Θράσος από τους υπουργούς του ΣΥΡΙΖΑ που λένε ότι τα έκαναν όλα… τέλεια

Με άδεια Κουρουμπλή έπλεε το δεξαμενόπλοιο • Εγγραφο αποδεικνύει ότι το πιστοποιητικό αξιοπλοΐας έληγε 27 Ιουλίου και πήρε δίμηνη παράταση. Αγώνας δρόμου για απορρύπανση Ενώ συνεχίζεται με πυρετώδεις ρυθμούς ο καθαρισμός των παράκτιων περιοχών σε Σαλαμίνα, Πειραιά, Αγιο Κοσμά και Γλυφάδα, που επλήγησαν ανεπανόρθωτα από την οικολογική καταστροφή που προκάλεσε το γηρασμένο δεξαμενόπλοιο «Αγία Ζώνη ΙΙ» νοτιοδυτικά της Αταλάντης, στον Σαρωνικό, το φως της δημοσιότητας βλέπει έγγραφο-φωτιά, που «καίει» την ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας. 

Τη στιγμή που ο υπουργός Παναγιώτης Κουρουμπλής προσπαθεί να διασκεδάσει τις εντυπώσεις και εμφανίζεται αισιόδοξος για την άμεση αποκατάσταση από την πρωτοφανή ρύπανση, που σύμφωνα με ειδικούς θα χρειαστούν έως και 10 χρόνια για να αποκατασταθούν οι συνέπειές της, το έγγραφο που δημοσίευσε ο ιστότοπος 902.gr αποδεικνύει ότι το δεξαμενόπλοιο «Αγία Ζώνη ΙΙ» κυκλοφορούσε με συνεχείς παρατάσεις που ενέκρινε το υπουργείο Ναυτιλίας και συγκεκριμένα ο κ. Κουρουμπλής!

Συγκεκριμένα, όπως αποδεικνύεται από έγγραφο του Κλάδου Ελέγχου Πλοίων του υπουργείου Ναυτιλίας, το πιστοποιητικό αξιοπλοΐας του πλοίου είχε λήξει στις 27 Ιουλίου και είχε λάβει παράταση για δύο μήνες. Συγκεκριμένα, στις 26 Ιουλίου δόθηκε παράταση έως τις 6 Αυγούστου. Στη συνέχεια, ακολούθησε και άλλη παράταση έως τις 27 Σεπτεμβρίου. Η παράταση δεν πρόλαβε να ολοκληρωθεί και το πλοίο ναυάγησε στις 10 Σεπτεμβρίου, προκαλώντας την τεράστια ζημιά στον Σαρωνικό… Η συγκεκριμένη εξέλιξη επιβεβαιώνει τις σοβαρές καταγγελίες που υπάρχουν από την πρώτη στιγμή της είδησης για τη βύθιση του ακατάλληλου δεξαμενόπλοιου, όπως ότι το μηχανοστάσιό του είναι «ρημάδι» και οι σωληνώσεις του είχαν παντού τρύπες και… μπαλώματα.

Δείγματα

Στο μεταξύ, πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας σημείωναν χθες ότι όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία της απορρύπανσης, αναμένεται να αναλάβει δράση το Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών (ΕΛΚΕΘΕ), όπου σε όλες τις περιοχές όπου υπήρξε απορρύπανση πετρελαιοειδών μετά τη βύθιση του δεξαμενόπλοιου θα λάβει δείγματα προκειμένου έπειτα από έλεγχο να πιστοποιήσει την ασφάλεια και την καθαρότητα των ακτών και της θάλασσας.

Ο διευθυντής του γραφείου του αρχηγού του Λιμενικού Σώματος αρχιπλοίαρχος Αλέξανδρος Λαγουρός, παρουσιάζοντας την επιχειρησιακή δυνατότητα στην περιοχή του ναυαγίου αλλά και στις πληγείσες από τη ρύπανση περιοχές, τόνισε ότι συνολικά συμμετέχουν 13 ιδιωτικά σκάφη, συμπεριλαμβανομένου του «AKTAIA OSRV» του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια στη Θάλασσα, και επτά σκάφη του Λιμενικού.

Ο υπ. Ναυτιλίας διαπιστώνει (εξαιρετικά) καλή εξέλιξη

«Βρισκόμαστε σε μια εξαιρετικά καλή εξέλιξη. Μέρα με τη μέρα έχουμε βελτίωση»… Αυτό δήλωσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε χθες το απόγευμα μαζί με τον αναπληρωτή υπουργό Σωκράτη Φάμελλο, με αφορμή την οικολογική καταστροφή που προκάλεσε η βύθιση του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ» την Κυριακή στον Σαρωνικό.

