Νέο καπέλο έως 5% βάζουν οι ακτοπλοϊκές εταιρίες στα εισιτήρια εν όψει Πάσχα, παρά τη δραματική συρρίκνωση των εισοδημάτων.
Με επιχείρημα το αυξημένο λειτουργικό κόστος λόγω της ανόδου της τιμής των καυσίμων και τη συνολική μείωση του τζίρου τους εξαιτίας της μείωσης της επιβατικής κίνησης, οι ακτοπλόοι αυξάνουν τις τιμές, με συνέπεια η μετακίνηση στις Κυκλάδες, στα Δωδεκάνησα και στην Κρήτη να καθίσταται απαγορευτική για τη μέση ελληνική οικογένεια. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα εισιτήρια για μια τετραμελή οικογένεια με το αυτοκίνητό της από τον Πειραιά για την Πάρο, από 337 ευρώ, στοιχίζουν 355 ευρώ (αύξηση 5,3%). Για τη Νάξο 361 ευρώ, από 343 ευρώ μέχρι προχθές (αύξηση 5,2%) και για τη Σαντορίνη από 383 ευρώ στα 402 ευρώ (αύξηση 4,9%).
Ωστόσο, παρά τις αυξήσεις, η ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρονται στους ταξιδιώτες είναι υποδεέστερη σε σχέση με το παρελθόν, αφού καταγράφονται συνεχείς μειώσεις των ακτοπλοϊκών δρομολογίων και σημαντική επιμήκυνση του χρόνου του ταξιδιού για εξοικονόμηση καυσίμων. Ας σημειωθεί ότι οι ακτοπλόοι εκτιμούν ότι η φετινή πασχαλινή έξοδος θα κινηθεί σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα από πέρυσι λόγω της κρίσης.
Την ίδια ώρα, λόγω της πανάκριβης βενζίνης και της αύξησης των διοδίων, η πασχαλινή απόδραση γίνεται δυσκολότερη και οδικώς.
Ετσι, με ένα Ι.Χ. 1.400 κ.ε., το οποίο καταναλώνει 9 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και τη βενζίνη στο 1,81 ευρώ ανά λίτρο, για να ταξιδέψει μια οικογένεια στη Θεσσαλονίκη εν όψει Πάσχα θα πρέπει να δαπανήσει 167,8 ευρώ μαζί με την επιστροφή (συνολικά 1.030 χλμ.), όταν το 2009 -αρχή της κρίσης- χρειαζόταν 83,43 ευρώ.
Εάν προστεθούν στο κόστος της βενζίνης και το κόστος των διοδίων (50,8 ευρώ μαζί με την Αττική Οδό), η δαπάνη για την εκδρομή, μόνο στο μεταφορικό κομμάτι, αγγίζει τα 218,6 ευρώ!
Από την άλλη, το ταξίδι με αμαξοστοιχία Intercity από τη Θεσσαλονίκη για την Αθήνα (5 ώρες και 20 λεπτά) με επιστροφή κοστίζει 55,60 ευρώ το άτομο, ενώ, αντίστοιχα, με λεωφορείο των ΚΤΕΛ το εισιτήριο με επιστροφή κοστίζει 65 ευρώ.