Πιερρακάκης: Επίδομα Χριστουγέννων 500 ευρώ στο Δημόσιο – Όλα τα μέτρα για το 2027
Μείωση εισφορών, φοροελαφρύνσεις για τρίτεκνους και αγρότες, επιταγή 400 ευρώ σε ευάλωτους και επιστροφή ενοικίου στο καλάθι των μέτρων που παρουσιάστηκαν στη Βουλή
Πακέτο παρεμβάσεων ύψους 2,2 δισ. ευρώ για το 2027 παρουσίασε στη Βουλή ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κυριάκος Πιερρακάκης, ξεχωρίζοντας την επαναφορά του επιδόματος Χριστουγέννων στους δημοσίους υπαλλήλους, ύψους 500 ευρώ, μετά από 15 χρόνια, καθώς και τη δέσμευση για μείωση των λογαριασμών ρεύματος έως και 30% σε βάθος τριετίας.
Αναγνωρίζοντας ότι η ακρίβεια και το κόστος στέγασης εξακολουθούν να πιέζουν τα νοικοκυριά, ο υπουργός σημείωσε πως στόχος της κυβέρνησης είναι να γεφυρωθεί η απόσταση ανάμεσα στους δείκτες της οικονομίας και την καθημερινότητα των πολιτών. Για το επίδομα των 500 ευρώ σε εκπαιδευτικούς, υγειονομικούς, πυροσβέστες και λοιπούς υπαλλήλους του Δημοσίου από το 2027, παραδέχθηκε ότι δεν καλύπτει το σύνολο των αναγκών, χαρακτηρίζοντάς το ως ένα πρώτο βήμα αποκατάστασης των αποδοχών. Στον τομέα της ενέργειας, προβλέπεται η διάθεση 400 εκατ. ευρώ μέσω της ειδικής ρήτρας διαφυγής για έργα αποκλιμάκωσης του κόστους.
Οι ενισχύσεις του Νοεμβρίου
Στο μέτωπο των άμεσων ενισχύσεων που θα καταβληθούν στα τέλη Νοεμβρίου, 2,2 εκατομμύρια ευάλωτοι πολίτες (αυξημένοι κατά 270.000 σε σχέση με πέρυσι) θα λάβουν ετήσια ενίσχυση 400 ευρώ, ενώ περίπου ένα εκατομμύριο ενοικιαστές θα εισπράξουν την επιστροφή ενός μηνιαίου ενοικίου. Παράλληλα, η ετήσια ενίσχυση των συνταξιούχων ανεβαίνει από τα 300 στα 400 ευρώ, με κατάργηση των εισοδηματικών και περιουσιακών κριτηρίων για τους άνω των 65 ετών.
Φοροελαφρύνσεις, εισφορές και ΕΝΦΙΑ
Από την 1η Απριλίου 2027 μειώνονται οι ασφαλιστικές εισφορές κατά 0,5 ποσοστιαία μονάδα προς όφελος των καθαρών αποδοχών, ενώ μηδενίζεται ο φόρος για εισοδήματα έως 20.000 ευρώ σε περίπου 87.000 τρίτεκνους και 47.000 κατά κύριο επάγγελμα αγρότες. Ενδεικτικά, το ετήσιο όφελος υπολογίζεται σε 1.800 ευρώ για τρίτεκνο μισθωτό με 30.000 ευρώ μεικτά και σε 1.540 ευρώ για αγρότη με 20.000 ευρώ εισόδημα. Το επίδομα γέννησης για πολύτεκνους αυξάνεται έως τις 6.500 ευρώ για το έκτο παιδί.
Για τους ελεύθερους επαγγελματίες περιορίζονται οι προσαυξήσεις του ελάχιστου τεκμαρτού εισοδήματος σε όσους είναι φορολογικά συνεπείς (εννέα στους δέκα, σύμφωνα με το υπουργείο), ενώ το τέλος επιτηδεύματος μειώνεται περαιτέρω με ορίζοντα κατάργησης για τα νομικά πρόσωπα έως το 2029. Επιπλέον, επεκτείνεται η απαλλαγή από τον ΕΝΦΙΑ για κύριες κατοικίες σε μικρούς οικισμούς (έως 2.200 κατοίκους στη Δυτική Μακεδονία και στις παραμεθόριες περιφερειακές ενότητες) και θεσπίζεται ετήσιο κίνητρο 5.000 ευρώ, προσαυξημένο κατά 1.000 ευρώ ανά ανήλικο παιδί, για τους κατοίκους του Δήμου Μεγίστης.
Απαντώντας στην αντιπολίτευση, ο κ. Πιερρακάκης υποστήριξε ότι τα μέτρα χρηματοδοτούνται από την ανάπτυξη, τις 600.000 νέες θέσεις εργασίας από το 2019 και τα 2,2 δισ. ευρώ ετήσιων εσόδων από την πάταξη της φοροδιαφυγής, τονίζοντας πως «κάθε ευρώ που εισπράττει το κράτος από τη φοροδιαφυγή είναι ένα ευρώ το οποίο δεν χρειάζεται να ζητήσει από τον συνεπή φορολογούμενο».