πόρτες. Επειδή στην Ελλάδα όλα λειτουργούν με παρέες, πρέπει να ανήκεις σε κάποια παρέα για να μπορείς να επιβιώσεις στη διάρκεια του χρόνου, αν ανήκεις σε μία παρέα δεν μπορείς να είσαι σε άλλη. Στο θέατρο αυτό το 2%, ιδίως όταν είσαι νέος, ζεν πρεμιέ, κουβαλάς μία λαϊκότητα, ξέρεις το τσογλανάκι από τον Πειραιά αλλά που έχει και καλό μυαλό, ε, αυτό μπορεί να το δει ερωτεύσιμο!
Αναφέρεσαι σε εσένα, σε τρίτο πρόσωπο…
Ναι… Το να σ’ ερωτεύονται δεν είναι κακό. Εχω συναντήσει ομοφυλόφιλους, μεγαλοφυείς καλλιτέχνες, που ενώ ήταν πλατωνικά ερωτευμένοι μαζί μου, δεν με άγγιξαν ούτε με το βλέμμα τους! Και άλλοι, μέτριοι σκηνοθέτες, αλλά ακριβώς επειδή ήταν μέτριοι, είχαν έναν πόνο μέσα τους, που τους έκανε να είναι δυστυχισμένοι. Ηθελαν μέσα τους να είναι όλοι δυστυχισμένοι και επειδή είχαν και θέση εξουσίας, σου έκοβαν τον δρόμο. Στο δικό μας επάγγελμα, όμως, δεν φτάνει μόνο η ζήλια ή ο φθόνος που μπορεί να βγει από κάποιους συναδέλφους και να σου κλείσουν τον δρόμο! Οταν βγάζεις έναν ερωτισμό, τότε υπάρχουν σεξουαλικές παρεκκλίσεις και παρενοχλήσεις. Και είναι καλό να τα στηλιτεύουμε όλα αυτά, γιατί πρέπει να παραδώσουμε έναν καλύτερο κόσμο στα νέα παιδιά που έχουν χαθεί στο ίντερνετ και έχουν απαξιώσει τα πάντα. Αυτό, λοιπόν, το 2%, αν βρεθεί στον δρόμο σου και αρνηθείς την πρότασή του, μπορεί να σου κλείσει τον δρόμο.

Τελικά, μπορεί να θεωρηθεί αυτό το 2% το μεγάλο κρεβάτι του θεάτρου;
Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που ενδίδουν. Τότε γίνεται ένα μεγάλο κρεβάτι. Εγώ δεν μπήκα ποτέ στο μεγάλο κρεβάτι. Εγώ παντρεύτηκα στα 21 μου και έφαγα αποκλεισμό γιατί ήμουν με τη γυναίκα μου και προσπαθούσαμε να κάνουμε μόνοι μας θεατρικές παραγωγές. Δεν μπήκα ποτέ σε καμιά παρέα!Εχοντας πάρει βραβεία, πολύ θαυμασμό, πολλές καλές κριτικές, την ίδια στιγμή έκανα και πολλές δουλειές μόνος μου. Εφαγα πόλεμο, όχι απαραίτητα επειδή αρνήθηκα το κρεβάτι, αλλά και για άλλους λόγους. Επειδή πετύχαινα, ήμουν όμορφος, ταλαντούχος, ενθουσιώδης… Σε κάποιους ανθρώπους δεν αρέσει να είσαι ευτυχισμένος και αποσκοπούν μόνο στο σεξουαλικό. Σίγουρα, όμως, όσοι παίρνουν μέρος στο μεγάλο κρεβάτι, και το κάνουν μεγάλο, είναι αυτό που ενδίδουν! Εγώ δεν μπήκα ποτέ σ’ αυτό το μεγάλο κρεβάτι, και το μεγάλο κρεβάτι μπορεί να το δημιουργεί ο εξουσιαστής που είναι το 2%. Η εκπόρνευση δεν είναι μόνο σωματική, είναι και ψυχική και διανοητική. Σε πολλούς γάμους -επειδή φοβάσαι μη μείνεις μόνος ή επειδή θέλεις να κάνεις παιδιά ή επειδή δεν έχεις λεφτά- πολλές γυναίκες παντρεύονται, αλλά για λάθος λόγους. Οπότε εκπορνεύονται. Εκπόρνευση, όμως, είναι και το να «το κάνεις» για να πάρεις έναν ρόλο στο θέατρο. Υπό αυτή την έννοια, λοιπόν, ναι, γίνεται ένα μεγάλο κρεβάτι, κατά εποχές, γιατί κατά εποχές υπάρχει πάντα το 2% που διατάζει και σου κόβει τον κώλο. Κανονικά, όμως! Οχι μόνο στον χώρο του θεάτρου, αλλά σε όλους τους χώρους. Οπότε κινδυνεύεις να μείνεις χωρίς δουλειά. Αρα, να μην έχεις να φας, να ταΐσεις το παιδί σου…
Αρα, ενδίδεις;
Κατηγορηματικά όχι! Βρίσκεις τρόπο, ακόμα κι αν κουραστείς εκατό φορές περισσότερο, να τα καταφέρεις. Αλλά θέλει μεγάλη επιμονή, επιμονή και πίστη στον Θεό, πίστη στον εαυτό σου, πίστη στις ηθικές σου αξίες! Και έτσι δεν θα εκπορνευτείς.
Εάν έλειπαν οι άνθρωποι που ενδίδουν, θα έπαυε να υπάρχει το μεγάλο κρεβάτι;
Ε, βέβαια! Γιατί όσοι φοβούνται και ενδίδουν, γιατί δεν έχουν το κουράγιο να αντιμετωπίσουν δυσκολίες, ευθύνονται για το μεγάλο κρεβάτι. Οι άνθρωποι που ενδίδουν έχουν διαφορετικές αξίες. Μπορεί η αξία τους να είναι η καλοπέραση. Ή να πηγαίνουν όλα εύκολα στη ζωή τους ή να μην έχουν αυτοεκτίμηση. Βλέπεις τα one night stand που γίνονται κατά κόρον, χωρίς λόγο. Εκπόρνευση είναι κι αυτά. Γιατί δεν γίνονται από έρωτα! Είναι εκπορνευμένη η εποχή μας!
Μήπως αυτοί οι οποίοι παραχωρούν τον εαυτό τους άνευ όρων στο μεγάλο κρεβάτι επισκιάζουν και εκτοπίζουν τις πραγματικές αξίες;
Ε, βέβαια. Και μετά δουλεύεις περισσότερο. Εγώ χρειάστηκε να δουλέψω 100 φορές περισσότερο τη στιγμή που είχα όλο τον κόσμο στα χέρια μου. Πρωταγωνιστής σε σίριαλ, θέατρο…

