Σοκ! Χάνουμε 6,5 εκατ. ώρες στην κίνηση του Κηφισού!

Εφιάλτης το κυκλοφοριακό στην Αττική, σύμφωνα με τα στοιχεία που αποκάλυψε ο πρόεδρος του ΤΕΕ για το 2024. Λύσεις υπάρχουν, απουσιάζει η πολιτική βούληση

Σε εφιάλτη εξελίσσονται οι καθημερινές μετακινήσεις των πολιτών στο λεκανοπέδιο της Αττικής. Πλέον δεν γίνεται λόγος για κυκλοφοριακό πρόβλημα, αλλά για κυκλοφοριακή παράλυση.

  • Από τον Βασίλη Παπακωνσταντόπουλο

Είναι χαρακτηριστικό ότι λόγω της κυκλοφοριακής συμφόρησης στον Κηφισό προκαλούνται ετήσιες απώλειες 80-90 εκατ. ευρώ, ενώ χάνονται 6,5 εκατ. ώρες. Αλλος χρόνος για χάσιμο δεν υπάρχει, με συγκοινωνιολόγους, μηχανικούς και κατασκευαστικούς ομίλους να ζητούν την άμεση λήψη μέτρων από την Πολιτεία.

«Αποφασίζουμε να λύσουμε το πρόβλημα, ενώ ήδη είμαστε ακινητοποιημένοι στον δρόμο. Θα έπρεπε να είχαμε ήδη βρει τις λύσεις» τόνισε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός κατά τη διάρκεια του συνεδρίου Green Deal, που διοργάνωσε το Επιμελητήριο την προηγούμενη εβδομάδα. Σημείωσε ότι υπάρχουν λύσεις, αλλά δεν αποφασίζουμε να τις εφαρμόσουμε, εξηγώντας ότι πρέπει να γίνουν συνδυαστικά πράγματα, όπως για παράδειγμα α) να μπουν κανόνες με στόχο τη μείωση της κυκλοφορίας των οχημάτων, β) να βοηθήσουμε να υπάρξουν περισσότερα ΜΜΜ, τα οποία θα λειτουργούν σωστά (το λεωφορείο και το μετρό να περνά στην ώρα του) και γ) να μην υπάρχουν καθυστερήσεις στην εκτέλεση των έργων. «Δεν έχουμε, πλέον, να σκεφτούμε κάτι, μόνο να αποφασίσουμε να κάνουμε 5-6 συγκεκριμένα πράγματα. Δεν μπορούμε να περιμένουμε άλλο» συμπλήρωσε ο κ. Στασινός

Για τις λύσεις που υπάρχουν εδώ και χρόνια αλλά δεν εφαρμόζονται γιατί δεν λαμβάνεται η πολιτική απόφαση μίλησε και ο εντεταλμένος σύμβουλος του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Πέτρος Σουρέτης, κάνοντας λόγο για κυκλοφοριακή παράλυση της Αττικής. Οπως εξήγησε ο κ. Σουρέτης, οι υποδομές είναι παλαιές, ενώ κρίσιμες αρτηρίες, όπως ο Κηφισός, και κόμβοι -όπως του Σκαραμαγκά και του Ασπροπύργου- λειτουργούν εδώ και χρόνια στα όριά τους.

Ο Κηφισός έχει κορεστεί, με πάνω από 260.000 οχήματα ημερησίως, ενώ και η Αττική Οδός δέχεται πλέον περισσότερα από 300.000. Το υψηλό ποσοστό βαρέων οχημάτων που κινούνται προς και από τον Πειραιά και τα logistics centers της δυτικής Αττικής επιβαρύνει δραματικά τη ροή, με αποτέλεσμα κάθε συμβάν -βλάβη, τροχαίο ή έργο- να παραλύει ολόκληρο το λεκανοπέδιο. Λόγω της κυκλοφοριακής συμφόρησης στον Κηφισό προκαλούνται ετήσιες απώλειες 80-90 εκατ. ευρώ, ενώ χάνονται 6,5 εκατ. ώρες.

