Ευθεία προσβολή στην χριστιανική πίστη αποτελεί η δήθεν φάτνη που στήθηκε στη μεσαιωνική πλατεία Γκραν Πλας, στις Βρυξέλλες με τις φιγούρες της Αγίας Οικογένειας να μην έχουν πρόσωπα αλλά κομμάτια από υφάσματα για να προωθηθεί η συμπερίληψη του woke ολετήρα.
Η φάτνη τους μάλιστα έχει τίτλο «Les Etoffes de la Nativite» [Τα Υφάσματα της Γέννησης] και με το που στήθηκε προκάλεσε τσουνάμι αντιδράσεων καθώς πολλοί κάνουν λόγο για «προσβολή στη χριστιανική κληρονομιά».
Αντί για την κλασική ιερή απεικόνιση, η νέα φάτνη είναι μια ημιδιαφανής κατασκευή, φτιαγμένη εξ ολοκλήρου από ανακυκλωμένα υφάσματα, σχεδιασμένη από την αρχιτέκτονα εσωτερικών χώρων των Βρυξελλών, Βικτόρια-Μαρία Γκέιερ.
Οι μορφές της Θεοτόκου, του Ιωσήφ, του Θείου Βρέφους και των άλλων προσώπων είναι όλες χωρίς πρόσωπο. Τα πρόσωπα έχουν αντικατασταθεί από μπάλες υφασμάτων σε αποχρώσεις του μπεζ και του καφέ.
Σύμφωνα με την ομάδα σχεδιασμού, ο σκοπός αυτής της επιλογής ήταν να δοθεί ένας «συμπεριληπτικός συνδυασμός όλων των τόνων δέρματος, ώστε ο καθένας να μπορεί να αναγνωρίζει τον εαυτό του»!
Η επιλογή μιας απρόσωπης σκηνής γέννησης δεν είναι απλώς μια αισθητική επιλογή, αλλά και μια δογματική. Για τον ιστορικό τέχνης Pierre Téqui, ο Χριστιανισμός χτίστηκε πάνω σε μια αποδεκτή εικόνα του Βρέφους Χριστού. Η διαγραφή αυτής της εικόνας για να προβληθεί η δική μας δεν αφορά πλέον την Ενσάρκωση που παρουσιάζεται, αλλά τη δική μας φαντασία που κοιτάζει τον εαυτό της.
Δεν είχαν άδικο βέβαια όσοι σχολίασαν πως ιδιαίτερα η φιγούρα της Παναγίας παραπέμπει σε μουσουλμάνα γυναίκα λόγω του τρόπου που έχει καλυφθεί. Στο μεταξύ το Σάββατο άγνωστος έκοψε το κεφάλι της φιγούρας του Θείου Βρέφους και το εξαφάνισε.
Ο Βέλγος γερουσιαστής Ζορζ-Λουί Μπουσέ χαρακτήρισε τις χωρίς πρόσωπο φιγούρες ως κάτι που θυμίζει περισσότερο «ζόμπι στους σταθμούς των Βρυξελλών, παρά πραγματική φάτνη». Ακόμη πιο αιχμηρή ήταν η αντίδραση του Τομάς Μουνιέ, ποδοσφαιριστή της Λιλ και της Εθνικής Βελγίου. Το δεξί μπακ χρησιμοποίησε τον λογαριασμό του στο X για να σχολιάσει το νέο έργο, γράφοντας: «Αγγίζουμε τον πάτο… και συνεχίζουμε να σκάβουμε».
Στο διαδίκτυο έχει γίνει ο κακός χαμός. «Θαυμάστε τη «συμπεριληπτική» σκηνή της γέννησης στις Βρυξέλλες, την πρωτεύουσα της Ευρώπης », έγραψε ένας χρήστης κοινωνικών δικτύων. Άλλοι επεσήμαναν ότι αυτή η αναπαράσταση θυμίζει τη Σαρία, τον ισλαμικό νόμο, που απαγορεύει την απεικόνιση ανθρώπινων προσώπων. «Προς το παρόν, ο Ιωσήφ έχει μόνο μια σύζυγο. Η μπούρκα θα είναι για του χρόνου», αστειεύτηκε άλλος χρήστης.
«Χριστούγεννα σύμφωνα με τη Σαρία στην Γκραν-Πλας στις Βρυξέλλες », έγραψε στο Twitter η Φλοράνς Μπεργκό-Μπλάκλερ, διδάκτωρ ανθρωπολογίας και πρόεδρος του Cerif (Ευρωπαϊκό Κέντρο Έρευνας και Πληροφόρησης για τη Μουσουλμανική Αδελφότητα).


