Ακόμη και χωρίς το τζάμπα wi-fi που υποσχέθηκε ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς σαν χθες, πριν από έναν χρόνο, αυξάνονται αλματωδώς τα ελληνικά νοικοκυριά με πρόσβαση στο διαδίκτυο.
Περίπου επτά στα 10 νοικοκυριά της χώρας (ποσοστό 65,6%) είχαν το 2014 πρόσβαση στο διαδίκτυο από την κατοικία τους, αριθμός που είναι αυξημένος κατά 16,5% σε σχέση με το 2013. Η μεγαλύτερη αύξηση καταγράφεται στην Κεντρική Ελλάδα και στα νησιά Αιγαίου και στην Κρήτη κατά 53,2% και 39,3% αντίστοιχα και σε ηλικίες 65-74 ετών.
Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από την έρευνα χρήσης τεχνολογιών πληροφόρησης και επικοινωνίας της ΕΛ.ΣΤΑΤ. για τα νοικοκυριά το 2014. Από την έρευνα προκύπτουν επίσης τα εξής:
Περίπου επτά στα 10 νοικοκυριά (64,7%) χρησιμοποιούν ευρυζωνική σύνδεση για το διαδίκτυο στην κατοικία τους, ενώ η συντριπτική πλειονότητα (98,6%) των νοικοκυριών που έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο από την κατοικία τους χρησιμοποιεί ευρυζωνική σύνδεση.
Το α’ τρίμηνο του 2014 χρήση Η/Υ έκανε το 63,3% του πληθυσμού και χρήση διαδικτύου το 63,2%.
- Το 58,4% όσων χρησιμοποίησαν το διαδίκτυο συνδέθηκαν σε αυτό εκτός της κατοικίας και του χώρου εργασίας τους, µε χρήση κινητού τηλεφώνου ή smartphone, φορητού υπολογιστή (laptop, notebook, netbook ή tablet) ή άλλης φορητής συσκευής (PDA, MP3 player, e-book reader, φορητή κονσόλα παιχνιδιών κ.λπ.), παρουσιάζοντας αύξηση 30,7% σε σχέση µε το α’ τρίμηνο του 2013.
- Η online ανάγνωση ειδήσεων σε ιστοσελίδες, εφημερίδες, περιοδικά είναι στην κορυφή της λίστας των διαδικτυακών δραστηριοτήτων και πραγματοποιείται από το 84,9% των χρηστών του διαδικτύου, καταγράφοντας αύξηση 10% σε σχέση µε το 2013. Η αναζήτηση πληροφοριών για προϊόντα και υπηρεσίες είναι η δεύτερη περισσότερο πραγματοποιούμενη δραστηριότητα από το 82,3% των χρηστών, καταγράφοντας μικρή μείωση 1% σε σχέση με το 2013. Στην τρίτη θέση βρίσκεται η αποστολή ή λήψη ηλεκτρονικών μηνυμάτων (ποσοστό 79,8%), ενώ η συμμετοχή σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης (facebook, twitter κ.λπ.) βρίσκεται στην τέταρτη θέση (64,3%). Το top 5 συμπληρώνεται με τα παιχνίδια, τις εικόνες, τις ταινίες και τη μουσική (ποσοστό 52%).
Ξανθή Γούναρη