Σε διαρκή άνοδο η βιομηχανία
- Της Xu Yuyao, Λαϊκή Ημερησία
Περίπου στις 9 το πρωί ένα φορτηγό παράδοσης μπήκε στο πάρκο εφοδιαστικής της ταχυμεταφορικής SF Express στα περίχωρα της Λάσα, στην αυτόνομη περιοχή του Θιβέτ στη νοτιοδυτική Κίνα. Οι εργάτες εκφόρτωσαν γρήγορα τα δέματα πάνω σε ταινιόδρομους, ταξινομώντας τα σε δοχεία ανάλογα με τον προορισμό τους.
Ανάμεσά τους βρισκόταν μια ηλεκτρονική παραγγελία της κατοίκου της Λάσα Qiang Zhen – ρούχα που στάλθηκαν από την πόλη Γκουανγκτζόου, στην επαρχία Γκουανγκντόνγκ της νότιας Κίνας, σε απόσταση άνω των 3.000 χιλιομέτρων. Μετά την ταξινόμηση και τη φόρτωση, τα δέματα επέστρεψαν στον δρόμο, με κατεύθυνση προς τους τοπικούς σταθμούς διανομής. Μέσα σε κάθε σταθμό οι διανομείς οργάνωναν τα δέματα ανά γειτονιά, τα τοποθετούσαν γρήγορα στις τσάντες διανομής και ξεκινούσαν για το τελικό στάδιο του ταξιδιού.
Μέχρι τις 5 το απόγευμα, η Qiang είχε παραλάβει το δέμα της – σε λιγότερο από 72 ώρες μετά την αγορά.
Ο όγκος των ταχυμεταφορών στην Κίνα εκτοξεύθηκε από 83 δισεκατομμύρια δέματα το 2020 σε 175 δισεκατομμύρια το 2024, σημειώνοντας μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 20%. Καθημερινά επεξεργάζονται πάνω από 500 εκατομμύρια δέματα – σχεδόν 6.000 το δευτερόλεπτο. Η άνθηση αυτή είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακή στο Θιβέτ.
Η Qiang θυμάται τα εμπόδια των προηγούμενων ετών: «Πριν από κάποια χρόνια η αποστολή ενός αντικειμένου αξίας 200 γουάν (28 δολάρια) κόστιζε 40-50 γουάν – υπερβολικά ακριβό». Πρόσφατα η μείωση των τελών και οι πολιτικές δωρεάν αποστολής της επέτρεψαν να κάνει ηλεκτρονικές αγορές: «Πριν από δύο χρόνια, αγόρασα ρούχα και παπούτσια με δωρεάν παράδοση».
Ο Liu Shuxin, επικεφαλής του παραρτήματος της ταχυμεταφορικής SF Express στο Θιβέτ, σημείωσε ότι οι ετήσιες παραγγελίες αυξήθηκαν από περίπου 4 εκατομμύρια πριν από πέντε χρόνια σε 14 εκατομμύρια πέρυσι. Πίσω από αυτή την ανάπτυξη βρίσκεται η αυξανόμενη καταναλωτική εμπιστοσύνη και η αγοραστική δύναμη των κατοίκων του Θιβέτ. Στο πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους οι διαδικτυακές λιανικές πωλήσεις του Θιβέτ έφτασαν τα 18,07 δισεκατομμύρια γουάν, σημειώνοντας αύξηση 38,6% σε ετήσια βάση. Τα φυσικά αγαθά αντιπροσώπευαν το 86,1% του συνόλου, αυξανόμενα κατά 39,3%, ποσοστό από τα υψηλότερα στη χώρα.
Για να ανταποκριθούν στη ραγδαία αυξανόμενη ζήτηση, οι πάροχοι εφοδιαστικής συνεργάζονται για να βρουν καλύτερες λύσεις. «Στο παρελθόν οι οδικές μεταφορές προς το Θιβέτ ήταν υπερβολικά αργές, ενώ οι αεροπορικές πολύ δαπανηρές» εξήγησε ο Liu. «Τώρα, συνδυάζοντας και τα δύο -χρησιμοποιώντας ένα μοντέλο “ξηρά + αέρας”- βελτιώσαμε την αποδοτικότητα και μειώσαμε το κόστος».
Οι ταχυδρομικές Αρχές του Θιβέτ ενθαρρύνουν τις εταιρίες ταχυμεταφορών και τις πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου να δημιουργούν τοπικές και περιφερειακές αποθήκες. Μέσω της ενοποίησης και αποστολής των δεμάτων από αυτά τα κέντρα, οι εταιρίες μπορούν να μειώσουν το κόστος εφοδιαστικής και να κάνουν πιο βιώσιμες τις πολιτικές δωρεάν αποστολής.

Οι υπηρεσίες εφοδιαστικής της αυτόνομης περιοχής έχουν βελτιωθεί αισθητά τα τελευταία χρόνια. Η Huang Haifen, η οποία μετακόμισε από την Γκουανγκντόνγκ για να εργαστεί στη Νινγκτσί του Θιβέτ πριν από επτά οκτώ χρόνια, είπε: «Τώρα συνήθως χρειάζονται τέσσερις έως επτά ημέρες για να φτάσει ένα δέμα από άλλη επαρχία. Οχι αστραπιαία, αλλά πολύ πιο γρήγορα απ’ ό,τι όταν πρωτοήρθα εδώ».
Ακόμα πιο εντυπωσιακό, όπως είπε, είναι το χαμηλότερο κόστος. «Πολλά προϊόντα πλέον συνοδεύονται από δωρεάν αποστολή. Ακόμα κι όταν δεν ισχύει αυτό, η παράδοση συνήθως κοστίζει μόλις πέντε ή έξι γουάν» σημείωσε. «Παλαιότερα κόστιζε δεκάδες γουάν, και ορισμένα προϊόντα ανέφεραν ακόμα και μια ψεύτικη “χρέωση αποστολής 999 γουάν”, ουσιαστικά δηλώνοντας ότι δεν τα έστελναν καθόλου».
Φέτος το Θιβέτ ενίσχυσε τις προσπάθειές του για να επεκτείνει τις σύγχρονες υπηρεσίες παράδοσης στις αγροτικές και κτηνοτροφικές περιοχές, διασφαλίζοντας ισότιμη πρόσβαση. Οι περιφερειακές επιδοτήσεις στηρίζουν τα ταχυδρομικά συστήματα και τα συστήματα εφοδιαστικής ώστε να αντισταθμίζουν το κόστος αποστολής προς τις αγροτικές περιοχές. Το σύνθημα «Δωρεάν αποστολή προς το Θιβέτ» μετατρέπεται πλέον από απλό σλόγκαν σε πραγματικότητα.