Μάλιστα, εμφανίστηκε αισιόδοξος ότι μέσα σε 25 με 30 ημέρες θα έχει αλλάξει η εικόνα των περιοχών που επλήγησαν. Ωστόσο, τα ερωτήματα σχετικά με τις ευθύνες που οδήγησαν σε αυτό το περιβαλλοντικό έγκλημα παραμένουν. Ποιος ολιγώρησε και δεν αντιμετωπίστηκε άμεσα η καταστροφή; Και αφού καμία πλευρά δεν έκανε λάθος, πώς έφτασαν να «μαυρίσουν» από την πετρελαιοκηλίδα ακόμη και οι ακτές της Γλυφάδας; Ο υπουργός ανέφερε ότι από τις 2 τα ξημερώματα της Κυριακής, όταν έγινε η βύθιση του πλοίου, έφτασαν άμεσα τα πλοία του λιμενικού με στόχο να διασώσουν τους ανθρώπους που βρίσκονταν μέσα σε αυτό, ενώ στις 05.30 κατέφθασε το πρώτο αντιρρυπαντικό πλοίο του Λιμενικού και στις 06.14 υπάρχει e-mail όπου ανατίθεται η ευθύνη σε ιδιωτική εταιρία απορρύπανσης. Στις 09.30 είχαν μπει τα πλωτά φράγματα και στις 10 το πρωί είχε ξεκινήσει η στεγανοποίηση του ναυαγίου, πρόσθεσε.

Ο κ. Κουρουμπλής είπε ότι στόχος είναι να απαντληθεί το πετρέλαιο από το βυθισμένο σκάφος, να καθαριστεί η θάλασσα από τα πετρελαιοειδή, να μαζευτεί η πίσσα από τις ακτές και να καθαριστούν με ατμούς τα βράχια. Παρών στη συνέντευξη, ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος Σωκράτης Φάμελλος, δήλωσε σε σχέση με την εξέλιξη των αντιρρυπαντικών προσπαθειών για τον περιορισμό των συνεπειών της πετρελαιοκηλίδας ότι «δεν θα υπάρχουν αναντίστρεπτες επιπτώσεις στο περιβάλλον».

Διαβάστε παρακάτω τη συνέχεια: 

Σφοδρή πολιτική κόντρα και επερώτηση από Ν.Δ.

Σε μείζονα πολιτική κόντρα, με αιχμή του δόρατος το… κεφάλι του Παναγιώτη Κουρουμπλή, έχει εξελιχθεί η υπόθεση της ρύπανσης του Σαρωνικού. Ερωτηθείς αρχικά ο υπουργός Ναυτιλίας «εάν σκοπεύει να θέσει εαυτόν στη διάθεση του πρωθυπουργού» απάντησε: «Πάντα είναι…Αγωνίστηκα στη ζωή μου για να έχει το δικαίωμα ο πρωθυπουργός αυτό, ως εκ τούτου δεν έχω διαφορετική άποψη».

Τη συγκεκριμένη τοποθέτηση έλαβε ως αφορμή ο Κυριάκος Μητσοτάκης, που ζήτησε την παραίτηση του κ. Κουρουμπλή. «Να αποδοθούν όχι μόνο επιχειρησιακές ευθύνες, αλλά και πολιτικές, γιατί υπάρχουν, ναι, και πολιτικές ευθύνες» τόνισε ο πρόεδρος της Ν.Δ., με τον υπουργό Ναυτιλίας να τα… μαζεύει στη συνέχεια, διευκρινίζοντας ότι επρόκειτο για ένα «λογοπαίγνιο που παρερμηνεύτηκε». Αμεσος ο σχολιασμός του κ. Μητσοτάκη, που σε συζήτηση με δημοσιογράφους ανέφερε δηκτικά: «Στην αρχή εξεπλάγην, αλλά αμέσως μετά με επανέφερε στην τάξη». Ο πρόεδρος της Ν.Δ. επισκέφθηκε χθες το Φάληρο, τον Αλιμο και τη Γλυφάδα και συνοδευόμενος από τους δημάρχους της περιοχής -Διονύση Χατζηδάκη, Ανδρέα Κονδύλη και Γιώργο Παπανικολάου- έθεσε μια σειρά από ερωτήματα προς τους αρμοδίους.

Στο μεταξύ βουλευτές της Ν.Δ. με πρώτο τον Β. Μεϊμαράκη, κατέθεσαν επίκαιρη επερώτηση για την οικολογική καταστροφή.

Ο αναπληρωτής υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Γιάννης Τσιρώνης υποστήριξε ότι «την ευθύνη την έχει μια κοινωνία ολόκληρη (!) και μια παγκόσμια οικονομία εξαρτημένη από το πετρέλαιο και ένα σκληρό λόμπι».

Η Φώφη Γεννηματά, που επισκέφθηκε την Πειραϊκή, έκανε λόγο για «τεράστιες ευθύνες της κυβέρνησης για την οικολογική καταστροφή», ενώ και ο Δημήτρης Κουτσούμπας αναφέρθηκε σε «εγκληματικές ευθύνες» κυβέρνησης και εφοπλιστών. Ο Αντώνης Σαμαράς κατηγόρησε τους κυβερνώντες ότι «με την ίδια ευκολία που ανάβουν το τσιγάρο τους, έτσι λένε ότι σε 20 μέρες θα είναι εντάξει. Ας δουν σε παρόμοιες περιπτώσεις πόσο χρόνο πήρε μέχρι να καθαρίσει… Στην πατρίδα μου στην Πύλο… θυμάστε πόσο χρόνο πήρε;» Αιχμές κατά του Π. Κουρουμπλή εκτόξευσε η περιφερειάρχης Αττικής Ρένα Δούρου, χαρακτηρίζοντας «ξεπερασμένα» τα υπάρχοντα σχέδια αντιμετώπισης της θαλάσσιας ρύπανσης.