Σύμφωνα με τον κ. Σουρέτη, το 2004 υπήρχαν στο λεκανοπέδιο 3.000.000 οχήματα και το 2024 είχαμε 4.500.000 οχήματα, μία αύξηση της τάξης του 57%. Την κυκλοφορία επιβαρύνει επιπλέον η παλαιότητα του στόλου, καθώς το 2024 σημειώθηκαν πάνω από 13.200 βλάβες (36 την ημέρα), ενώ τα συνολικά συμβάντα αυξήθηκαν από 20.000 το 2020 σε 29.000 το 2024 – περίπου 80 την ημέρα. Την ίδια στιγμή μόνο στο φετινό εννεάμηνο, στην Αττική Οδό, καταγράφηκαν 4,5 εκατ. διελεύσεις φορτηγών (+8,1% σε σχέση με πέρυσι, +47,5% σε σχέση με το 2019), ενώ το μετρό με αναμονές 12-13 λεπτών στις ώρες αιχμής λειτουργεί στα όριά του.

Ο πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός

Εξήγησε πως για την ανακούφιση του λεκανοπεδίου απαιτούνται άμεσα, ρεαλιστικά μέτρα, όπως, μεταξύ άλλων, ο προγραμματισμός της κυκλοφορίας των φορτηγών εκτός ωρών αιχμής (07.00-10.30) σε Κηφισό και Αττική Οδό, η άμεση εκκίνηση της επέκτασης της Λ. Κύμης, έργο που μπορεί να μειώσει τον φόρτο στην έξοδο προς Λαμία κατά τουλάχιστον 50% και η δρομολόγηση των πρότυπων προτάσεων, κυρίως για τον άξονα Ελευσίνα – Θήβα και την επέκταση της Αττικής Οδού προς το Ελληνικό.

Στην εφαρμογή των λύσεων που υπάρχουν εδώ και χρόνια στάθηκε και ο Θάνος Τσιάνος, πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, προσδίδοντας ιδιαίτερη σημασία στην επέκταση της λεωφόρου Κύμης, καθώς προβλέπεται αύξηση των μετακινήσεων κατά 16%. «Ακόμη και να τρέξουμε, θεωρώ ότι η κατάσταση είναι πολύ κρίσιμη. Πέρα από τα έργα υποδομής και τα ΜΜΜ πρέπει να σκεφτούμε έξω από το κουτί» τόνισε ο κ. Τσιάνος, κάνοντας ειδική μνεία στη διαχείριση της κυκλοφοριακής συμφόρησης.

Στα 15 χιλιόμετρα η μέση ταχύτητα

Χαρακτηριστικό της… ακινησίας στους περισσότερους δρόμους της Αττικής είναι ότι η μέση ταχύτητα των οχημάτων έχει μειωθεί στα 15 χλμ./ώρα, την ίδια στιγμή που το ποσοστό των Ι.Χ. ξεπερνά το 60% στο σύνολο των μετακινήσεων στο κέντρο της Αθήνας. Αυτό επισήμανε ο Νίκος Κριεζής, senior director, Infrastructure Development & Investment Advisory Services Business Unit Leader στην Planet, προτείνοντας ένα πλέγμα απαιτούμενων δράσεων, το οποίο εστιάζει σε τρεις βασικούς πυλώνες, τις υποδομές μαζικών μετακινήσεων, τις υποδομές έξυπνης κινητικότητας και τα έργα οδικής αποσυμφόρησης και περιφερειακών συνδέσεων.

Στην έννοια του στρατηγικού σχεδιασμού, η οποία έχει πλέον γίνει γραφική, καθώς αναφερόμαστε σ’ αυτήν εδώ και 25 χρόνια, αναφέρθηκε ο Κωνσταντίνος Καλέργης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος στη Roikos Engineering Consultants, λέγοντας πως εδώ και μία 10ετία γνωρίζουμε ότι κάποια έργα πρέπει να γίνουν. «Η Αττική υποφέρει. Είναι ένα πρόβλημα που δεν πάει άλλο, δεν ξέρω αν αυτό το εισπράττουν οι πολιτικοί. Είναι εθνική προτεραιότητα. Θα πρέπει να συναποφασίσουμε και να βρούμε τους ανθρώπους που θα αναλάβουν το πολιτικό κόστος, καθώς πρέπει να γίνουν κάποιες συγκρούσεις» είπε χαρακτηριστικά από το βήμα του συνεδρίου.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Βόμβα: Βρέθηκαν χιλιάδες «μαϊμού» εγγραφές για τις εκλογές της Ν.Δ.

