18 από τα 20 κορυφαία ηλεκτρικά αυτοκίνητα στον κόσμο είναι κινεζικά – Η Δύση χάνει το στοίχημα της ηλεκτροκίνησης

18 από τα 20 πιο δημοφιλή ηλεκτρικά αυτοκίνητα παγκοσμίως τον Αύγουστο ήταν κινεζικά. Η Δύση χάνει το στοίχημα της ηλεκτροκίνησης, ενώ η Κίνα ετοιμάζεται να κυριαρχήσει στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου.

Οι Ευρωπαίοι και Αμερικανοί κατασκευαστές αυτοκινήτων δείχνουν να υποχωρούν σε έναν αγώνα που καθορίζει το μέλλον της αυτοκίνησης: την ηλεκτροκίνηση. Τον Αύγουστο του 2025, 18 από τα 20 πιο δημοφιλή ηλεκτρικά μοντέλα παγκοσμίως ήταν κινεζικά, μια ένδειξη ότι το Πεκίνο έχει πλέον σαφές προβάδισμα στην τεχνολογία, την παραγωγή και τις εξαγωγές.

Ευρώπη και ΗΠΑ μένουν πίσω

Στην Ευρώπη, οι αυτοκινητοβιομηχανίες πιέζουν τις Βρυξέλλες να χαλαρώσουν τους νόμους για την πράσινη μετάβαση, επικαλούμενες υψηλό κόστος και αδυναμία προσαρμογής.

Στις Ηνωμένες Πολιτείες, η κυβέρνηση εξακολουθεί να υποβαθμίζει τη στροφή στα ηλεκτρικά, επενδύοντας ακόμη στο πετρέλαιο και στα βενζινοκίνητα οχήματα μια στάση που, όπως προειδοποιούν αναλυτές, θα οδηγήσει σε καταστροφική απώλεια ανταγωνιστικότητας μέσα στην επόμενη δεκαετία. «Όλα τα προειδοποιητικά σημάδια ήταν εκεί, αλλά αγνοήθηκαν», σημειώνουν αναλυτές της αγοράς.

Η κινεζική επέλαση στην ηλεκτροκίνηση

Παγκοσμίως, 1,7 εκατομμύρια ηλεκτρικά και plug-in οχήματα ταξινομήθηκαν τον Αύγουστο, σημειώνοντας αύξηση 14% σε σχέση με το 2024. Τα καθαρά ηλεκτρικά (BEV) αυξήθηκαν κατά 23%, ξεπερνώντας το 1,1 εκατομμύριο πωλήσεις, ενώ τα plug-in υβριδικά (PHEV) μειώθηκαν ελαφρά — για πρώτη φορά από την πανδημία του 2020.

Η μείωση αυτή οφείλεται σχεδόν αποκλειστικά στην πτώση της ζήτησης στην Κίνα, καθώς χωρίς αυτή, οι παγκόσμιες πωλήσεις PHEV θα παρουσίαζαν αύξηση 31%. Παρά την κόπωση στην κινεζική αγορά, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατέχουν πλέον το 27% όλων των πωλήσεων οχημάτων στον κόσμο, ενώ πάνω από το ένα τρίτο των αυτοκινήτων που πωλούνται διαθέτουν κάποια μορφή ηλεκτροκίνησης.

Οι νικητές του μήνα

Η Tesla Model Y παρέμεινε στην κορυφή με 106.000 πωλήσεις τον Αύγουστο, αυξημένες κατά 10% σε ετήσια βάση, βοηθούμενη από τις τελευταίες εκπτώσεις πριν λήξει η κρατική επιδότηση στις ΗΠΑ.

Όμως, η μεγάλη έκπληξη προήλθε από την Κίνα: το Geely Xingyuan, ένα μικρό ηλεκτρικό hatchback, συνέχισε την εντυπωσιακή του άνοδο, φτάνοντας τις 46.000 πωλήσεις και κατακτώντας τη δεύτερη θέση παγκοσμίως. Οι εξαγωγές του αναμένεται να ξεκινήσουν σύντομα, ενισχύοντας περαιτέρω τη δυναμική του.

Η BYD, παρότι παραδοσιακά κυρίαρχη στην κινεζική αγορά, είδε το δημοφιλές Song να υποχωρεί κατά 40%, πέφτοντας στην τέταρτη θέση. Παρ’ όλα αυτά, το νέο της μοντέλο, BYD Sealion 06, σημείωσε επιτυχία με σχεδόν 27.000 πωλήσεις, δείχνοντας πως η εταιρεία εξακολουθεί να ανανεώνεται ταχύτατα.

Νέα ονόματα από την Κίνα

Η λίστα των 20 πιο δημοφιλών ηλεκτρικών του μήνα περιλαμβάνει πλήθος νέων κινεζικών μοντέλων:

  • Το AITO M8 SUV με 21.500 πωλήσεις,

  • Το Haval Raptor της Great Wall με 17.500,

  • Το Xiaomi YU7, που κάνει τα πρώτα του βήματα,

  • Και το Leapmotor C10, που μπήκε στο Top 20 με νέο ρεκόρ 14.400 μονάδων.

Παράλληλα, μοντέλα όπως το Onvo L90, το Chery Fulwin A9L και το Nissan N7 καταγράφουν σημαντική άνοδο, κυρίως χάρη στη θετική υποδοχή στην κινεζική αγορά.

Το μέλλον της παγκόσμιας αυτοκίνησης

Αν συνεχιστεί αυτή η τάση, η δεκαετία του 2030 θα βρει την Κίνα να κυριαρχεί ολοκληρωτικά στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία — όχι μόνο στην παραγωγή, αλλά και στην τεχνολογική καινοτομία.

Οι Δυτικές εταιρείες, που κάποτε όριζαν τα πρότυπα της αυτοκίνησης, κινδυνεύουν να μείνουν θεατές σε μια αγορά που αλλάζει ριζικά.














spot_img

Ροή ειδήσεων

spot_img

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