Εγιναν τα πράγματα πιο δύσκολα όταν παντρεύτηκες; Γιατί έγινες λιγότερο διαθέσιμος σε αυτούς που σε ποθούσαν;
Οχι. Στη δική μου περίπτωση είχα φτιάξει ένα πολύ ωραίο σπιτικό, γεμάτο αγάπη, και δεν συμμετείχα σε παρέες. Δηλαδή δεν με ήξεραν. Οχι επειδή ήμουν παντρεμένος, όμως! Οταν ξεκίνησα παίζοντας στη «Φανέλα με το νούμερο 9» είχα υψηλές ηθικές αρχές από τη γιαγιά μου, τον πατέρα μου και τη μητέρα μου. Η μάνα μου φοβόταν αυτά που άκουγε, ότι πρέπει να περάσεις από το κρεβάτι όλων των σκηνοθετών. Υπήρχε αυτός ο μύθος, που δεν είναι τόσο μύθος, αλλά της είπα «μαμά, μη φοβάσαι, εγώ έχω τον Χριστό και με προστατεύει» και μπήκα με φως. Και συνάντησα μεγαλοφυΐες που δεν με άγγιξαν, παρότι ήταν ομοφυλόφιλοι, ούτε με το βλέμμα τους! Από τις μετριότητες τρως «σφαλιάρες», γιατί ζηλεύουν και το ταλέντο σου και τα νιάτα σου και το ότι είσαι ευτυχισμένος χωρίς αυτούς.
Ξεδιπλώνοντας επί σκηνής τον εαυτό του
Kατά τη διάρκεια της κουβέντας μας ο Στράτος Τζώρτζογλου μας μίλησε για τη νέα θεατρική του επιτυχία «Βροχή τα βέλη» που από τις 12 Νοεμβρίου θα παίζεται στη σκηνή του Θεάτρου ARTBOX Fargani, στη Θεσσαλονίκη! Αναφέρεται στις πολύωρες πρόβες του, οι οποίες δεν σταματούν ποτέ, όσες φορές κι αν παίζεται ένα έργο, αλλά και στον μεγάλο ενθουσιασμό του να επαναπροσδιορίσει την καλλιτεχνική και προσωπική του ζωή μέσα από μία παράσταση που περιέχει έντονα βιωματικά στοιχεία, μέσα από τα οποία, ζώντας τα επί σκηνής, ξεδιπλώνει τον ίδιο του τον εαυτό!

Ο Τζώρτζογλου έχει ξεπεράσει τους δαίμονές του, έχει παλέψει για να τους αντιμετωπίσει! Γνώρισε μέσα από την αυτογνωσία τον εαυτό του και θεράπευσε τις αγωνίες, τα σκοτάδια και τις πληγές που τον βασάνιζαν. Στη νέα θεατρική παράσταση του Μηνά Βιντιάδη, στην οποία ο Τζώρτζογλου υπογράφει τη σκηνοθεσία, μαζί με τη Μαρία Τσαρούχα, ο ηθοποιός γίνεται ο Οδυσσέας της δικής του ζωής. Η υπόθεση αφορά έναν άντρα που γιορτάζει τα πενήντα του χρόνια και, λίγο πριν δεχτεί τους καλεσμένους του, κάνει μια βαθιά ενδοσκόπηση. Η ζωή του ξετυλίγεται σαν ταινία, παρουσιάζοντας τα παιδικά του χρόνια, τις γυναίκες που αγάπησε, τα λάθη, τις αλήθειες, τα πάθη, και πάνω απ’ όλα την ατέρμονη αναζήτηση για αγάπη και λύτρωση.
Πηγή: Εφημερίδα Espresso


