Προτεραιότητα φαίνεται να είναι η εισαγωγή μαθημάτων υφαντικής, κεντήματος και πλεξίματος…
Με τυμπανοκρουσίες αναμένεται να ανακοινωθούν, εκτός απροόπτου, σήμερα (ή αύριο) από το υπουργείο Παιδείας πάνω από 7.000 νέες προσλήψεις αναπληρωτών καθηγητών, οι οποίοι θα πρέπει να παρουσιαστούν στα σχολεία στις 17 και τις 18 Νοεμβρίου….
Ομως, δεν πάνε πολλές ημέρες -σχεδόν δύο εβδομάδες- από τότε που η ίδια η υπουργός Σοφία Ζαχαράκη δήλωνε ότι τα κενά στα δημόσια σχολεία είναι περίπου -μόνο- 3.500 και ότι αυτές οι θέσεις θα καλυφθούν με τη Γ’ φάση πρόσληψης αναπληρωτών έως τα μέσα Νοεμβρίου. Τουτέστιν, μέσα σε σχεδόν δύο εβδομάδες τα κενά αποδείχθηκαν… διπλάσια; Και αυτό προσφέρεται για πανηγυρισμούς και θριαμβολογίες;
Στο μεταξύ, καθώς έχουν ήδη συμπληρωθεί δύο ολόκληροι μήνες από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, φαίνεται ότι στο υπουργείο Παιδείας επικρατεί πλήρης σύγχυση. Και με δεδομένο ότι τα κενά είναι πολύ περισσότερα από όσα έλεγαν στην αρχή, το συμπέρασμα είναι προφανές: Είτε επιδόθηκαν σε παραπλάνηση -κατά την πάγια κυβερνητική μέθοδο- είτε έχουν χάσει τον λογαριασμό. Το ένα χειρότερο από το άλλο…
Χαρακτηριστικό της κατάστασης είναι αυτό που συνέβη στο ακριτικό νησί της Τελένδου. Σε ένα από τα μικρότερα σχολεία της Ελλάδας, με μόλις δύο μαθητές, η δασκάλα αποχώρησε για προσωπικούς λόγους. Και το σχολείο θα έκλεινε, εάν ο Στάθης Μαστροκούκος, αναπληρωτής δάσκαλος και Καλύμνιος -όχι με οργανική θέση-, δεν αποφάσιζε με δική του πρωτοβουλία να διακόψει τη γονεϊκή άδειά του και να πηγαίνει καθημερινά εκεί με το καΐκι…
Σχολεία χωρίς δασκάλους και καθηγητές, σχολεία με ταβάνια που καταρρέουν πάνω στα κεφάλια των μαθητών, αυτή είναι η «Ελλάδα 2.0» του Κυριάκου Μητσοτάκη. Και, αντί να επιδιορθωθούν τα επικίνδυνα κτίρια και να καλυφθούν τα εκπαιδευτικά κενά στα γυμνάσια και τα λύκεια, προτεραιότητα φαίνεται να είναι η εισαγωγή μαθημάτων υφαντικής, κεντήματος και πλεξίματος…
Σε άλλες εποχές μια τέτοια πρωτοβουλία ίσως είχε νόημα, στο πλαίσιο της εκμάθησης παραδοσιακών τεχνών. Ομως, δεν είναι μόνο ότι με τα 4.000.000 ευρώ που ανακοινώθηκαν για την προμήθεια υλικών κεντήματος, πλεξίματος και κεραμικής θα μπορούσαν να λυθούν πολλά λειτουργικά προβλήματα των σχολείων σε μια φάση γενικευμένης κατάρρευσης, όπως η τωρινή…
Υπάρχει και ο αντίλογος: Η ανάγκη για ισορροπία και στοχευμένη εισαγωγή εργαστηρίων τεχνικών δεξιοτήτων, με πιστοποιημένους εκπαιδευτές και προσανατολισμό στην επαγγελματική εκπαίδευση, όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Η Γερμανία, η Ελβετία και η Φινλανδία προσφέρουν τέτοια παραδείγματα..
Για να μην… αδικούμε πάντως την κ. Ζαχαράκη, να σημειώσουμε ότι ούτε η Νίκη Κεραμέως έχει δώσει ακόμη απαντήσεις στις καταγγελίες για «στημένο διαγωνισμό» -επί της θητείας της στο υπουργείο- σχετικά με την προμήθεια 177.000 σετ ρομποτικής για σχολεία σε όλη την Ελλάδα, ύψους 30,122 εκατ. ευρώ, που επίσης χρηματοδοτήθηκε από το Ταμείο Ανάκαμψης…