—-

Καμπανάκι Μπουτάρη για τον Θερμαϊκό

Τον κόσμο του μέσου κοινωνικής δικτύωσης twitter ανακάλυψε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης και «τιτίβισε» για τον Θερμαϊκό, με αφορμή τη θαλάσσια ρύπανση στον Σαρωνικό εξαιτίας του δεξαμενόπλοιου που βυθίστηκε, προτείνοντας μάλιστα να αναλάβει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας την ευθύνη για τον θαλάσσιο κόλπο της συμπρωτεύουσας.

Με τρία tweet ο κ. Μπουτάρης αναφέρεται στην πετρελαιοκηλίδα αλλά και στο φαινόμενο του φυτοπλαγκτόν που εμφανίζεται όλο και πιο συχνά στη Θεσσαλονίκη και αναρωτιέται τι θα γίνει εάν ο Θερμαϊκός γίνει Σαλαμίνα.

«Πετρελαιοκηλίδα στη Σαλαμίνα. Επανειλημμένα φυτοπλαγκτόν στον Θερμαϊκό. Μεγάλη η δυσφορία των κατοίκων. Τι θα συμβεί εάν ο Θερμαϊκός γίνει Σαλαμίνα; Ποιος από όλους τους φορείς θα αναλάβει την ευθύνη; Αποψή μου είναι ότι την ευθύνη για τον Θερμαϊκό πρέπει να την έχει υπηρεσία της Περιφέρειας» έγραψε χαρακτηριστικά ο κ. Μπουτάρης.

Από την πλευρά του, ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας μιλώντας στη «δημοκρατία» είπε ότι συμφωνεί απόλυτα με την πρόταση του δημάρχου Θεσσαλονίκης. «Συμφωνώ απόλυτα με την πρόταση του κ. Μπουτάρη. Η Περιφέρεια πρέπει να έχει την ευθύνη για τον Θερμαϊκό. Αλλά ξεκάθαρα χωρίς άλλους φορείς, για να μπορούμε να κάνουμε τη δουλειά που θα σχεδιάσουμε» είπε ο περιφερειάρχης.

Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι σήμερα το τοπίο για το ποιος έχει την ευθύνη για τον καθαρισμό και τη διαχείριση του Θερμαϊκού είναι εξαιρετικά θολό, καθώς, ούτε λίγο ούτε πολύ, υπάρχουν 58 εμπλεκόμενοι φορείς.

Τέλος, να σημειωθεί ότι αυτή είναι η δεύτερη παρουσία του δημάρχου Θεσσαλονίκης, καθώς το πρώτο «τιτίβισμα» αφορούσε τη ΔΕΘ, για την οποία πρότεινε να γίνει η «πρώτη και η καλύτερη εμποροπανήγυρη των Βαλκανίων».

Φανή Χαρίση

—-

Μήνυση από Δ. Γλυφάδας

Μηνυτήρια αναφορά θα υποβάλει σήμερα ο δήμαρχος Γλυφάδας Γιώργος Παπανικολάου στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών και συγκεκριμένα στον εισαγγελέα Περιβάλλοντος κατά παντός υπευθύνου, για κάθε πράξη και παράλειψη που έχει συντελεστεί αναφορικά με την τεράστια θαλάσσια ρύπανση που προκλήθηκε από τη βύθιση του γηρασμένου δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ».

«Ο Δήμος Γλυφάδας θα διεκδικήσει και την αποζημίωση που δικαιούται στα αστικά δικαστήρια για τη θαλάσσια ρύπανση και τη μόλυνση των ακτών μας» ανακοίνωσε χθες μέσω της σελίδας του στο facebook ο δήμαρχος και συνέχισε: «Από τα χαράματα σήμερα καταβάλλουμε υπεράνθρωπη προσπάθεια με όλα τα μέσα για να αποκατασταθεί η τεράστια ζημιά που έχει γίνει στο θαλάσσιο μέτωπο της Γλυφάδας. Εφόσον σήμερα δεν έχουμε νέα εισροή πετρελαίου, η εξωτερική εικόνα της παραλίας μας ακόμα και αύριο θα έχει αποκατασταθεί. Αμέσως μετά, σε λίγες μέρες δηλαδή, θα μετρήσουμε -όπως κάνουμε συνεχώς- την ποιότητα των υδάτων για να ενημερώσουμε υπεύθυνα τους πολίτες». Μήνυση θα καταθέσει και ο Δήμος Πειραιά.

{{-PCOUNT-}}35{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα