Άχρηστο το μαύρο κουτί του μοιραίου τρένου!

Στο σκοτάδι οι συνθήκες της φονικής σύγκρουσης στα Τέμπη. Οι Ιταλοί εμπειρογνώμονες δεν κατάφεραν να «διαβάσουν» το καταγραφικό

Δεν έριξαν «φως» στις συνθήκες της φονικής σύγκρουσης των τρένων στα Τέμπη οι Ιταλοί πραγματογνώμονες που βρέθηκαν χθες στη Λάρισα για να εξετάσουν το καταγραφικό, το λεγόμενο «μαύρο κουτί» της μοιραίας επιβατικής αμαξοστοιχίας.

Η προσπάθεια ανάσυρσης των δεδομένων του καταγραφικού έγινε σε διπλανό γραφείο από αυτό του εφέτη ανακριτή που χειρίζεται την υπόθεση, με τη συμμετοχή των δύο πραγματογνωμόνων που έχουν οριστεί από τη Δικαιοσύνη αλλά και των τεχνικών συμβούλων των οικογενειών των 57 θυμάτων.

Όμως, οι ειδικοί από την Ιταλία δεν κατάφεραν να ανακτήσουν τα στοιχεία και να διαβάσουν το «μαύρο κουτί» του τρένου. Οι πραγματογνώμονες και οι τεχνικοί σύμβουλοι ήλπιζαν πως με την ανάγνωση των δεδομένων του καταγραφικού θα ήταν σε θέση να γνωρίσουν την ταχύτητα, τη θερμοκρασία και άλλες συνθήκες πριν και μετά τη σύγκρουση των δύο τρένων.

«Δυστυχώς, οι τέσσερις Ιταλοί εμπειρογνώμονες έκαναν τρεις προσπάθειες, που δεν έδωσαν κανένα στοιχείο. Θεωρώ ότι η προσπάθεια σταματά εδώ» δήλωσε ο μηχανολόγος, ηλεκτρολόγος μηχανικός και δικαστικός εμπειρογνώμονας Παναγιώτης Μαδιάς, εκτιμώντας ότι το πιθανότερο είναι να έχει υποστεί βλάβη ο εγκέφαλος του καταγραφικού.

«Εγινε αναζήτηση κρίσιμων στοιχείων για να προσδιοριστούν κάποιοι παράγοντες για τη διερεύνηση του δυστυχήματος, όπως ταχύτητες, κίνηση, στάση της αμαξοστοιχίας από τον σταθμό της Λάρισας μέχρι το σημείο του δυστυχήματος και την παράξενη ανάφλεξη» επεσήμανε.

Το καταγραφικό θα σταλεί στην Αθήνα, όπου θα γίνει απόπειρα ανάγνωσής του με άλλον τεχνικό τρόπο. Σε κάθε περίπτωση, η νέα καθυστέρηση θα οδηγήσει σε περαιτέρω παράταση στην υποβολή του πορίσματος των δύο δικαστικών πραγματογνωμόνων που έχουν οριστεί από τη Δικαιοσύνη για να αποφανθούν για τις συνθήκες και τα αίτια του σιδηροδρομικού δυστυχήματος.

Μετά την υποβολή του πορίσματος στον εφέτη ανακριτή Λάρισας, αναμένεται να δρομολογηθούν διαδικασίες για άσκηση ποινικών διώξεων σε άλλα στελέχη του ΟΣΕ, της Hellenic Train και ενδεχομένως του υπουργείου Μεταφορών, που δέχονταν να εκτελούνται τα δρομολόγια των τρένων «στα τυφλά», χωρίς τηλεδιοίκηση και σηματοδότηση του σιδηροδρομικού δικτύου.

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα