Μόνο μία φορά την εβδομάδα θα μπορεί να ενοχλεί τον οφειλέτη η εισπρακτική εταιρία που έχει αναλάβει να τον ενημερώνει για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές του. Αυτή είναι η βασική αλλαγή που περιλαμβάνεται στο σχέδιο νόμου για τον τρόπο λειτουργίας και τις δραστηριότητες των εισπρακτικών εταιριών, καθώς έως τώρα επιτρέπεται στις εισπρακτικές να ενοχλούν τον οφειλέτη κάθε δεύτερη μέρα.
Με τις νέες διατάξεις θα δοθεί η δυνατότητα και σε δικηγόρους να ενοχλούν οφειλέτες. Το υπουργείο Οικονομίας εκτιμά ότι η αναμόρφωση της νομοθεσίας είναι απαραίτητη, καθώς πολύ συχνά πλέον οι τράπεζες και άλλοι προμηθευτές (εταιρίες τηλεπικοινωνιών κ.λπ.) συνεργάζονται με δικηγόρους και δικηγορικές εταιρίες που αναλαμβάνουν να καλούν τους οφειλέτες για τα χρέη τους.
Παρότι οι δικηγόροι και οι δικηγορικές εταιρίες λειτουργούν ουσιαστικά ως εταιρίες ενημέρωσης οφειλετών, δεν υπάγονται στον σχετικό νόμο και επομένως δεν ισχύουν γι’ αυτούς οι υποχρεώσεις και οι περιορισμοί της νομοθεσίας.
Με το σχέδιο νόμου που αναμένεται να πάρει σύντομα τον δρόμο προς τη Βουλή επιχειρείται να καλυφθεί το κενό που αφορά την ενημέρωση των οφειλετών από δικηγόρους.
Πάντως, στο σχέδιο νόμου δεν προβλέπεται καμιά ποινή για τον προμηθευτή, σε περίπτωση που δεν ενημερώνει τους οφειλέτες για τη διαβίβαση των δεδομένων τους στη συμβαλλόμενη εταιρία. Δεν υπάρχει ειδική αναφορά για το τι γίνεται αν με ευθύνη του προμηθευτή συνεχίζεται η όχληση του οφειλέτη, για παράδειγμα αν δεν έχει ενημερώσει η τράπεζα την εταιρία ότι ήρθε σε συμβιβασμό με τον δανειολήπτη, οπότε η εισπρακτική εταιρία θα πρέπει να σταματήσει να ενοχλεί το φυσικό πρόσωπο.