Προσοχή στις πόρτες, κλείνουν… αυτόματα! Αυτό το μήνυμα θα έπρεπε να αναγράφεται από σήμερα στους σταθμούς του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου. Η διοίκηση του ΗΣΑΠ βρήκε μια «καινοτόμο» λύση, προκειμένου να αντιμετωπίσει το πρόβλημα έλλειψης προσωπικού και να επανέλθουν τα δρομολόγια στην κανονική τους συχνότητα. Από σήμερα, όπως αποκαλύπτουν κύκλοι των εργαζομένων, τα τρένα των συρμών θα κινούνται πιλοτικά μόνο με τον ηλεκτροδηγό και η θέση του προϊσταμένου κυκλοφορίας καταργείται.
Οι προϊστάμενοι κυκλοφορίας είναι κατ’ ουσίαν οι άνθρωποι που ελέγχουν αν όλοι οι επιβάτες έχουν μπει στο τρένο σε κάθε στάση και κλείνουν τις πόρτες, γεγονός που σημαίνει ότι η κατάργηση της θέσης θέτει σοβαρό πρόβλημα για την ασφάλεια των επιβατών. Η διοίκηση αποφάσισε να υπάρχει ένας υπεύθυνος σε κάθε σταθμό -και όχι σε κάθε τρένο, όπως γινόταν έως σήμερα- και μόνο στις αποβάθρες που είναι κυκλικές (όπως, για παράδειγμα, στο Μοναστηράκι), όπου ο κίνδυνος ατυχήματος είναι μεγαλύτερος.
Εν τω μεταξύ, ακόμη μία ημέρα ταλαιπωρίας περίμενε χτες τους χιλιάδες επιβάτες του σιδηροδρόμου, καθώς μόλις επτά αντί για 12 τρένα εκτελούσαν δρομολόγια. H συχνότητα έφτανε περίπου τα 30 λεπτά στο τμήμα Πειραιάς – Ομόνοια και περίπου τα 20-25 λεπτά στο τμήμα Ομόνοια – Κηφισιά. Η κατάσταση ήταν ακόμη χειρότερη το απόγευμα, όταν χιλιάδες φίλαθλοι του Ολυμπιακού ήθελαν να πάνε στο στάδιο «Καραϊσκάκη», στον σταθμό του Φαλήρου.
Στο μέτωπο των εργαζομένων του μετρό, το Σωματείο Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών αποφάσισε γενική συνέλευση την Παρασκευή στις 13:00, για να πάρουν και τυπικά το πράσινο φως για κινητοποιήσεις. Ο πρόεδρος του συνδικάτου Αντώνης Σταματόπουλος εκφράζει την πικρία του που δεν σχηματίστηκε ένα κοινό μέτωπο για κινητοποιήσεις με τα υπόλοιπα μέσα μεταφοράς και προεξοφλεί χειρόφρενο διαρκείας από τη Δευτέρα.