Το πρόβλημα εντοπίστηκε σε μία από τις μεγαλύτερες νομαρχιακές οργανώσεις του λεκανοπεδίου, όπου εντοπίστηκαν τουλάχιστον 3.000 «μαϊμού» ηλεκτρονικές εγγραφές μελών σε ένα σύνολο κοντά...

Νέα Δημοκρατία: Ανταρσία με… το όπλο παρά πόδα από τα «παιδιά» του ΛΑΟΣ

Με ιδιαίτερη προσοχή παρακολουθούν τα στελέχη της Νέας Δημοκρατίας τις εξελίξεις που λαμβάνουν χώρα εντός της «γαλάζιας» πολυκατοικίας. Η κρίση εξουσίας εντός του Μαξίμου,...

Σύλληψη γνωστής δημοσιογράφου μετά απο αλκοτέστ στην Αττική Οδό – Έβριζε και απειλούσε...

Απρόβλεπτη εξέλιξη είχε ένας συνηθισμένος έλεγχος αλκοτέστ τα ξημερώματα του Σαββάτου στην Αττική Οδό σύμφωνα με πληροφορίες της Αστυνομίας.Σύμφωνα με τις ίδιες πάντα πηγές,...

Ο «φτωχός» Κυριαζίδης προκαλεί την κοινωνία (βίντεο)

Ντράπηκε και η ντροπή με τις ανοησίες του βουλευτή Δράμας και τη χυδαία του κλάψα, πως το βουλευτικό 5χίλιαρο δεν του φτάνει για να...

Το βίντεο της φυγάδευσης του Κυριάκου Μητσοτάκη από το αεροδρόμιο της Αλεξανδρούπολης

Όπως όπως έφυγε ο ... λαοπρόβλητος πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης από την Αλεξανδρούπολη.Από την πίσω έξοδο και με γοργό ρυθμό, ο Κυριάκος Μητσοτάκης αποχώρησε από...

Κυριάκος Μητσοτάκης: Με ύφος… μεγαλειότατου και υποτελείς βουλευτές

Ο... αυτοκράτωρ και οι υποτακτικοί του! Τον κοίταγαν στα μάτια, κρέμονταν από τα χείλη του, επιζητούσαν ένα του βλέμμα, σαν να του έλεγαν «είμαι κι...

Στη φάκα της ΕΛ.ΑΣ. αετονύχης επιχειρηματίας που έταζε «επενδύσεις» σε καζίνο

Πάνω από 1 εκατ. ευρώ η λεία του κυκλώματος. Θύμα της απάτης και ο πρώην παίκτης reality Σπύρος Μαρτίκας Χειροπέδες σε επιχειρηματία, ιδιοκτήτη αλυσίδας κέντρων...

Φωτογραφίες με πολιτικούς και σκηνοθετημένες ληστείες: Νέες αποκαλύψεις για τον επιχειρηματία του κυκλώματος

Υψηλές γνωριμίες, προφίλ ισχύος στα social και μαρτυρίες θυμάτων που μιλούν για 20% «αποδόσεις», ψεύτικες επιταγές και ακραία βία. Το προφίλ του επιχειρηματία και οι...

Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης: Φιδέμπορες και αιρετικοί καντηλανάφτες

Ολες αυτές οι τερατολογίες, πάνω σε ένα καθαρά τεχνικό θέμα της κρατικής γραφειοκρατίας, όπως είναι ο Προσωπικός Αριθμός, βλάπτουν σοβαρά την εθνική ιδέα; Ο Προσωπικός...

«Οι υποκλοπές οδηγούσαν στο Μαξίμου» – Η απάντηση Σολωμού στο εξώδικο Δημητριάδη

Η Σολωμού απαντά στον πρώην διευθυντή του Πρωθυπουργού και δηλώνει πως δεν ανακαλεί τίποτα - «Είναι θέμα δημοκρατίας να εκφράζω ελεύθερα την άποψή μου» Δεν...
Advertisement 1














spot_img

Ροή ειδήσεων


spot_img

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