Οι αυτοκρατορικές φαντασιώσεις στην Τουρκία δεν περιορίζονται μόνο στις «κορώνες» που εκτοξεύουν οι πολιτικοί στις ομιλίες και δηλώσεις τους αλλά διαποτίζει καθέτως όλον τον κρατικό μηχανισμό.
Η προσπάθεια να γίνει συνείδηση σε όλους η δήθεν έκταση της Τουρκίας πέρα από τα υφιστάμενα σύνορα ξεκινά από το σχολείο. Γι αυτό και χαίρει υψηλής αποδοχής στον λαό οποιαδήποτε τοποθέτηση δημόσιου προσώπου περί επέκτασης της χώρας.
Έτσι μεθοδικά και με πρόγραμμα στον εθνικό σχολικό πρόγραμμα σπουδών το αρμόδιο υπουργείο αντικατέστησε τον όρο Κεντρική Ασία με τον όρο Τουρκεστάν.
Ο όρος Κεντρική Ασία αναφέρεται στο Καζακστάν, το Κιργιστάν, το Ουζμπεκιστάν, το Τουρκμενιστάν και το Τατζικιστάν.
Ο υπουργός Παιδείας Γιουσούφ Τεκίν ανακοίνωσε την αλλαγή στην Άγκυρα και δήλωσε ότι το νέο όνομα θα υποστηρίξει την ενότητα σε αυτό που η κυβέρνηση αποκαλεί τουρκικό, αναφέρει το turkishminute.com.
Ο Τεκίν είπε επίσης ότι το πρόγραμμα σπουδών θα πρέπει να αντικατοπτρίζει το ιστορικό λεξιλόγιο της Τουρκίας.
Είπε ότι οι προηγούμενες κυβερνήσεις επέτρεψαν σε ξένες έννοιες να διαμορφώσουν τον τρόπο με τον οποίο οι Τούρκοι μαθητές κατανοούσαν την περιοχή, προσθέτοντας ότι θέλει τα σχολικά προγράμματα να αναδεικνύουν ιδέες από αυτό που αποκάλεσε τουρκική κρατική παράδοση που επικεντρώνονται στα ανθρώπινα δικαιώματα και το κράτος δικαίου.
Ο όρος Τουρκεστάν είναι μια ιστορική ονομασία που χρησιμοποιήθηκε για περιοχές όπου ζούσαν τουρκόφωνοι λαοί πριν από τη χάραξη των σύγχρονων συνόρων της Ρωσίας, της Κίνας και των Δημοκρατιών της Κεντρικής Ασίας.
Ο όρος χρησιμοποιείται επίσης από ομάδες Ουιγούρων για την περιοχή στη δυτική Κίνα που οι κινεζικές αρχές αποκαλούν Ξιντζιάνγκ.
Η αλλαγή αντικατοπτρίζει την προσπάθεια της Άγκυρας να παρουσιάσει την Τουρκία ως το πολιτιστικό κέντρο των τουρκόφωνων κρατών μέσω του Οργανισμού Τουρκικών Κρατών.


